Land Serwis

Ssangyong XAVL – ekonomia ponad wszystko

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie SsangYong prezentuje model koncepcyjny SUV-a o nazwie XAVL (eXciting Authentic Vehicle Long). Samochód czerpie inspirację z drugiej generacji klasycznego Korando, sprzedawanego w latach 1997-2006. Dzięki siedmiu niezależnym fotelom oraz dużej przestronności XAVL pełni role typowe dla SUV-ów średniej wielkości, łącząc zdolność do jazdy terenowej z uniwersalnością i praktycznością wielofunkcyjnego MPV.

XAVL1XAVL oferuje wybór spośród dwóch ekonomicznych silników: spełniającego normę Euro 6d-Temp 1,5-litrowego silnika benzynowego i 1,6-litrowego silnika Diesla, do których dopasowano opcję wyboru 6-biegowych skrzyni biegów ręcznej lub automatycznej i system 2WD. Utrata mocy zmniejszona została do minimum dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy, a dzięki systemowi stop/start osiągnięto redukcję emisji CO2. Nie wiemy jeszcze, czy samochód byłby dostępny z napędem na wszystkie koła.

Dla wygody i bezpieczeństwa podróżujących XAVL wyposażony został w szereg nowoczesnych elektronicznych systemów. Zaawansowany System Hamowania Awaryjnego (AEBS) dzięki zastosowaniu radaru i skanowania laserowego z przodu samochodu i czujników kamery umieszczonych na szczycie przedniej szyby ostrzega kierowcę przed niebezpieczeństwem kolizji, takim jak nieruchomy pojazd czy pieszy na jezdni. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie, system tymczasowo przejmie XAVL2kontrolę nad pojazdem i uruchomi hamulce, aby uniknąć zderzenia. Asystent Świateł Drogowych (HBA) wykrywa w nocy nadjeżdżające z naprzeciwka samochody i kieruje oświetlenie w dół, aby uniknąć oślepienia kierowcy z przodu. Asystent Utrzymania Pasa Ruchu (LKAS) zmniejsza niebezpieczeństwo wypadku spowodowanego powolnym zjeżdżaniem z pasa ruchu. Z kolei systemy Wykrywania Martwego Punktu (BSD) i Asystent Zmiany Pasa Ruchu (LCA) pomagają kierowcy monitorować te punkty, które nie są widoczne w lusterkach zewnętrznych. Samochód został także wyposażony w Inteligentnego Asystenta Parkowania, który wykrywa obszar parkowania korzystając z czujników ponaddźwiękowych i automatycznie kontroluje kierownicę, dzięki czemu kierowca skupić się może jedynie na korzystaniu z dźwigni zmiany biegów i pedału hamulca.

XAVL3XAVL może się pochwalić zewnętrzną poduszką powietrzną oferującą dodatkową ochronę pieszym, zaś dla podróżujących samochodem bezpieczeństwo zapewnia dodatkowo centralna poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy kierowcą a pasażerem, jak również poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.

Nie wiadomo jeszcze, czy nowy Ssangyong pozostanie pojazdem koncepcyjnym, czy też stanowi zapowiedź nowego SUV-a. Gdyby XAVL trafił do produkcji, wypełniłby lukę pomiędzy Korando nowej generacji a Rextonem.  
MM

Poczytaj:

  • Peugeot 3008DKR Maxi – sukcesor tronu
    Peugeot 3008DKR Maxi – sukcesor tronu

    Dwukrotny zwycięzca Dakaru (2016 i 2017) – Peugeot DKR3008 doczekał się (kolejnego) następcy. Jest nim rajdowy 3008DKR Maxi, który już w przyszłym miesiącu zadebiutuje z Sebastienem Loebem za kierownicą w Silk Way Rally 2017.

  • Ford Bronco 2018 – powrót legendy
    Ford Bronco 2018 – powrót legendy

    Produkcja kultowego (zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych) Forda Bronco zakończyła się równo 20 lat temu, zamykając 30-letnią historię terenówki, która doczekała się aż pięciu generacji. Gdy zniknęła z off-roadowej sceny niemal natychmiast zaczęły się pojawiać plotki o jej wskrzeszeniu, które niebawem wreszcie mogą okazać się prawdziwe.

  • Pierwsze sukcesy Navary T2 4xDrive. Colin i Lopez na podium Baja Poland 2013 grupy T2
    Pierwsze sukcesy Navary T2 4xDrive. Colin i Lopez na podium Baja Poland 2013 grupy T2
    Nissany Navara T2 zespołu 4xDrive, które zadebiutowały przed wakacjami, świętują już pierwsze sukcesy. Na zakończonym Baja Poland 2013 wywalczyły m.in. 1. miejsce w klasie T2 w CEZ i w RMPST oraz 2. miejsce w klasyfikacji zespołów sponsorskich.
  • Zapraszamy na V Off-Road Show Poland 2016 – do wygrania 5 podwójnych wejściówek!
    Zapraszamy na V Off-Road Show Poland 2016 – do wygrania 5 podwójnych wejściówek!

    Jesienne targi off-roadowe organizowane w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie (ul. Marsa 56C) na stałe już wpisały się do naszego kalendarza imprez. To znakomita okazja, by już po sezonie rajdowym podsumować swoje tegoroczne dokonania (wystawiając terenówkę obstawioną pucharami) i... rozpocząć planowanie kolejnego (okupując się w akcesoria i poznając rynkowe nowości).

  • Druga generacja Nissana Juke – zwrot ku tradycji
    Druga generacja Nissana Juke – zwrot ku tradycji

    Kontrowersyjny wygląd Nissana Juke sprawił, że nieduży crossover cieszy się tak samą ilością zwolenników co przeciwników. Nie przeszkodziło mu to w osiągnięciu 2. miejsca na liście najlepiej sprzedających się modeli Nissana w Europie (1. jest Qashqai). Jego następca prawdopodobnie nie będzie już budził tak wielkich emocji.

  • Nissan i Mitsubishi wspólnie skonstruują nowe generacje Navary i L200
    Nissan i Mitsubishi wspólnie skonstruują nowe generacje Navary i L200

    Przed tygodniem Nissan i Mitsubishi podpisały umowę ramową o zawarciu sojuszu strategicznego pomiędzy tymi dwoma japońskimi koncernami motoryzacyjnymi. Nissan wykupi 34% udziałów w Mitsubishi, rozpoczynając tym samym współpracę w zakresie zakupów, wspólnych płyt podłogowych, dzielenia się technologiami, wspólnego wykorzystania fabryk oraz rozwijania potencjału rynków. To oznacza, że nowe generacje Nissana Navara oraz Mitsubishi L200 zbudowane zostaną na tym samym podwoziu.