Land Serwis

Škoda Karoq – strzał w dziesiątkę

Nowy kompaktowy SUV ŠKODY będzie nosił nazwę Karoq. Młodsza siostra Kodiaqa zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie, a jej sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2017 roku.

SKODA KAROQ 2ŠKODA KAROQ to zaprojektowany od nowa model, którego nazwa została zaczerpnięta z języka rdzennego plemienia Alutiiq, używanego przez przedstawicieli rdzennego plemienia mieszkającego na wyspie przy południowym wybrzeżu Alaski. Współrzędne odległego archipelagu wynoszą 57 ° N i 153 ° W, a jego beztroski, dziewiczy krajobraz jest podobno fascynujący. W języku tubylców na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki ŠKODA.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Spore wymiary mają korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – np. przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

SKODA KAROQ 4Oferta silnikowa auta składa się z pięciu wariantów – dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Jednostki o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

SKODA KAROQ 1W samochodzie zastosowano rozwiązania godne XXI wieku. Kierowca może – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej, korzystając z cyfrowego zestawu wskaźników z funkcją personalizacji ustawień. Technologii LED użyto zarówno w przednich i tylnych światłach, jak i w oświetleniu wnętrza. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych. Nie zabrakło również całej gamy systemów wspomagających kierowcę: m.in. asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent celebrity news hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy – Emergency Assist.
MM

 

 

Poczytaj:

  • Sadev od kuchni. Mechanicy NeoRaid poznają tajemnice francuskiej firmy
    Sadev od kuchni. Mechanicy NeoRaid poznają tajemnice francuskiej firmy
    Obsługa samochodu rajdowego to nie tylko praca w serwisie w trakcie zawodów. To również żmudne przygotowanie pojazdu do startu w czasie pomiędzy rajdami. Profesjonalne zespoły, planujące swoje starty długofalowo, starają się wykonywać jak najwięcej prac własnymi siłami. Z tego powodu na początku czerwca mechanicy zespołu NeoRaid odbyli szkolenie u producenta najlepszych skrzyń biegów do samochodów cross-country, w firmie Sadev.
  • Świat się kręci, czyli GORM 2015 oczami Unitest Rally Team
    Świat się kręci, czyli GORM 2015 oczami Unitest Rally Team

    Od jakiegoś czasu wiedziałem o tym wyścigu, ale nie miałem zamiaru brać w nim udziału. Cztery dni przed jego rozpoczęciem zadzwonił do mnie Jacek Kozakiewicz i zapytał, czy mam czas w tym tygodniu. Ja odparłem, że tak, a on na to: "To jedziemy na GORM!" I tutaj powstał pewien problem, bo jechać mogliśmy, ale... nie mieliśmy czym - tak rozpoczyna swą opowieść o występie w GORM 24H Sebastian Ciuła z Unitest Rally Team.

  • Kraków Nocą, czyli nocne youngtimerów rozmowy
    Kraków Nocą, czyli nocne youngtimerów rozmowy
    W motoryzacyjnym światku przeżywamy od kilku lat wzmożone zainteresowanie, zamiłowanie, a może i chęć pokazania się w samochodach, których świetność przypadała na dwie ostatnie dekady ubiegłego wieku. Youngtimery stają się z dnia na dzień coraz bardziej popularne. Jedni z wielkim pietyzmem odnawiają je i dbają o najdrobniejszy szczegół, inni robią z nimi, co tylko im wyobraźnia podpowie.
  • Luksusowy Duster – propozycja DC Design
    Luksusowy Duster – propozycja DC Design
    Za niecałe 5 tysięcy Euro specjaliści z indyjskiego (!) DC Design oferują przeróbkę Dacii Duster z dzielnego SUV-a w wykwintny jacht na kołach. Poplamić wnętrze takiego auta to grzech!
  • Ogólnopolska Terenowa Integracja 2014 dla Franciszka – zapraszamy do Sianowa
    Ogólnopolska Terenowa Integracja 2014 dla Franciszka – zapraszamy do Sianowa
    Franciszek to 3-letni mieszkaniec gminy Sianów, który urodził się z wodogłowiem, rozszczepieniem podniebienia, niedoczynnością tarczycy, przewlekłą niewydolnością oddechową. Chłopczyk wymaga ciągłej i kosztownej rehabilitacji. Całkowity dochód z tegorocznej, sianowskiej edycji Ogólnopolskiej Terenowej Integracji dla Choinki, która odbędzie się 14 grudnia, przekazany zostanie rodzicom chłopca na dalsze leczenie. Do udziału w rajdzie zapraszają Sianowski Team Rajdowy, Team Pomorze 4x4 oraz Sianowska Fundacja Jesteśmy Razem.
  • Mercedes 450 SLC - gotowy na Safari
    Mercedes 450 SLC - gotowy na Safari

    Choć do rozpoczęcia East African Safari Classic Rally 2015 dzieli ich jeszcze pięć miesięcy, Paweł Molgo i Piotr Domownik są już myślami w Afryce. Mercedes 450 SLC, który został przez nich przebudowany specjalnie na te zawody, zaliczył ostatnio udane testy na szutrowych, mazurskich trasach. - Wystarczy poprawić detale i samochód będzie gotowy. To jednak nie wszystko. Przed nami kolejne sesje treningowe - mówią Polacy.