Land Serwis

DS 7 Crossback – francuski szyk

DS to prestiżowa marka koncernu PSA i taki ma być również jego najnowszy SUV – DS 7 Crossback, który za chwilę zostanie pokazany w Genewie. Auto ma skusić klientów zaawansowaną technologią, kunsztownym wykończeniem i niebagatelną prezencją.

„Siódemkę” upakowano rozwiązaniami, które mają zadanie przykuć uwagę potencjalnych kupców. Na przykład moduły LED, zainstalowane w przednich reflektorach DS ACTIVE LED VISION, w chwili otwarcia modelu auta zapalają się na purpurowo, po czym obracają się o 180°, tworząc ciekawy efekt wizualny. Obrót wokół własnej osi wykonuje również animowany zegarek B.R.M R180, majestatycznie osadzony w desce rozdzielczej, gdy tylko samochód rusza z miejsca.

Rzadką ofertą w tym segmencie są dwa ekrany o przekątnej 12” - pierwszy ułatwia nawigację, umożliwia obsługę multimediów, całego pakietu DS CONNECT i funkcji Mirrorscreen, a drugi, spersonalizowany, przeznaczony jest do obsługi telefonu. Wnętrze auta również nosi znamiona luksusu, co jest zasługą wysokiej jakości materiałów: drewna, Alkantary, skóry licowa i nappa , które zastosowano na desce rozdzielczej, panelach bocznych, konsolach i fotelach.

W ubiegłym roku PSA zapowiedziało, że każdy nowy model DS będzie oferowany także w wersji hybrydowej lub elektrycznej o wysokich osiągach. Plan ten stał się rzeczywistością wraz z opracowaniem hybrydowego, benzynowego, doładowywanego zespołu napędowego o mocy 300 KM i momencie obrotowym 450 Nm z 4 kołami pędnymi, który w DS7 Crossback będzie dostępny od wiosny 2019 roku. W aucie zastosowano: benzynowy silnik spalinowy o mocy 200 KM, dwa silniki elektryczne (80 kW z przodu i 90 kW z tyłu, które wspomagają silnik spalinowy), automatyczną, elektrycznie sterowaną, 8-stopniową skrzynię biegów umieszczoną poprzecznie na przedniej osi, między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym, umieszczony pod podłogą, kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h i mocy 90 kW, oraz elektryczny napęd tylny zapewniający wersjom 4x4 znakomite osiągi. Hybryda może pracować w trzech trybach: w 100% elektrycznym (ZEV – maks. zasięg 60 km), hybrydowym (HEV – zalecany na długie trasy bez konieczności ładowania) i kombinowanym (SPORT). Technologia umożliwia doładowywanie akumulatora w fazach zwalniania oraz podczas toczenia pojazdu. W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny.

Oprócz hybrydowego zespołu E-TENSE, DS 7 CROSSBACK będzie oferowany z pięcioma spalinowymi jednostkami napędowymi (Euro 6.2) o dużej mocy i wysokim momencie obrotowym, inaugurując zarazem nową, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji (EAT8):
- trzy silniki benzynowe (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, bądź też PureTech 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów,
- dwa silniki wysokoprężne latest celebrity news BlueHDi (BlueHDi 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie ze skrzynią EAT8, bądź też BlueHDi 180 S&S ze skrzynią biegów EAT8)    

Przyzwyczailiśmy się już, że współczesne auta starają się pomóc kierowcy i przejąć na siebie jego obowiązki. System DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (umieszczona za przednią szybą kamera, cztery czujniki przechyłów nadwozia oraz trzy przyspieszeniomierze) analizuje nawierzchnię drogi i reakcje DS 7 CROSSBACK (prędkość, kąt obrotu kierownicy, siła hamowania, itd.), przekazując zebrane dane w czasie rzeczywistym do modułu elektronicznego, który w sposób niezależny oddziałuje na każde z czterech kół, m.in. płynnie zmieniając twardość zawieszenia.

System zapowiadający czasy pojazdów autonomicznych – DS CONNECTED PILOT – wspomaga kierowcę, przy zapewnieniu mu możliwości ponownego przejęcia pełnej kontroli nad samochodem w dowolnym momencie. To innowacyjne rozwiązanie, obejmujące funkcję ACC Stop & Go (Adaptative Cruise Control) regulujące prędkość względem poprzedzającego pojazdu, utrzymuje precyzyjnie położenie DS 7 CROSSBACK na danym pasie ruchu zgodnie z wyborem i przyzwyczajeniami kierowcy poprzez działanie na układ kierowniczy. Działa przy prędkościach do 180 km/h (zależnie od przepisów obowiązujących w danym kraju), sterując zamiast kierowcy prędkością i kierunkiem jazdy. Bardzo przydatny na przykład w korkach czy na autostradzie.

Kolejny system – DS PARK PILOT – sprawia, że samochód jest w stanie sam zaparkować, równolegle lub prostopadle, bez dotykania kierownicy i pedałów przez kierowcę. Z kolei DS NIGHT VISION ułatwia ocenę sytuacji na drodze nocą. Umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa obecność pieszych i zwierząt na drodze w odległości do 100 m przed samochodem. Funkcja ta dotąd był z reguły zarezerwowana dla pojazdów wyższej klasy.

DS nie ujawnił jeszcze cen auta, który w salonach powinien pojawić się jeszcze w trakcie tego roku. Samochód będzie powstawał w fabryce Citroena w Miluzie.
MM

Poczytaj:

  • Hołowczyc, Kaczmarski, Kazberuk i Szustkowski, czyli Lotto Rally Team
    Hołowczyc, Kaczmarski, Kazberuk i Szustkowski, czyli Lotto Rally Team
    W czwartek w Warszawie odbyła się prezentacja zespołu Lotto Rally Team, którego siłą mają być relacje budowane na linii mistrz-uczeń. Totalizator sportowy stworzył trzy duety: Krzysztof Hołowczyc - Martin Kaczmarski, Waldemar i Bartłomiej Marszałek oraz Jarosław Kazberuk - Robin Szustkowski.
  • Frankfurt 2013: Citroen Cactus – kłuje w oczy
    Frankfurt 2013: Citroen Cactus – kłuje w oczy
    Citroen zrzucił zasłonę z koncepcyjnego modelu crossovera Cactus, którego oficjalna premiera będzie miała miejsce we Frankfurcie. Sukcesor innego konceptu – C-Cactus z 2007 roku – jest zapowiedzią przyszłych modeli z segmentu C.
  • Nissan Warriors - zimowi wojownicy
    Nissan Warriors - zimowi wojownicy
    W Europie śniegu w tym roku jak na lekarstwo, za to w Stanach zima nie odpuszcza. Ekstremalne warunki pogodowe nie robią jednak żadnego wrażenia na "Wojownikach" Nissana, którzy zostaną zaprezentowani na wystawie Chicago Auto Show 2016 (13-21 lutego). Popularne SUV-y wyposażone zostały w napęd na cztery... gąsienice, dzięki którym niestraszne są im zaspy i zamiecie.
  • Rarytasy SEMA Show 2014
    Rarytasy SEMA Show 2014
    W Las Vegas trwają właśnie targi tuningowe SEMA Show, na których ważną rolę odgrywają terenówki. Jak wiecie, Amerykanie mają sporo fantazji (i pieniędzy), tak więc jak co roku jest na czym zawiesić oko. Póki co przygotowaliśmy dla Was niewielką galerię różnokolorowych cudeniek, również nieoff-roadowych, bo i te budzą nasz niekłamany podziw. W niedalekiej przyszłości spodziewajcie się dużo większej galerii zdjęć oraz bliższych prezentacji najciekawszych rarytasów.
  • Sezon 2016 z NeoRaid Team. Rent a rally-raid car!
    Sezon 2016 z NeoRaid Team. Rent a rally-raid car!

    O starcie w wyścigu 24-godzinnym czy światowej klasy maratonie marzy wielu z nas, ale tylko nieliczni pomysł ten realizują. Na drodze stoi bowiem wiele przeszkód - tych większych, jak konieczność posiadania własnego auta czy zespołu serwisowego, oraz mniejszych, jak organizacja dalekiego wyjazdu i liczne formalności. Na wszystko potrzeba czasu i - last but not least - pieniędzy. Zespół NeoRaid Rally Team, który na swym koncie ma liczne występy w Dakarze, Silk Way Rally, rajdach Pucharu Świata oraz zawodach 24-godzinnych, przygotował ofertę dla wszystkich, którzy chcieliby skosztować off-roadu na europejskim bądź światowym poziomie, ale nie mają czasu lub wolnej głowy, by zająć się tym na własną rękę.    

  • Toyota Hilux 6x6 - pickup z plusem
    Toyota Hilux 6x6 - pickup z plusem

    Choć to nie Mercedes wynalazł sześciokołową terenówkę (auta z napędem 6x6 budowane są od dawien dawna) sukces marketingowy, który osiągnął za sprawą G63 AMG 6x6, zaowocował powstaniem nowego trendu. Chwilę później Defendera 6x6 zaprezentował brytyjski tuner Kahn Design, a bułgarska firma Vromos we współpracy z beligijskim Overdrive niedawno pochwaliła się Hiluxem 6x6.