Land Serwis

888-konny Brabus G65 „One of Ten” - diabelna moc

02 Pazdziernika 2017

Brabus nie zna granic. Kilka lat temu nadworny tuner Mercedesa przygotował 800-konną wersję Klasy G, która okrzyknięta została „najmocniejszym SUV-em” na świecie. Specjaliści z Bottrop zamiast martwić się, że ktoś kiedyś pokona ich Widestara w tym opętańczym wyścigu, postanowili sami stworzyć sobie konkurencję – tak powstał Brabus 900 G65 „One of Ten”.

By podkreślić wyjątkowość swojego potwora (ale i przewidując raczej niski popyt auta, którego cenę oszacowano na „diabelne” 666 tysięcy Euro), podjęto decyzję, że zbudowanych zostanie tylko dziesięć egzemplarzy Gelendy wyposażonej w podrasowany silnik V12. Osiągnięcie tak ogromnej mocy stało się możliwe dzięki zwiększeniu pojemność jednostki z 6 do 6,3 l. Brabus chwali się, że dysponując mocą 888 KM i momentem obrotowym 1500 Nm (ograniczonym elektronicznie do 1200 Nm), G65 “One of Ten” jest obecnie najmocniejszą terenówką V12 pod słońcem.

Co więcej, stuningowana Gelenda, która „setkę” osiąga w 3,9 sek., na szosie zostawi w tyle nawet takich sprinterów jak Mercedes-AMG GT! Jeśli zechce, może pędzić z zawrotną prędkością 270 km/h, na którą również ze względów bezpieczeństwa trzeba było nałożyć wirtualny kaganiec.

Powiększona jednostka spowodowała zmiany w wyglądzie pojazdu, który urósł (a raczej za sprawa karbonu... spuchł) „w barach” o 12 cm. Wzmocnione, 23-calowe felgi obute w opony Yokohama dodały Brabusowi charakteru, a przy okazji wymusiły stworzenie największych hamulców tarczowych w historii firmy.

Z czarnym kolorem karoserii skontrastowana została biel wnętrza kabiny, w której przewidziano miejsce tylko dla czterech osób zasiadających w indywidualnych fotelach, rozdzielonych pasem centralnej konsoli. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą odnosić wrażenie, jakby podróżowali business klasą – do swej dyspozycji mają własne stoliki, ekrany umieszczone w zagłówkach przednich foteli, uchwyty na napoje (z funkcją podgrzewania lub chłodzenia), a nawet.... sejf. W bagażniku celeb news auto zamontowano funkcjonalne szuflady, dzięki którym łatwiej zachować porządek w aucie.

Teraz wystarczy już tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać, kiedy Brabus zrealizuje 1000-konny model Gelendy, co najpewniej prędzej czy później stanie się faktem.
MM

Poczytaj:

  • Toyota TJ Cruiser - odważna jak terenówka, pojemna jak van
    Toyota TJ Cruiser - odważna jak terenówka, pojemna jak van

    Każdy, kto planował daleką, off-roadową wyprawę, stawał przed dylematem, jakim samochodem jechać. Typowe terenówki, które dają gwarancję, że poradzą sobie na odludnych bezdrożach, często okazują się ciasne i mało komfortowe. Z kolei bardziej pojemne minibusy nierzadko bywają bezradne w starciu z przeszkodami na drodze. Stąd bierze się popularność pojazdów łączących cechy typowego auta 4x4 oraz vana – na przykład VW Transporterów Syncro, Sprinterów z napędem 4MATIC czy Mitsubishi L300 4x4. Ich następczynią ma szansę stać się nowa Toyota TJ Cruiser, która zostanie zaprezentowana na wystawie w Tokyo.

  • Off-road Show Poland 2017 – jak pięknie się różnią
    Off-road Show Poland 2017 – jak pięknie się różnią

    Tradycyjnie jak co roku off-roadowy sezon zakończyły odbywające się w Warszawie targi Off-road Show Poland, które stanowiły niepowtarzalną okazję, by w jednym miejscu i czasie dokonać kompleksowego przeglądu terenówek różnej krwi i maści. Lśniące nowością Lexusy sąsiadowały więc z przyrdzewiałymi tu i ówdzie Land Cruiserami, amerykańskie Jeepy i Willysy spoglądały na rosyjskie UAZ-y i polskie Tarpany, zaprawione w boju rajdówki parkowały obok globtroterów co niejeden kontynent objechali, a wielotonowe ciężarówki górowały nad zwinnymi quadami i UTV-ami.

  • Mercedes GLC - światowa premiera następcy GLK
    Mercedes GLC - światowa premiera następcy GLK

    Daimler-Benz oficjalnie zaprezentował nowy model Mercedesa GLC, który zastąpi odchodzącego do historii GLK.  Samochód jest większy i - naszym zdaniem - ładniejszy od swego poprzednika. Nasze zainteresowanie budzi ze względu na stały napęd na cztery koła 4MATIC oraz ciekawe pakiety off-roadowe.

  • Nowe terenówki dla... Królowej Elżbiety i Papieża Franciszka
    Nowe terenówki dla... Królowej Elżbiety i Papieża Franciszka

    Każdy z nas wie, że jeśli samochód to tylko terenowy! Wiedzą o tym również Wielcy tego świata. Królowa Elżbieta otrzymała właśnie do swej dyspozycji hybrydowego Range Rovera "State Review", a Papież Franciszek przesiadł się  z luksusowego Mercedesa do skromniejszego Hyundaia Santa Fe.

  • Wyprzedził epokę. VW Golf Country kończy 25 lat
    Wyprzedził epokę. VW Golf Country kończy 25 lat

    Jednym z przodków tak popularnych dzisiaj samochodów z rodzaju Sport Utility Vehicle (SUV) i crossover był niegdyś VW Golf Country. Pojawił się na rynku 25 lat temu, by utorować drogę późniejszym modelom Volkswagena z rodziny Fun, Cross i Alltrack. Model Country powstał na bazie Golfa II Syncro wyposażonego w napęd na cztery koła.

  • Dacia Duster nowej generacji – skazana na sukces
    Dacia Duster nowej generacji – skazana na sukces

    Ładna, niezbyt droga, nieźle wyposażona, a co najważniejsze przyzwoicie radząca sobie w terenie. Dacia Duster doczekała się udoskonalonej i unowocześnionej wersji, która debiutuje na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Druga generacja Dustera ma szansę pokonać w rankingach popularności swoją poprzedniczkę, która cieszyła się dużym powodzeniem.