Land Serwis

Peugeot 3008DKR Maxi – sukcesor tronu

Dwukrotny zwycięzca Dakaru (2016 i 2017) – Peugeot DKR3008 doczekał się (kolejnego) następcy. Jest nim rajdowy 3008DKR Maxi, który już w przyszłym miesiącu zadebiutuje z Sebastienem Loebem za kierownicą w Silk Way Rally 2017.

Peugeot sukcesywnie udoskonala konstrukcję swojej mistrzowskiej dakarówki. Po 2008DKR i jego wersji rozwojowej 3008DKR nadszedł czas na model 3008DKR Maxi, który – jak sama nazwa wskazuje – jest większy od swego utytułowanego poprzednika. Francuscy inżynierowie zdecydowali o znaczącym zwiększeniu rozstawu kół, dzięki czemu auto rozrosło się „w barach” o 20 cm. Cel osiągnięto, projektując nowe, dłuższe o 10 cm wahacze, jak również przeguby i osie napędowe. Ma to zaprocentować większą stabilnością i wyższą dynamiką pojazdu na rajdowych trasach.

Pierwszy sprawdzian Peugeota 3008DKR Maxi zaplanowano już niebawem. 7 lipca na starcie maratonu Silk Way Rally za kierownicą nowego auta zasiądzie Sebastien Loeb – dziewięciokrotny mistrz świata WRC i zdobywca 2. miejsca na rajdzie Dakar 2017. Towarzyszyć mu będą koledzy z francuskiego teamu: Stephane Peterhansel i Cyril Despres, którzy poprowadzą jednak Peugeoty 3008DKR starego typu. Trudno o lepsze porównanie obu modeli.

- Samochód zachowuje się obecnie znacznie stabilniej, ponieważ jest szerszy – mówi hottest celebrities Sebastien Loeb. – Nieco trudniej się prowadzi na wąskich, krętych ścieżkach, ale generalnie wykonaliśmy duży krok naprzód. Możemy jechać o wiele pewniej, nie obawiając się rolowania. Zwiększona szerokość auta i duże koła sprawiają, że na partiach off-roadowych nie ma sobie równych. Być nie może nie będzie tak zwinny jak auta czteronapędowe na trasach prowadzących po drogach, jednak poza nimi, a zwłaszcza na wydmach na pewno będzie miał dużą przewagę nad konkurentami.
AK, fot. Red Bull




Poczytaj:

  • Kłopoty rajdu Dakar. Gerard De Rooy myśli o Africa Race 2016
    Kłopoty rajdu Dakar. Gerard De Rooy myśli o Africa Race 2016

    Gerard De Rooy rozczarowany odwołaniem etapów peruwiańskich przyszłorocznego rajdu Dakar, zastanawia się nad startem w konkurencyjnym maratonie Africa Race, którego trasa prowadzi po klasycznej trasie Dakaru: przez Maroko, Mauretanię i Senegal. Rozważa również wystawienie swoich załóg w obu imprezach - podobnie jak od lat czyni to już Kamaz. Informacje te podał holenderski portal Omroep Brabant.

  • Piękna, Bestia i Burza – trzy oblicza Forda EcoSport
    Piękna, Bestia i Burza – trzy oblicza Forda EcoSport
    Ford EcoSport – nieduży crossover, który w Polsce nie jest jeszcze sprzedawany (ale trafił już do salonów m.in. w Niemczech) – z terenowego punktu widzenia nie jest zbyt ciekawym okazem. Zbudowany na płycie podłogowej Fiesty i oferujący tylko napęd na przednie koła w teorii przystosowany jest do pokonywania co najwyżej miejskich krawężników. Na wystawie motoryzacyjnej w Sao Paolo Ford EcoSport został pokazany w nieco korzystniejszym świetle.
  • Peugeot 2008 DKR16 - piękna bestia
    Peugeot 2008 DKR16 - piękna bestia

    Peugeot ujawnił ostatnią tajemnicę, którą skrywał przed startem rajdu Dakar 2016. Dziś prezentujemy Wam ostateczny wygląd Peugeota 2008 DKR, którym w styczniu na argentyńskie i boliwijskie trasy wyjadą Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres i Carlos Sainz.

  • Yamaha Wolverine-R - azjatycki rosomak
    Yamaha Wolverine-R - azjatycki rosomak

    Wkraczająca na rynek Yamaha Wolverine-R to dwuosobowy pojazd typu ROV (Recreational Off-Highway Vehicle – rekreacyjny pojazd do jazdy poza drogami publicznymi) adresowany do klienta nastawionego na rekreację, który za sprawą kompaktowego designu i łatwości prowadzenia Wolverine-R pozwala bez trudu poruszać się w ekstremalnie trudnym terenie oraz pokonywać ciasne i techniczne szlaki przeprawowe.

  • Huntsman 6x6 i  G 500 4x4² – z terenu na salony
    Huntsman 6x6 i G 500 4x4² – z terenu na salony

    Zgodnie z zapowiedziami na salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowane zostały dwie „czystej krwi” terenówki, których potencjał terenowy został znacznie podniesiony za sprawą śmiałych modyfikacji. Sześciokołowy Kahn Design Flying Huntsman 110 WB 6x6 Concept oraz wyposażony w zwolnice Mercedes G 500 4x4² to auta, obok których trudno przejść obojętnie.

  • Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik – pierwsze przymiarki do T1
    Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik – pierwsze przymiarki do T1
    Utytułowany zespół Off-roadsport, czyli Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik wrócili właśnie z kolejnej wizyty w Portugalii, gdzie firma DEpieres Competição buduje dla nich rajdówkę grupy T1. Przymiarki związane z kolejnym etapem budowy samochodu nasza załoga połączyła z oglądaniem drugiej eliminacji Mistrzostw Portugalii w rajdach terenowych Rali TT Serras do Norte.