Land Serwis

Żegnamy Drew Bowlera – twórcę Bowler Motorsport

W poniedziałek, 14 listopada 2016, odszedł nagle Drew Bowler – szef firmy Bowler Motorsport, jeden z pionierów profesjonalnego ścigania się w terenie. Jego auta osiągały sukcesy w najważniejszych imprezach cross-country na świecie. Ich użytkownikami wciąż są polscy zawodnicy.

Drew BowlerCZYTAJ TAKŻE: Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni | Tomcat (2003) - Polak potrafi

Swój pierwszy samochód - na bazie ramy Land Rovera z 88-calowym rozstawem osi - Drew Bowler zbudował w roku 1984. Dwa lata później podobny pojazd po raz pierwszy wystawił do sprzedaży. W roku 1989 powstał prototyp rajdowego samochodu Bowler Tomcat 88. W połowie lat 90. Tomcat nieco się wydłużył, otrzymując 100-calowy rozstaw osi. W roku 1997 skonstruowany został pierwszy Wildcat 100, który od Tomcata budowanego na ramie Land Rovera różnił się własną, rurową konstrukcją ramy. W roku 2000 powstał Wildcat 200 – z nową, lekką ramą pełniącą zarazem funkcję klatki bezpieczeństwa, oraz nowym rozstawem osi – 106 cali.

W roku 2001 Drew Bowler rozstał się ze swoim wspólnikiem, Stevem Wellsem, pozostawiając mu firmę Tomcat Motorsport, w której kontynuowano składanie Tomcatów, sam zaś ufundował Bowler Motorsport, gdzie przeniesiono produkcję Wildcatów. W roku 2007 prawa do Wildcata sprzedał firmie QT Services, koncentrując się odtąd na nowej konstrukcji Bowler Nemesis.

Do dziś właścicielem Bowlera Wildcat jest Marcin „Dekor” Kruszewicz. Za kierownicą Bowlera Nemesis w rajdach startują Adam i Michał Bomba (a wcześniej czynili to m.in. Martin Kaczmarski i Piotr Beaupre). Oba auta mogliśmy podziwiać na niedawnym Off-Road Show Poland 2016. W roku 2003 współpracę z Drew Bowlerem zawiązał Piotr Kowal, celeb gossip szef Land Serwisu.
AK

Poczytaj:

  • NAC Rally Team na starcie Baja Poland 2013. Debiut nowej Toyoty Land Cruiser VDJ200 (T2)
    NAC Rally Team na starcie Baja Poland 2013. Debiut nowej Toyoty Land Cruiser VDJ200 (T2)
    Rozpoczynający się w najbliższy piątek rajd Baja Poland, stanowiący szóstą rundę Pucharu Świata FIA w rajdach cross-country, będzie miejscem debiutu Toyoty Land Cruiser VDJ200 zespołu NAC Rally Team, w kabinie której zasiądą Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz. Warszawska załoga liczy na dobry wynik w grupie aut produkcyjnych T2, w której Paweł Molgo wywalczył przed dwoma laty tytuł mistrza Polski.
  • Attention Dangel, czyli Peugeot 505 Dangel na rajdzie Budapeszt-Bamako 2016
    Attention Dangel, czyli Peugeot 505 Dangel na rajdzie Budapeszt-Bamako 2016

    Rajd Budapeszt-Bamako już od 10 lat wpisuje się w rajdowy kalendarz. Tegoroczna rywalizacja rozpoczyna się 15 stycznia. Na starcie zameldują się cztery polskie załogi, w tym trójka uczestników z Gdańska. Szczególnie interesujące w teamie Gdańszczan jest ich auto.

  • Spotkanie z Camel Trophy – zaproszenie last minute
    Spotkanie z Camel Trophy – zaproszenie last minute
    Już w ten weekend zapraszamy wszystkich fanów off-roadu na spotkanie z polskimi uczestnikami legendarnego rajdu Camel Trophy. Będzie czas na wspominki, rozmowy i oczywiście jazdę w terenie pod okiem doświadczonych zawodników.
  • Loeb i Hirvonen - kolejne gwiazdy na dakarowym firmamencie?
    Loeb i Hirvonen - kolejne gwiazdy na dakarowym firmamencie?

    Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen to światowej klasy kierowcy WRC, którzy niebawem być może zadebiutują w rajdzie Dakar. Obaj zaliczyli ostatnio jazdy testowe w Maroko.

  • NeoRaid Team w blokach startowych 24 Horas TT Vila de Fronteira 2015
    NeoRaid Team w blokach startowych 24 Horas TT Vila de Fronteira 2015

    Już tylko godziny dzielą zespół NeoRaid Team od startu w kolejnej edycji zawodów 24-godzinnych, które ostatnio stały się jego specjalnością. W sobotę 28 listopada polskie BMW Propulsion weźmie udział w portugalskim wyścigu 24 Horas TT Vila de Fronteira.

  • I po Dakarze 2016. Dylematy Nassera Al-Attiyaha
    I po Dakarze 2016. Dylematy Nassera Al-Attiyaha
    "Jestem wolnym człowiekiem" i "nie mam jeszcze kontraktu na przyszły rok", czyli słowa, które wypowiedział Nasser Al Attiyah na mecie rajdu Dakar 2016, uruchomiły lawinę spekulacji, jakim autem w przyszłym roku Katarczyk wystartuje w rajdzie. Najczęściej mówi się oczywiście o jego przejściu do zwycięskiego teamu Peugeota, ale chyba nie należy go skreślać przedwcześnie z kadry zespołu X-Raid.