Land Serwis

Nokian Hakkapeliitta 44 – zimowe laczki dla Arctic Trucks

Zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44 została stworzona przez fińskiego producenta specjalnie z myślą o islandzkich terenówkach ekspedycyjnych Arctic Trucks, których przeznaczeniem są wyprawy polarne. Do poruszania się w krainie śniegu i lodu konieczne jest ogumienie, którego nie kupimy w zwykłym sklepie.

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 3Dlatego Hakkapeliitta 44 sprzedawana będzie wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks, który z Nokianem kooperuje do 2014 roku. Trzy lata temu owocem współpracy Finów oraz Islandczyków była opona  Hakkapeliitta LT2 AT35 dedykowana dużym samochodom terenowym. Ich nowe dzieło prezentuje się o wiele bardziej okazale i może być zastosowane jedynie w przebudowanych pojazdach.

Opona jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17, ma ponad metr średnicy i waży około 70 kilogramów. Duża szerokość bieżnika i ponadprzeciętna wewnętrzna przestrzeń powietrzna są gwarancją, że będzie sprawnie toczyć się nawet po miękkim śniegu. Wzmocnione bloki barku  pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Polar Expedition mającego głębokość 18 mm łączy wysoką przyczepność w zimowych Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 2warunkach z wytrzymałością, której niestraszne jest ekstremalne zimno. W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Nowe ogumienie może zostać nabite kolcami – opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich. Zalecane ciśnienie to 160-240 kPa.

– Nokian Hakkapeliitta 44 to opona, na którą długo czekaliśmy – mówi Herjolfur Gudbjartsson, dyrektor zarządzający w Arctic Trucks. - Arctic Trucks oferuje szeroki wybór rozwiązań i produktów dla samochodów z napędem na cztery koła 4×4, a dzięki temu możemy kontynuować naszą pracę nad coraz doskonalszymi pojazdami ekspedycyjnymi. Nasze samochody są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach na świecie: na lodowcach, w Arktyce czy w północnej części Eurazji. Współpraca z Nokian Tyres przyniosła doskonałe efekty. Mamy bardzo duże oczekiwania względem tej opony.
MM, fot. Nokian

Nokian Hakkapeliitta 44 for Arctic Trucks 6

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 1

Nokian Hakkapelitta 44 for Arctic Trucks 5

Poczytaj:

  • Magister MITJET, czyli MGR Rally Team w nowym aucie
    Magister MITJET, czyli MGR Rally Team w nowym aucie
    Aktualny mistrz Polski RMPST w klasie TH Piotr Gadomski, znany wszystkim jako "Gibon", wraz z pilotem Tomaszem Widerą w przyszłym sezonie stanie do walki egzotycznym pojazdem Mitjet Offroad, którego twórcą jest znany w światku wyścigowym Jane Philipe Drayout.
  • Ford Fiesta ST kontra Mercedes G63 AMG + Ford Fiesta ST
    Ford Fiesta ST kontra Mercedes G63 AMG + Ford Fiesta ST
    Na dość kuriozalny pomysł wpadł prezenter magazynu Drive, który dostał do testów pojazdy z różnych bajek: Forda Fiestę ST i Mercedesa G63 AMG. Nie zastanawiając się wiele, postanowił porównać ich umiejętności sprinterskie. Wynik konfrontacji byłby w zasadzie przesądzony na korzyść dużo mocniejszej Gelendy, gdyby nie „kula” przyczepiona u jej nogi, jaką była laweta z... Fordem Fiestą ST.
  • Lamborghini Urus – 650 koni mechanicznych w akcji
    Lamborghini Urus – 650 koni mechanicznych w akcji

    Lamborghini to marka, która powoduje żywe bicie serca u każdego miłośnika motoryzacji. Nic dziwnego więc, że zbliżająca się wielkimi krokami premiera Super SUV-a, jakim ma być Urus, budzi duże zainteresowanie. Podsyca je dodatkowo informacja o mocy, którą będzie dysponował – jak przystało na prawdziwe „Lambo” sięga ona aż 650 koni mechanicznych!

  • Ford Tough, czyli Ford F-150 Raptor gotowy do startu w Best in the Desert 2016
    Ford Tough, czyli Ford F-150 Raptor gotowy do startu w Best in the Desert 2016
    Z reguły opisujemy rajdówki, które rywalizują na zawodach w Polsce, ale dziś mamy okazję przyjrzeć się z bliska nowemu Fordowi F-150 Raptor przygotowanemu do startu w amerykańskiej serii Best in the Desert.
  • Piękna, Bestia i Burza – trzy oblicza Forda EcoSport
    Piękna, Bestia i Burza – trzy oblicza Forda EcoSport
    Ford EcoSport – nieduży crossover, który w Polsce nie jest jeszcze sprzedawany (ale trafił już do salonów m.in. w Niemczech) – z terenowego punktu widzenia nie jest zbyt ciekawym okazem. Zbudowany na płycie podłogowej Fiesty i oferujący tylko napęd na przednie koła w teorii przystosowany jest do pokonywania co najwyżej miejskich krawężników. Na wystawie motoryzacyjnej w Sao Paolo Ford EcoSport został pokazany w nieco korzystniejszym świetle.
  • Włoski tur, czyli Lamborghini Urus w pełnej krasie
    Włoski tur, czyli Lamborghini Urus w pełnej krasie

    Lamborghini – włoski producent słynący z produkcji samochodów sportowych i... rolniczych traktorów – połączył oba nurty swojej działalności, doprowadzając do powstania Urusa – superSUVa łączącego cechy auta wyścigowego i terenowego. Z 650 końmi pod maską, napędem 4x4 i wszystkimi kołami skrętnymi nowe „Lambo” ma szansę zostawić w tyle swoich bezpośrednich konkurentów w walce o zainteresowanie klientów.