Land Serwis

Jeep Renegade Comanche – powypadkowy, ale droższy niż w salonie

Zaliczyliście swoim autem stłuczkę? Współczujemy! Ale nie załamujcie się i bierzcie przykład z Allena, który swojego powypadkowego Renegade'a tak odremontował, że nie tylko zarobił, ale jednocześnie stał się sławny na całym świecie. Wystarczyło, że uszkodzone auto przerobił na... pick-upa przypominającego prototyp z Easter Jeep Safari 2016.

Wszystkiemu dał początek wypadek, w którym najmocniej ucierpiał prawy tył samochodu Allena. Większość osób na jego miejscu oddałaby Jeepa do autoryzowanego serwisu i czekała cierpliwie na przywrócenie wyglądu auta do stanu fabrycznego. On jednak wraz z przyjacielem postanowił wziąć sprawę we własne ręce, przy okazji dając upust swojej kreatywności.

Wzorując się na prototypie Renegade'a w wersji pick-up, który był prezentowany na wielkanocnym zlocie Jeepa w 2016 roku, właściciel auta zamiast go odbudowywać..., uciął karoserię tuż za słupkiem B, uzyskując tym samym miejsce na pakę ładunkową. Burty zbudował i wykończył własnoręcznie, umieszczając w nich fabryczne światła i wlew paliwa. Podłoga i wewnętrzne ścianki zostały profesjonalnie zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas transportu ładunku. Przy okazji udało się również wygospodarować miejsce na kanister z paliwem. Za przednimi siedzeniami umieszczona została ściana zamykająca kabinę, w której zamontowano szybę z Forda Rangera.

Ukończony samochód żywo przypomina koncepcyjnego Comanche'a z Easter Jeep Safari 2016, a nawet wydaje się od niego ładniejszy, choć do pełni szczęścia brakuje mu 32-calowych AT-eków oraz brezentowego dachu, w które wyposażony był prototyp. Powypadkowy Jeep trafił na aukcję Ebay, gdzie wzbudził ogromne zainteresowanie kupujących. Licytacja osiągnęła pułap 32 tysięcy dolarów, ale nie przekroczyła kwoty minimalnej. Na Craigsliście samochód został wyceniony na 38,500 USD, co jest kwotą niemałą, jeśli zważyć, że cena nowego Renegade'a w USA zawiera się w przedziale 17,995 – 28,390 USD. Allen powinien chyba zacząć dawać lekcje, jak porażkę można przekuć w sukces (finansowy).
MM, fot. Ebay

Poczytaj:

  • Suzuki Vitara 2015 – brzuchem po błocie
    Suzuki Vitara 2015 – brzuchem po błocie
    W roku 1988 Suzuki przedstawiło Vitarę – nieduży samochód terenowy zbudowany na ramie, który prezentował sporą dzielność terenową, a jednocześnie był daleko bardziej wygodny od wojowniczego Samuraia. Jego  następca – Grand Vitara pierwszej (1998), a potem drugiej (2005) generacji – był już komfortowym SUV-em, który przejawiał coraz mniejszą ochotę na wyprawy w teren. W roku 2014 na salonie motoryzacyjnym w Paryżu zaprezentowana została zupełnie nowa Vitara, której bliżej już do miana „miastowego” crossovera.
  • Off-road w wersji hi-tech, czyli Samsung na pokładzie terenówek RMF 4RACING team
    Off-road w wersji hi-tech, czyli Samsung na pokładzie terenówek RMF 4RACING team

    RMF 4RACING Team nawiązał współpracę z marką Samsung Business, w ramach której wszystkie samochody zespołu oraz zawodnicy otrzymali najnowsze urządzenia firmy Samsung. Nowoczesne rozwiązania i technologie zostały specjalnie przystosowane do potrzeb zawodów motorowych i pełnią obecnie rolę standardowego wyposażenia każdego auta RMF 4RACING Team.

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DID na straży lasu
    Mitsubishi Outlander 2.2 DID na straży lasu
    Tydzień z Outlanderem minął szybko. Przejechałem nim 1600 km po autostradach, drogach lokalnych i leśnych. Z czystym sumieniem można powiedzieć, że jest to fajne auto gwarantujące dzięki napędowi 4x4 ustawianemu w trzech opcjach (przód, 4x4 z dołączanym tyłem i 4x4 zblokowane) bezpieczne poruszanie się po śliskich drogach, ale niekoniecznie nadające się do codziennej służby w lesie.
  • Kto następcą Despresa i Comy? Motocyklowi faworyci Dakaru
    Kto następcą Despresa i Comy? Motocyklowi faworyci Dakaru

    W rywalizacji motocyklistów w Dakarze będziemy w tym roku świadkami wyjątkowej sytuacji: koniec ery pojedynków Despres – Coma oznacza, że ich dotychczasowi rywale, jak również młodzi motocykliści będą mieli okazję powalczyć o zwycięstwo.

  • 30 lat napędu BMW xDrive
    30 lat napędu BMW xDrive

    Mija 30 lat odkąd BMW, jeden z wiodących producentów motoryzacyjnych na świecie, rozpoczął sprzedaż własnych modeli samochodów z napędem na cztery koła. Dziś aż jedna trzecia aut konstruowanych w Monachium wyposażona jest w inteligentny napęd xDrive.

  • Giniel De Villiers prosi o turbo(sprężarkę)
    Giniel De Villiers prosi o turbo(sprężarkę)

    W roku 2009 wygrał Dakar za kierownicą fabrycznego Volkswagena. Odkąd w roku 2012 został liderem zespołu Toyoty nie opuszcza TOP5 klasyfikacji generalnej rajdu, ale zwycięstwo stale pozostaje poza jego zasięgiem, mimo iż co roku wymieniany jest w roli głównego faworyta zawodów. Giniel De Villiers najpierw musiał uznawać wyższość kierowców MINI, a teraz Peugeota. Swoją szansę w przyszłych edycjach widzi pod warunkiem znalezienia dla Hiluxa nowego silnika z turbodoładowaniem.