Land Serwis

Suzuki Jimny 2018 – siła tradycji

13 Pazdziernika 2017

Off-roadowi tradycjonaliści mogą odetchnąć z ulgą. Przez jakiś czas jeszcze niektórzy producenci nie zamierzają wciąż rezygnować z terenówek o klasycznej konstrukcji. W odróżnieniu od Land Rovera, który zamknął linię montażową Defendera, oraz Mercedesa, który niebawem zaprezentuje nową generację Klasy G z niezależnym zawieszeniem przodu, japoński koncern Suzuki pozostaje wierny potomkowi Samuaria, czyli terenowemu Jimny, którego kolejna generacja zadebiutuje niebawem na salonie w Tokyo.

SuzukiJimny2018 04Suzuki Jimny 2018 ma wszystko to, co lubimy: klasyczną ramę, sztywne mosty, reduktor, a nawet kanciaste kształty nadwozia. Jak go więc nie kochać? Japończycy testując nowy pojazd, wydają się nawet kpić z Mercedesa, który swoją Gelendę postanowił dostosować do „nowych czasów”, bo tak można odczytać pomysł kamuflażu używanego przez celebrity news prototyp nowego Jimny, który wygląda jak... „zminiaturyzowana” Klasa G.

Terenówka Suzuki jest wyposażona w reduktor i napęd na wszystkie koła Allgrip Pro. Pod jej maskę trafią turbodoładowane silniki benzynowe z rodziny Boosterjet. Kabina ma być nieco obszerniejsza, a przez to bardziej komfortowa dla podróżujących. Firma planuje również użycie nowoczesnego wyposażenia i modernizację systemów bezpieczeństwa.

Suzuki liczy na to, że dzięki nowemu modelowi jego sprzedaż wzrośnie na terenie Europy o 20 procent. Dzielne Jimny, którego dużym atutem jest niewygórowana cena, ma spore szanse, by zawalczyć o ten wynik.

MM, fot. indianautosblog.com, motor1.com

SuzukiJimny2018 02

SuzukiJimny2018 03