Land Serwis

Żegnamy Drew Bowlera – twórcę Bowler Motorsport

W poniedziałek, 14 listopada 2016, odszedł nagle Drew Bowler – szef firmy Bowler Motorsport, jeden z pionierów profesjonalnego ścigania się w terenie. Jego auta osiągały sukcesy w najważniejszych imprezach cross-country na świecie. Ich użytkownikami wciąż są polscy zawodnicy.

Drew BowlerCZYTAJ TAKŻE: Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni | Tomcat (2003) - Polak potrafi

Swój pierwszy samochód - na bazie ramy Land Rovera z 88-calowym rozstawem osi - Drew Bowler zbudował w roku 1984. Dwa lata później podobny pojazd po raz pierwszy wystawił do sprzedaży. W roku 1989 powstał prototyp rajdowego samochodu Bowler Tomcat 88. W połowie lat 90. Tomcat nieco się wydłużył, otrzymując 100-calowy rozstaw osi. W roku 1997 skonstruowany został pierwszy Wildcat 100, który od Tomcata budowanego na ramie Land Rovera różnił się własną, rurową konstrukcją ramy. W roku 2000 powstał Wildcat 200 – z nową, lekką ramą pełniącą zarazem funkcję klatki bezpieczeństwa, oraz nowym rozstawem osi – 106 cali.

W roku 2001 Drew Bowler rozstał się ze swoim wspólnikiem, Stevem Wellsem, pozostawiając mu firmę Tomcat Motorsport, w której kontynuowano składanie Tomcatów, sam zaś ufundował Bowler Motorsport, gdzie przeniesiono produkcję Wildcatów. W roku 2007 prawa do Wildcata sprzedał firmie QT Services, koncentrując się odtąd na nowej konstrukcji Bowler Nemesis.

Do dziś właścicielem Bowlera Wildcat jest Marcin „Dekor” Kruszewicz. Za kierownicą Bowlera Nemesis w rajdach startują Adam i Michał Bomba (a wcześniej czynili to m.in. Martin Kaczmarski i Piotr Beaupre). Oba auta mogliśmy podziwiać na niedawnym Off-Road Show Poland 2016. W roku 2003 współpracę z Drew Bowlerem zawiązał Piotr Kowal, celeb gossip szef Land Serwisu.
AK