Land Serwis

Nokian Hakkapeliitta 44 – zimowe laczki dla Arctic Trucks

Zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44 została stworzona przez fińskiego producenta specjalnie z myślą o islandzkich terenówkach ekspedycyjnych Arctic Trucks, których przeznaczeniem są wyprawy polarne. Do poruszania się w krainie śniegu i lodu konieczne jest ogumienie, którego nie kupimy w zwykłym sklepie.

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 3Dlatego Hakkapeliitta 44 sprzedawana będzie wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks, który z Nokianem kooperuje do 2014 roku. Trzy lata temu owocem współpracy Finów oraz Islandczyków była opona  Hakkapeliitta LT2 AT35 dedykowana dużym samochodom terenowym. Ich nowe dzieło prezentuje się o wiele bardziej okazale i może być zastosowane jedynie w przebudowanych pojazdach.

Opona jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17, ma ponad metr średnicy i waży około 70 kilogramów. Duża szerokość bieżnika i ponadprzeciętna wewnętrzna przestrzeń powietrzna są gwarancją, że będzie sprawnie toczyć się nawet po miękkim śniegu. Wzmocnione bloki barku  pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Polar Expedition mającego głębokość 18 mm łączy wysoką przyczepność w zimowych Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 2warunkach z wytrzymałością, której niestraszne jest ekstremalne zimno. W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Nowe ogumienie może zostać nabite kolcami – opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich. Zalecane ciśnienie to 160-240 kPa.

– Nokian Hakkapeliitta 44 to opona, na którą długo czekaliśmy – mówi Herjolfur Gudbjartsson, dyrektor zarządzający w Arctic Trucks. - Arctic Trucks oferuje szeroki wybór rozwiązań i produktów dla samochodów z napędem na cztery koła 4×4, a dzięki temu możemy kontynuować naszą pracę nad coraz doskonalszymi pojazdami ekspedycyjnymi. Nasze samochody są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach na świecie: na lodowcach, w Arktyce czy w północnej części Eurazji. Współpraca z Nokian Tyres przyniosła doskonałe efekty. Mamy bardzo duże oczekiwania względem tej opony.
MM, fot. Nokian

Nokian Hakkapeliitta 44 for Arctic Trucks 6

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 1

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 5

Poczytaj:

  • 30 lat napędu BMW xDrive
    30 lat napędu BMW xDrive

    Mija 30 lat odkąd BMW, jeden z wiodących producentów motoryzacyjnych na świecie, rozpoczął sprzedaż własnych modeli samochodów z napędem na cztery koła. Dziś aż jedna trzecia aut konstruowanych w Monachium wyposażona jest w inteligentny napęd xDrive.

  • Mercedes X-Class – projekt globalny
    Mercedes X-Class – projekt globalny
    Już rok temu informowaliśmy o pomyśle budowy pick-upa, który wzbogaci ofertę Mercedesa. Samochód będący efektem współpracy Daimlera i Nissana miałby być bliskim krewniakiem Nissana Navary. Dziś znamy więcej szczegółów na temat tego projektu oraz prawdopodobną nazwę auta, który otrzyma oznaczenie X-Class lub Z-Class.
  • Renault Oroch - szansa na sukces
    Renault Oroch - szansa na sukces

    Renault Oroch, czyli Duster w wersji pick-up, debiutuje na salonie motoryzacyjnym w Buenos Aires. Pewne jest, że samochód trafi do sprzedaży w Ameryce Południowej, ale niestety nie wiadomo jeszcze, czy zawita również w Europie.

  • GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości
    GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości

    W weekend 7-8 sierpnia na torze offroadowym w Olszynie koło Lubania miała miejsce najważniejsza runda  offroadowych mistrzostw Niemiec i Europy, czyli długodystansowy wyścig GORM 24 H CENTRAL EUROPE RACE. Niesamowity upał i tumany kurzu towarzyszyły 39 załogom ścigającym się po 16-kilometrowej pętli (skróconej ze względu na ekstremalnie trudne warunki pogodowe). Zawodnicy startowali pojazdami typu buggy, quadami oraz samochodami 4x4.

  • Kłopoty rajdu Dakar. Gerard De Rooy myśli o Africa Race 2016
    Kłopoty rajdu Dakar. Gerard De Rooy myśli o Africa Race 2016

    Gerard De Rooy rozczarowany odwołaniem etapów peruwiańskich przyszłorocznego rajdu Dakar, zastanawia się nad startem w konkurencyjnym maratonie Africa Race, którego trasa prowadzi po klasycznej trasie Dakaru: przez Maroko, Mauretanię i Senegal. Rozważa również wystawienie swoich załóg w obu imprezach - podobnie jak od lat czyni to już Kamaz. Informacje te podał holenderski portal Omroep Brabant.

  • Mercedes Pick-up – wspólny projekt Daimlera, Nissana i Renault
    Mercedes Pick-up – wspólny projekt Daimlera, Nissana i Renault

    Koncerny Nissan i Daimler potwierdziły oficjalnie, że pracują nad projektem jednotonowego pickupa dla marki Mercedes-Benz. W aucie, które zadebiutuje w roku 2016, zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300. Będzie to jednak model opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb jej klientów, posiadający wszystkie charakterystyczne cechy i detale typowe dla marki Mercedes Benz.