Land Serwis

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² – jego wysokość kombi

Wyglądem przypomina uterenowione kombi, ale na tle rynkowych konkurentów wyróżnia się za sprawą ogromnych kół i 42-centymetrowego (!) prześwitu. Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² zbudowany przez Jürgena Eberlego jest unikatem na skalę światową, łączącym cechy komfortowego auta rodzinnego i ekstremalnej terenówki.

Jürgen Eberle rozpoczynając prace nad Mercedesem Klasy E All-Terrain, z początku chciał jedynie odrobinę go podliftować, by ten sprawniej radził sobie z terenowymi przeszkodami. Auto udało mu się podnieść o 4 cm, co uznał za mało satysfakcjonujące. Poszukując lepszych rozwiązań, trafił wreszcie do osób decyzyjnych stuttgarckiego koncernu, latest celebrity news które postanowiły go wesprzeć finansowo i obdarować... zwolnicami znanymi z G500 4x4² (sama ich wartość szacowana jest na 80 tys. Euro). Przeszczepienie ich do auta z niezależnym zawieszeniem okazało się niełatwym zadaniem, ale operacja przebiegła pomyślnie: Klasa E urosła dosłownie w oczach, a swym prześwitem przyćmiła nawet legendarną Gelendę. Ponad 35-procentowe kąty natarcia i zejścia uczyniły z niej terenówkę o wysokich aspiracjach, aczkolwiek pozbawioną reduktora i blokad, które również marzyły się Eberlemu.

Opony w rozmiarze 285/50 R20 i przebudowane zawieszenie wymusiły zwiększenie rozstawu kół o 20 cm, a co za tym idzie również zastosowanie karbonowych nakładek na błotniki, które dodały Mercedesowi nieco muskułów. Kolejną zmianą, która okazała się konieczna, była wymiana silnika na mocniejszą, 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 o mocy 333 KM.

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² prawdopodobnie pozostanie egzemplarzem „one-off”, który będzie zwiedzać wystawy samochodowe i gościć na okładkach magazynów motoryzacyjnych na całym świecie. Ale ko wie? Skoro tak nietypowe auta jak sześciokołowy G63 6x6 czy dryblas G500 4x4² trafiły do produkcji seryjnej, być może „kombi na zwolnicach” również uatrakcyjni ofertę Mercedesa?
MM

 

Poczytaj:

  • Rolls-Royce SUV – arystokrata w terenie
    Rolls-Royce SUV – arystokrata w terenie

    Już niemal każdy szanujący się producent samochodów ma w swoim portfolio dużego SUV-a. Ostatni nadrabiają zaległości, pracując w pocie czoła nad projektami lub testując pierwsze modele koncepcyjne. „Terenowy” Bentley ćwiczy już za kołem podbiegunowym, niebawem (podobno) ma ruszyć produkcja Lamborghini Urusa, czas więc najwyższy, by nad swoją propozycją zastanowił się wreszcie szacowny Rolls-Royce.

  • Peugeot 2008 DKR16 - piękna bestia
    Peugeot 2008 DKR16 - piękna bestia

    Peugeot ujawnił ostatnią tajemnicę, którą skrywał przed startem rajdu Dakar 2016. Dziś prezentujemy Wam ostateczny wygląd Peugeota 2008 DKR, którym w styczniu na argentyńskie i boliwijskie trasy wyjadą Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres i Carlos Sainz.

  • Toyota Land Cruiser VDJ200 NAC Rally Team – ready to go
    Toyota Land Cruiser VDJ200 NAC Rally Team – ready to go
    Po trzech i pół miesiącach wytężonych prac nowa rajdówka zespołu NAC Rally Team jest już gotowa do jazdy. Pachnąca nowością Toyota Land Cruiser VDJ200, za której kierownicą zasiądzie Paweł Molgo, została kompleksowo przebudowana i wyposażona, tak aby spełniać wymogi grupy T2 i móc startować w licencjonowanych rajdach FIA.
  • Kapotnik – nowa broń teamu Kamaz Master
    Kapotnik – nowa broń teamu Kamaz Master

    Blisko rok temu Kamaz oficjalnie zaprezentował nowy model ciężarówki „z nosem”, która miała walczyć o zwycięstwo w Dakarze 2016. Choć do startu w rajdzie Rosjan dzieliło jeszcze pół roku, rajdówka nie została na czas ukończona, a Nikolaev wraz kolegami musiał ponownie zasiąść za sterami Kamazów 4326. Dziś wreszcie Rosjanie uroczyście obwieścili światu narodziny nowego cara.

  • Toyota Hilux 6x6 - pickup z plusem
    Toyota Hilux 6x6 - pickup z plusem

    Choć to nie Mercedes wynalazł sześciokołową terenówkę (auta z napędem 6x6 budowane są od dawien dawna) sukces marketingowy, który osiągnął za sprawą G63 AMG 6x6, zaowocował powstaniem nowego trendu. Chwilę później Defendera 6x6 zaprezentował brytyjski tuner Kahn Design, a bułgarska firma Vromos we współpracy z beligijskim Overdrive niedawno pochwaliła się Hiluxem 6x6.

  • Citroen DSX7 – szczęśliwa siódemka
    Citroen DSX7 – szczęśliwa siódemka
    Niebanalna uroda, luksusowe wykończenie i zaawansowana technika – hybrydowy model Citroena Wild Rubis SUV, który w kwietniu został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju, zebrał znakomite oceny, dzięki czemu rośnie prawdopodobieństwo, iż zobaczymy go również na europejskich ulicach.