Land Serwis

Lepsze jest wrogiem dobrego - Toyota zawiesza program Hilux EVO

27 Pazdziernika 2016

Zespół Toyota Gazoo Racing SA, w którego barwach jeżdżą m.in. Nasser Al-Attiyah i Giniel De Villiers, porzucił pomysł wystawienia do startu w Dakarze 2017 nowego buggy Toyota Hilux EVO. Południowoafrykański zespół postanowił pozostać przy sprawdzonej konstrukcji czteronapędowego Hiluxa, za którego sprawą w tym roku Al-Attiyah sięgnął po Puchar Świata FIA.

Toyota Hilux EVO miała być godnym rywalem Peugeotów DKR, które zdominowały rywalizację na Dakarze 2016. Nowy samochód od kilku miesięcy był już testowany w warunkach bojowych i zbierał dobre recenzje. Glynn Hall, szef Toyoty Gazoo Racing SA, oraz jego zawodnicy doszli jednak do wniosku, że (póki co) lepsze będzie wrogiem dobrego. Al-Attiyah za kierownicą Hiluxa 4x4 wygrał w tym roku Rajd Maroka, pokonując samego Carlosa Sainza jadącego nowym Peugeotem DKR 3008 aż o 12 minut. Po co więc eksperymentować?

- Nasze ostatnie testy wykazały, że udało nam się dodatkowo zwiększyć potencjał naszego czteronapędowego Hiluxa – zdradził Glynn Hall w rozmowie z jednym południowoafrykańskich magazynów. – To w połączeniu z większą zwężką, którą dopuszcza regulamin Dakaru 2017, sprawia, że nasz aktualny pojazd stał się jeszcze bardziej konkurencyjny. Dlatego zdecydowaliśmy się o pozostaniu przy nim, odkładając na później projekt Hiluxa EVO.

Decyzja zapadła ostatecznie po zwycięstwie odniesionym w Rajdzie Maroka. Glynn Hall postanowił, że dział techniczny zespołu skupia się na dopracowaniu sprawdzonych już maszyn, które nie raz udowodniły już, że zaliczają się do ścisłej światowej czołówki – nie tylko pod względem szybkości, ale i niezawodności. Do zwycięstwa w Dakarze brakowało im niewiele – osoba Nassera Al-Attiyaha w zespole może całkowicie zniwelować różnicę, która dotąd dzieliła ich od rywali.    
MM, fot. celebrity news Red Bull

Poczytaj:

  • Range Rover Evoque Convertible – kabriolet na 4 pory roku
    Range Rover Evoque Convertible – kabriolet na 4 pory roku

    Land Rover zaprezentował kompaktowego SUV-a ze składanym dachem. Range Rover Evoque Convertible to bezkompromisowy kabriolet na każdą porę roku.

  • Nissan Navara Trek-1° - ekskluzywny pick-up
    Nissan Navara Trek-1° - ekskluzywny pick-up

    Nissan wprowadza na polski rynek nową wersję specjalną pick-upa Navara, z rozbudowanym wyposażeniem dodatkowym uzupełniającym w rodzaju rur stylizujących, 18-calowych felg czy przegrody i osłony skrzyni ładunkowej.

  • Ford F-150 RaptorTRAX – Ken Block i jego 650-konne sanie
    Ford F-150 RaptorTRAX – Ken Block i jego 650-konne sanie

    Ken Block to Amerykanin, który fantazją dorównuje swojemu rodakowi, Robbiemu Gordonowi. Startował w mistrzostwach świata WRC, Rally America i zawodach X Games, zrealizował całą serię filmów Gymkhana, które za sprawą YouTube'a przyniosły mu światową sławę (i pieniądze). Na Dakarze jeszcze nie zawitał (prędzej czy później pewnie go tam zobaczymy – wszak gdzie są media, tam jest i Ken Block), ale w terenie już się pojawił. Jego najnowsza zabawka - Ford F-150 RaptorTRAX – zimy się nie boi...

  • Toyota Land Cruiser VDJ200 NAC Rally Team – ready to go
    Toyota Land Cruiser VDJ200 NAC Rally Team – ready to go
    Po trzech i pół miesiącach wytężonych prac nowa rajdówka zespołu NAC Rally Team jest już gotowa do jazdy. Pachnąca nowością Toyota Land Cruiser VDJ200, za której kierownicą zasiądzie Paweł Molgo, została kompleksowo przebudowana i wyposażona, tak aby spełniać wymogi grupy T2 i móc startować w licencjonowanych rajdach FIA.
  • Mazowieckie Trawersy – jedziemy dla Marcina Owczarka
    Mazowieckie Trawersy – jedziemy dla Marcina Owczarka
    Zapraszamy wszystkich miłośników jazdy w terenie na reaktywowaną imprezę o nazwie Mazowieckie Trawersy (29-30.06). Impreza ma charakter charytatywny, a jej celem jest pomoc w leczeniu naszego chorego Kolegi Marcina Owczarka.
  • Elektryczny Oscar eO osiągnął metę Dakaru!
    Elektryczny Oscar eO osiągnął metę Dakaru!
    Ich pomysł wydawał się zupełnie nierealny. OK, można zbudować auto z napędem elektrycznym, nawet wyposażone w napęd na wszystkie koła. Można taki wehikuł zgłosić do startu w Dakarze, można nim nawet wystartować, ryzykując, że jazda skończy się już na pierwszym etapie... Jednak pokonanie prototypowym pojazdem elektrycznym prawie 9 tysięcy kilometrów w skrajnie niesprzyjających warunkach jest już wyzwaniem absolutnie wyjątkowym. Łotysze z Latvian Rally Raid Team, którzy zbudowali OSCara eO, przejdą do historii jako ci, którzy jako pierwsi dotarli do mety Dakaru "zielonym" samochodem.