Land Serwis

Gelenda 2018 – życie po czterdziestce

Wielkimi krokami zbliżają się 40. urodziny Mercedesa Klasy G, które Daimler-Benz zamierza uczcić, prezentując Gelendę nowej generacji. Miłośnicy kanciastych kształtów legendarnej już terenówki mogą spać spokojnie, bo zewnętrzny wygląd auta zmieni się nieznacznie. Dużych zmian spodziewać się jednak możemy w konstrukcji pojazdu.

mercedes g 1Bazą auta będzie nowa, lżejsza od dotychczasowej rama, dzięki której waga Mercedesa zmaleje od 200 do 408 kilogramów (informacje z przecieków nie są jeszcze precyzyjne). Kuracja odchudzająca będzie możliwa dzięki zastosowaniu lekkich materiałów: wytrzymałej stali oraz aluminium. Jednocześnie Gelenda 2018 urośnie „w barach” (to znaczy zwiększy rozstaw kół) o co najmniej 10 cm, dzięki czemu powinna stabilniej zachowywać się w zakrętach, a jej kabina stanie się bardziej przestronna.

Konstrukcja Mercedesa Klasy G choć jest bez wątpienia wyjątkowa, opracowana została jednak przed czterem dekadami i odstaje już od współczesnych standardów. Modernizacja auta ma uczynić go bardziej nowoczesnym i przyjaznym współczesnemu klientowi, choć można się zastanawiać, czy jest ona konieczna, skoro w ubiegłym roku sprzedano rekordową liczbę ponad 20 tysięcy Gelend. Elektromechaniczne mercedes g 11wspomaganie kierownicy, nowoczesny ekran TFT w miejscu tradycyjnej deski rozdzielczej i niezależne (niestety...) zawieszenie pneumatyczne mają mu umożliwić dalszą egzystencję w XXI wieku, ograniczając niestety jego dzielność terenową. Lepsze to niż los, który spotkał Defendera...

Testowe modele nowej Gelendy co rusz przyłapywane są na jazdach przez fotografów specjalizujących się w szpiegowaniu nowych modeli samochodów. Najnowsze zdjęcia i filmy prezentują prawdopodobnie wersję AMG G63, pod której maskę ma trafić 4-litrowy silnik biturbo V8 o mocy 470-603 KM. Niemal pewna jest również informacja o 3-litrowej, rzędowej „szóstce” o mocy 313 KM. Wszystkie znaki zapytania znikną już w ciągu najbliższych 12 miesięcy, gdy Mercedes Klasy G Anno Domini 2018 zostanie nam oficjalnie przedstawiony.

MM, fot. motor1.com

 

Poczytaj:

  • Spełnione marzenie - Piotr Beaupre i Jacek Lisicki w nowym aucie X-Raid: BMW X3 CC
    Spełnione marzenie - Piotr Beaupre i Jacek Lisicki w nowym aucie X-Raid: BMW X3 CC
    Załoga NeoRaid Team – Piotr Beaupre i Jacek Lisicki – po paru sezonach startów (w tym dwóch występach w Dakarze) BMW X5 zbudowanym przez zespół X-Raid robi krok naprzód. Nasi reprezentanci szykują się właśnie do premierowego występu nowym autem – skonstruowanym wedle ich życzeń BMW X3 CC, które pod wieloma względami nie różni się od najlepszego obecnie auta na rynku – MINI All4 Racing. Na tydzień przed debiutem w Baja Poland rozmawiamy z Piotrem Beaupre.
  • NeoRaid Team na terenowym Tour de France. Zobaczcie buggy Polaków
    NeoRaid Team na terenowym Tour de France. Zobaczcie buggy Polaków
    Ponad 1500 kilometrów w czasie 24 godzin zamierzają pokonać zawodnicy krakowskiego Neoraid Teamu podczas 22. edycji zawodów 24 Heures Tout Terrain de France 2014, które odbędą się w dniach 13-14 września. Polacy znani ze startów w Dakarze i licznych rajdów baja tym razem nie pojadą swoim BMW X3CC, który przygotowywany już jest do występu w styczniowym maratonie. W zamian wystartują czteronapędowym buggy, którego wypożyczą w jednym z francuskich serwisów specjalizujących się w wyścigach 24-godzinnych.
  • Klaudia Podkalicka na treningach u Jutty Kleinschmidt w Katarze
    Klaudia Podkalicka na treningach u Jutty Kleinschmidt w Katarze

    Klaudia Podkalicka jest jedną z 18 zawodniczek z całego świata, które zaproszone zostały na off-roadowy trening w Katarze organizowany przez Komisję FIA ds. Kobiet w Motosporcie oraz Federację Sportów Motorowych Kataru (QMMF). Polka będzie ćwiczyła swoje umiejętności pod okiem Jutty Kleinschmidt, zwyciężczyni Dakaru. Spośród uczestniczek wyłoniona zostanie załoga, która wystartuje w przyszłorocznym Sealine Cross Country Rally.

  • Powrót G-Force – nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło...
    Powrót G-Force – nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło...
    Niektóre teamy mają szczęście rywalizować jedynie w kurzu i błocie w najbardziej niedostępnych miejscach naszej planety, ale inne zmuszone są toczyć boje... w europejskich sądach. Jak zapewne zauważyliście, utytułowany zespół G-Force opuścił w tym roku już kilka rund Pucharu Świata FIA. Niestety nie z własnego wyboru...
  • VW Tiguan Allspace – o rozmiar większy
    VW Tiguan Allspace – o rozmiar większy

    Na targach w Genewie debiutuje Tiguan Allspace – nowa wersja niemieckiego bestsellera, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza.

  • Mercedes X-Class – projekt globalny
    Mercedes X-Class – projekt globalny
    Już rok temu informowaliśmy o pomyśle budowy pick-upa, który wzbogaci ofertę Mercedesa. Samochód będący efektem współpracy Daimlera i Nissana miałby być bliskim krewniakiem Nissana Navary. Dziś znamy więcej szczegółów na temat tego projektu oraz prawdopodobną nazwę auta, który otrzyma oznaczenie X-Class lub Z-Class.