Land Serwis

Elektryczna Nikola Zero przyprawia o zawrót głowy: 555 KM i 3,9 sek. do „setki”!

Drżyjcie Mavericki i RZR-y! Zapowiadany już rok temu elektryczny UTV Nikola Zero powoli przeistacza się z wirtualnego projektu w realny pojazd... o jeszcze bardziej imponujących możliwościach. Zamiast zapowiadanych 520 KM rekreacyjna terenówka dysponować będzie zawrotną mocą aż 555 KM!

Elektryczny UTV, którego przed rokiem prezentowaliśmy już na łamach Terenowo.pl (Nikola Zero – elektryczny UTV o mocy 520 KM!), dysponujący miejscami dla czterech osób wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Producent UTV-a, firma Nikola Powersports, ujawniła ostateczną specyfikację pojazdu, który ma być dostępny w dwóch wersjach: 415- i 555-konnej. Klienci staną również przed wyborem akumulatorów o pojemności 75, 100 i 125 kWh – w przypadku tej ostatniej pojazd będzie w stanie pokonać z włączonym trybem 4x4 dystans aż 320 km bez ładowania.

Jeśli wszystkie deklaracje Trevora Miltona, szefa Nikoli, okażą się prawdą, konkurencyjne UTV-y nie będą miały szans, by dotrzymać kroku ich elektrycznemu rywalowi. Pojazd ten ma być nie tylko dopuszczony do ruchu po ulicach, ale przy okazji charakteryzować go będzie wyposażenie rzadko spotykane (lub w ogóle pomijane) w tego typu maszynach – mowa na przykład o układzie ABS, systemach stabilizacji toru jazdy, kontroli trakcji i rozdziału momentu obrotowego.

- Gdy raz spróbujesz jazdy za kierownicą Nikola Zero, od raz będziesz chciał sprzedać swojego UTV-a – twierdzi Trevor Milton. – Nie mówimy tu o byciu szybszym o kilka sekund od konkurencji, ale o kilku okrążeniach przewagi i przyspieszeniach rzędu 3,9 sek. do 100 km/h z czwórką pasażerów na pokładzie.

Nikola Zero

Nikola Zero dysponuje napędem na cztery koła (każde wprawiane jest w ruch przez indywidualny silnik elektryczny), a w najmocniejszej wersji momentem obrotowym o wartości 664 Nm, który rośnie dziesięciokrotnie po zredukowaniu przełożenia 10:1. Prześwit 35,6 cm, 50-centymetrowy skok zawieszenia i dwie wyciągarki o uciągu 2 ton pozwalają kierowcy śmiało zapuszczać się ciężki teren, gdzie jego dodatkowym atutem są koła obute w 32-calowe opony. Na zamówie hottest celebrities nie dostępna jest również tylna oś skrętna. 10-calowy wyświetlacz obsługiwany dotykowo, zaawansowany system audio i dostępne w opcji solary nie zaskakują w pojeździe o tak nowoczesnej konstrukcji.

Nikola Zero przegrywa porównanie z rywalami wyprodukowanymi przez Polarisa, Can-Ama czy Arctic Cata w zasadzie tylko pod jednym względem – wysokiej wagi wynikającej z zastosowania ciężkich akumulatorów, która wynosi prawie 1600 kg, a więc ponad dwa razy więcej niż pojazdy konkurencji. Ogromna moc, jaką dysponuje, skutecznie jednak niweluje tę niedogodność. Ceny mają rozpoczynać się od 35 tysięcy dolarów. Ile w tym wszystkim jest prawdy, a ile marketingu przekonamy się w 2018 roku, kiedy Nikola Zero wyruszy w prawdziwy teren.
MM

Poczytaj:

  • Paryż 2016. Terenowe nowości Jeepa i Mopara
    Paryż 2016. Terenowe nowości Jeepa i Mopara

    W Paryżu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2016, Jeep przedstawi na scenie model 2017 Grand Cherokee, edycje specjalne Jeep Renegade Desert Hawk i Jeep Cherokee NightEagle II oraz między innymi pakiet MoparONE do modeli Jeep Wrangler Rubicon i Renegade.

  • Off-road Show Poland 2014 – już po raz trzeci. Termin: 15-16 listopada
    Off-road Show Poland 2014 – już po raz trzeci. Termin: 15-16 listopada
    Targi off-roadowe organizowane w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie (ul. Marsca 56C) na stałe już wpisały się do naszego kalendarza imprez. To znakomita okazja, by już po sezonie rajdowym podsumować swoje tegoroczne dokonania (wystawiając terenówkę obstawioną pucharami) i... rozpocząć planowanie kolejnego (okupując się w akcesoria i poznając rynkowe nowości).
  • Powrót królowej. Jutta Kleinschmidt dołącza do X-Raid Team, by ścigać się Zebra Buggy
    Powrót królowej. Jutta Kleinschmidt dołącza do X-Raid Team, by ścigać się Zebra Buggy

    Po zwycięstwie Peugeota DKR2008 w rajdzie Dakar 2016 stało się jasne, że terenówki w wersji buggy znów zaczęły górować nad czteronapędówkami. Auta tego typu nie tylko świetnie radzą sobie na wydmach i bezdrożach, ale stały się również piekielnie szybkie na trasach w stylu WRC. Nawet MINI All4 Racing w rękach Nassera Al-Attiyaha nie było w stanie nawiązać rywalizacji z "Francuzami", co stało się impulsem dla kierownictwa teamu X-Raid do przyspieszenia prac nad własnym buggy.

  • Flagowy Audi Q8 concept – 1000 km zasięgu przy spalaniu 2,3 l / 100 km
    Flagowy Audi Q8 concept – 1000 km zasięgu przy spalaniu 2,3 l / 100 km

    Na międzynarodowej wystawie North American International Auto Show (NAIAS) 2017 w Detroit Audi zaprezentowało koncepcyjne Audi Q8 concept. Tym samym, producent z Ingolstadt wkracza w nowy segment samochodów klasy luksusowej – w świat eleganckiej alternatywy dla klasycznego, spalinowego SUV-a. Za napęd odpowiedzialny jest mocny i bardzo wydajny silnik hybrydowy typu plug-in, o mocy systemowej 330 kW i momencie obrotowym 700 Nm. Pojazd koncepcyjny będzie bazą dla modelu seryjnego, którego wprowadzenie na rynek Audi zaplanowało na rok 2018.

  • Range Rover Sport PHEV u Bram Niebios
    Range Rover Sport PHEV u Bram Niebios

    Wiadomo nie od dziś, że reklama jest dźwignią handlu. Doskonale wiedzą o tym również marketingowcy Land Rovera, którzy postanowili wysłać swego Range Rovera Sport PHEV do chińskich Bram Niebios. Trzeba przyznać, że relacja z wydarzenia została zrealizowana z iście hollywoodzkim rozmachem i choć wszyscy widzowie pewni są happy endu, trudno im opanować żywsze bicie serca.

  • Rajdowa Toyota RAV4. Born in the U.S.A.
    Rajdowa Toyota RAV4. Born in the U.S.A.

    Toyota zaprezentowała w Las Vegas nową rajdówkę RAV4, która wystartuje w serii 2015 Rally America.