Land Serwis

Chevrolet Pickup Baja 1000 Steve'a McQueena – rzecz bezcenna

Komu marzy się otwarcie muzeum off-roadu, ten musi szykować walizkę gotówki, bowiem 26-27 lipca czeka na niego nie lada okazja -  na aukcji w Santa Monica na licytację wystawiony zostanie pierwszy pick-up Chevroleta skonstruowany w 1969 roku specjalnie z myślą o słynnym Baja 1000. Co więcej, samochodem tym w latach 1970-72 jeździł sam Steve McQueen!

SteveMcQueen_08Konstruktorem auta jest motoryzacyjny wizjoner - Vic Hickey, który współtworzył tak wspaniałe pojazdy jak Chevrolet Blazer, Humvee, Lunar Rover czy Baja Boot. Rajdówkę zbudowano na podwoziu modelu C10, wyposażając go w kabinę C30. Pod maską pracował small block Chevy'ego o pojemności 5.7 litra z czterogardzielowym gaźnikiem, który współpracował ze słynącym z ogromnej wytrzymałości, 3-stopniowym automatem Turbo 400. Kabinę wyposażono w klatkę bezpieczeństwa i oryginalne fotele kubełkowe Corvette. Dyferencjały posiadały osłony zaprojektowane przez Hickeya, a na koła założono opony Goodyear R3 A/T. 

Tak skonstruowane auto wzięło udział w rozegranym w 1968 roku wyścigu Baja 1000, a następnie m.in. Las Vegas Mint 400 w 1969 r. i Baja 500 w 1970 r. W 1970 zwyciężyło zawody Riverside. Za jego kierownicą zasiadały rajdowe legendy, m.in. Cliff Coleman, Bud Ekins, a nawet sam Mickey Thompson. Czerwony pick-up zwrócił na siebie uwagę Steve'a McQueena, który kupił go w 1970 roku dla wzbogacenia swojej imponującej kolekcji samochodów w kalifornijskim Brentwood. Dwa lata później, rozwodząc się ze swą żoną Neile, auta rozsprzedał – Chevy trafił wówczas w ręce jednego z pracowników Hickeya, a przez następne 20 lat służył jako zwykłe auto... farmerskie. Dopiero w latach 90. jeden z fanów off-roadu odkrył niezwykłą historię pojazdu.

Pick-upa o numerze VIN KE149Z810013, oryginalnym przebiegu 14 000 mil i życiorysie celebrity gossip rodem z filmów Hollywood będzie można wylicytować pod koniec lipca na aukcji Mecum. Ceny wywoławczej jeszcze nie podano, ale dla nas to nie ma znaczenia – ten Chevrolet jest bezcenny!   
AreK, fot. Mecum Auctions

Poczytaj:

  • VW Amarok V8 Desert Edition - luksus za wysoką cenę
    VW Amarok V8 Desert Edition - luksus za wysoką cenę
    Na blisko 200 tysięcy Euro została wyceniona "ekstremalna" wersja Volkswagena Amaroka V8 Desert Edition przygotowana na targi w Genewie przez firmy tuningowe MTM oraz DIRKS. Niemiecki pickup ma być propozycją dla wymagającego klienta szukającego auta o dużych możliwościach jezdnych i luksusowym wyposażeniu.
  • Sand Racer - pustynny wojownik
    Sand Racer - pustynny wojownik

    W Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie brak miejsca do uprawiania off-roadu. Za sprawą ropy naftowej obywatele tego państwa z reguły nie narzekają również na kłopoty finansowe. Dlatego na pewno zainteresują się propozycją firmy Zarooq Motors, która z myślą o nich właśnie zbudowała auto stworzone do wyczynowej zabawy w piasku. Produkcja seryjna Sand Racera rozpocznie się już w styczniu. Jego cena to około 100 tysięcy dolarów.

  • (Po)Land Rover, czyli przyszłość Defendera
    (Po)Land Rover, czyli przyszłość Defendera

    Z raportu opublikowanego przez "Financial Times" wynika, że model Defender nowej generacji będzie składany w fabryce w Polsce lub na Węgrzech.

  • Jaguar SUV zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie
    Jaguar SUV zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie
    O „terenowym” (czy raczej uterenowionym) Jaguarze plotkuje się od dawna, a skoro w każdej plotce jest ździebko prawdy, oto najnowsza wiadomość: we wrześniu crossover zostanie zaprezentowany na salonie we Frankfurcie.
  • III OFF-ROAD SHOW POLAND 2014 - relacja na żywo
    III OFF-ROAD SHOW POLAND 2014 - relacja na żywo
    Wojownicy z Ładoga Trophy, sportowcy z RMPST i Pucharu Świata FIA, globtroterzy z Afryki i Azji, i jeszcze wiele, wiele innych terenówek: małych i dużych, lśniących nowością i zmotanych na maxa. III Off-Road Show Poland tradycyjnie już wieńczy off-roadowy sezon w Polsce. W halach Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie, przy ulicy Marsa 56C, macie niepowtarzalną szansę, by spotkać osobiście wielu bohaterów mijającego roku. To okazja, by zobaczyć z bliska ubłocone zazwyczaj terenówki, porozmawiać ze znakomitymi off-roaderami, odwiedzić znajomych. Serdecznie zapraszamy również na stoisko redakcji TERENOWO.PL – miło nam będzie Was spotkać (lub poznać).
  • Nikola Zero – elektryczny UTV o mocy 520 KM!
    Nikola Zero – elektryczny UTV o mocy 520 KM!

    Choć koncerny paliwowe są innego zdania, większość analityków rynku motoryzacyjnego jest zgodna: przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Niemal każdy szanujący się producent pracuje dziś nad modelami hybrydowymi oraz pojazdami, w których w ogóle nie przewidziano miejsca na silniki spalinowe. Rewolucja dotrze również na bezdroża.