Land Serwis

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² – jego wysokość kombi

Wyglądem przypomina uterenowione kombi, ale na tle rynkowych konkurentów wyróżnia się za sprawą ogromnych kół i 42-centymetrowego (!) prześwitu. Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² zbudowany przez Jürgena Eberlego jest unikatem na skalę światową, łączącym cechy komfortowego auta rodzinnego i ekstremalnej terenówki.

Jürgen Eberle rozpoczynając prace nad Mercedesem Klasy E All-Terrain, z początku chciał jedynie odrobinę go podliftować, by ten sprawniej radził sobie z terenowymi przeszkodami. Auto udało mu się podnieść o 4 cm, co uznał za mało satysfakcjonujące. Poszukując lepszych rozwiązań, trafił wreszcie do osób decyzyjnych stuttgarckiego koncernu, latest celebrity news które postanowiły go wesprzeć finansowo i obdarować... zwolnicami znanymi z G500 4x4² (sama ich wartość szacowana jest na 80 tys. Euro). Przeszczepienie ich do auta z niezależnym zawieszeniem okazało się niełatwym zadaniem, ale operacja przebiegła pomyślnie: Klasa E urosła dosłownie w oczach, a swym prześwitem przyćmiła nawet legendarną Gelendę. Ponad 35-procentowe kąty natarcia i zejścia uczyniły z niej terenówkę o wysokich aspiracjach, aczkolwiek pozbawioną reduktora i blokad, które również marzyły się Eberlemu.

Opony w rozmiarze 285/50 R20 i przebudowane zawieszenie wymusiły zwiększenie rozstawu kół o 20 cm, a co za tym idzie również zastosowanie karbonowych nakładek na błotniki, które dodały Mercedesowi nieco muskułów. Kolejną zmianą, która okazała się konieczna, była wymiana silnika na mocniejszą, 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 o mocy 333 KM.

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain 4×4² prawdopodobnie pozostanie egzemplarzem „one-off”, który będzie zwiedzać wystawy samochodowe i gościć na okładkach magazynów motoryzacyjnych na całym świecie. Ale ko wie? Skoro tak nietypowe auta jak sześciokołowy G63 6x6 czy dryblas G500 4x4² trafiły do produkcji seryjnej, być może „kombi na zwolnicach” również uatrakcyjni ofertę Mercedesa?
MM

 

Poczytaj:

  • King of Wales 2015 - Polacy zadebiutowali w off-roadowej Lidze Mistrzów
    King of Wales 2015 - Polacy zadebiutowali w off-roadowej Lidze Mistrzów

    Przed tygodniem Rafał Wyrzykowski i Wiesław "Kocur" Wójcik jako pierwsi Polacy w historii stanęli na starcie zawodów King of Wales - jednej z czterech europejskich eliminacji słynnego King of Hammers. Ich świeżo zbudowany Eurofighter przed wyścigiem zdążył zaliczyć tylko dwie godziny testów, a prace nad nim trwały jeszcze przez całą noc poprzedzającą restrycyjne Badania Techniczne. "Choroby wieku dziecięcego" niestety nie pozwoliły mu więc osiągnąć mety, ale doświadczenie zdobyte u boku załóg należących do światowej ekstraklasy będzie na pewno procentowało w przyszłości.

  • Toyota Hilux EVO – kontratak Nassera Al-Attiyaha i Giniela De Villiersa
    Toyota Hilux EVO – kontratak Nassera Al-Attiyaha i Giniela De Villiersa

    Kto spodziewał się bezwzględnej dominacji Teamu Peugeota w następnych edycjach Dakaru, ten musi zmienić swą opinię. Peugeotowi DKR2008 przybył bowiem nowy, bardzo groźny konkurent – jest nim Toyota Hilux EVO. Napędzana tylko na tylne koła, bardzo lekka (1300 kg!) i piekielnie mocna. Z takimi kierowcami jak Nasser Al-Attiyah, Giniel De Villiers i Leeroy Poulter południowoafrykański zespół Toyoty awansuje do grona głównych faworytów Dakaru 2017.

  • Opel Crossland X - miejski crossover
    Opel Crossland X - miejski crossover

    Nowy Crossland X jest już drugim przedstawicielem rodziny X w gamie modeli Opla i podobnie jak Mokka X należy on do segmentu B.

  • Range Rover cabrio z 1973 r. Cena? Nie zgadniecie
    Range Rover cabrio z 1973 r. Cena? Nie zgadniecie

    42-letnie auto z przebiegiem 100 tysięcy kilometrów to prawdziwy unikat. A jeśli na dodatek jest to Range Rover w rzadko spotykanej wersji cabrio, który przeszedł niedawno pełną restaurację, nie powinniśmy się dziwić, że jego cena oszacowana została na 200-232 tysiące złotych. Jeśli Wasz portfel jest na tyle zasobny, a samochód wpadł Wam w oko, odwiedzcie w dniach 14-15 listopada Birmingham, gdzie Range Rover będzie licytowany na aukcji NEC Classic Motor Show Sale.

  • #BuyMyVitara – Vitara jakiej nie znacie
    #BuyMyVitara – Vitara jakiej nie znacie

    Eugene Romanovsky wykorzystując swoje umiejętności i pomysłowość, pokazuje, jak skutecznie można rozreklamować ofertę sprzedaży ponad 20-letniego samochodu.

  • Chicherit pełen poświęcenia. Zebra Buggy powróci na Dakar 2016
    Chicherit pełen poświęcenia. Zebra Buggy powróci na Dakar 2016

    To była jedna z najbardziej heroicznych bitew tegorocznego Dakaru. Guerlain Chicherit, były mistrz świata w narciarskim freestyle'u, a później znakomity kierowca terenowy, mający na swym koncie cztery Dakary ukończone w pierwszej dziesiątce „generalki” i niesamowite wyczyny w rodzaju podniebnego salta za kierownicą MINI, w tym roku walczył tylko (i aż) o to, by po prostu dotrzeć do mety swoim Zebra Buggy. Auto odziedziczone po Al-Attiyahu jakby zawzięło się, aby wcześniej zakończyć maraton, ale Chicherit wciąż nie dawał za wygraną. I ostatecznie dopiął swego - pokonał całą trasę, finiszując na 45. miejscu. Wydawałoby się, że francuski zawodnik będzie chciał szybko zapomnieć o tej traumie, ale... niedawno okazało się, że w Dakarze 2016 ponownie stanie na starcie swoim buggy. Czy tym razem pójdzie im lepiej?