Land Serwis

Peugeot 3008DKR Maxi – sukcesor tronu

Dwukrotny zwycięzca Dakaru (2016 i 2017) – Peugeot DKR3008 doczekał się (kolejnego) następcy. Jest nim rajdowy 3008DKR Maxi, który już w przyszłym miesiącu zadebiutuje z Sebastienem Loebem za kierownicą w Silk Way Rally 2017.

Peugeot sukcesywnie udoskonala konstrukcję swojej mistrzowskiej dakarówki. Po 2008DKR i jego wersji rozwojowej 3008DKR nadszedł czas na model 3008DKR Maxi, który – jak sama nazwa wskazuje – jest większy od swego utytułowanego poprzednika. Francuscy inżynierowie zdecydowali o znaczącym zwiększeniu rozstawu kół, dzięki czemu auto rozrosło się „w barach” o 20 cm. Cel osiągnięto, projektując nowe, dłuższe o 10 cm wahacze, jak również przeguby i osie napędowe. Ma to zaprocentować większą stabilnością i wyższą dynamiką pojazdu na rajdowych trasach.

Pierwszy sprawdzian Peugeota 3008DKR Maxi zaplanowano już niebawem. 7 lipca na starcie maratonu Silk Way Rally za kierownicą nowego auta zasiądzie Sebastien Loeb – dziewięciokrotny mistrz świata WRC i zdobywca 2. miejsca na rajdzie Dakar 2017. Towarzyszyć mu będą koledzy z francuskiego teamu: Stephane Peterhansel i Cyril Despres, którzy poprowadzą jednak Peugeoty 3008DKR starego typu. Trudno o lepsze porównanie obu modeli.

- Samochód zachowuje się obecnie znacznie stabilniej, ponieważ jest szerszy – mówi hottest celebrities Sebastien Loeb. – Nieco trudniej się prowadzi na wąskich, krętych ścieżkach, ale generalnie wykonaliśmy duży krok naprzód. Możemy jechać o wiele pewniej, nie obawiając się rolowania. Zwiększona szerokość auta i duże koła sprawiają, że na partiach off-roadowych nie ma sobie równych. Być nie może nie będzie tak zwinny jak auta czteronapędowe na trasach prowadzących po drogach, jednak poza nimi, a zwłaszcza na wydmach na pewno będzie miał dużą przewagę nad konkurentami.
AK, fot. Red Bull