Land Serwis

Volkswagen Atlas - tytan z Ameryki

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit (NAIAS) marka Volkswagen zaprezentowała dwa nowe modele SUV przeznaczone na rynek Stanów Zjednoczonych: Atlas oraz Tiguan z przedłużonym rozstawem osi, które zadebiutują na rynku amerykańskim w 2017 roku.

Nowy Volkswagen Atlas miał swoją premierę pod koniec października ubiegłego roku w Santa Monica w Kalifornii. Samochód otworzył dla niemieckiej marki ważny segment rynku, tzw. Midsize-SUV, jak nazywają go Amerykanie. W 2015 roku na ten fragment rynku przypadło 10% wszystkich nowo rejestrowanych samochodów w USA. Atlas zajmuje miejsce między Tiguanem, a Touaregiem i jest pierwszym modelem Volkswagena w tej popularnej klasie aut, który dostosowano do potrzeb amerykańskich klientów.

Atlas został skonstruowany przy wykorzystaniu elementów modułowej platformy konstrukcyjnej (MQB) Volkswagena. Nadwozie nowego auta ma długość 5037 mm, szerokość 1979 mm i wysokość 1768 mm. Oznacza to, że Atlas jest większy od wszystkich Volkswagenów jakie dotychczas sprzedawano w USA, a także od swych bezpośrednich konkurentów: Toyoty Higlander, Hondy Pilot i Forda Explorera. Wnętrze auta zostało maksymalnie wykorzystane, by wygospodarować miejsce dla siedmiu pasażerów oraz na bagaż.

Nowy Volkswagen Atlas jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych – z czterocylindrową benzynową jednostką napędową 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem i z turbodoładowaniem, która osiąga moc 175 kW/238 KM, oraz z silnikiem 3.6 VR6 o mocy 206 kW/280 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Volkswagen Atlas może mieć napęd na przednie lub na cztery koła 4Motion (w modelach z silnikiem VR6). Auta z napędem 4Motion oferują do wyboru cztery tryby pracy układu przeniesienia napędu, pozwalające kierowcy dopasować parametry auta do warunków na drodze. Szacunkowe dane dotyczące zużycia paliwa poznamy wiosną 2017 roku. Jako jedyny model w swojej klasie VW jest wyposażony w automatyczny system hamowania po kolizji. Sprawia on, że pojazd automatycznie hamuje, jeśli czujniki poduszek powietrznych rozpoznały, że doszło do zderzenia.

Atlas będzie, obok Passata, produkowany w Ameryce Północnej w zakładach w Chattanooga (stan Tennessee). Volkswagen zainwestował w tę fabrykę dodatkowe 900 milionów euro. Od końca 2017 roku nowy SUV będzie sprzedawany hottest celebrities także w Rosji i na Bliskim Wschodzie.

Ponadto marka Volkswagen poszerza ofertę nowego Tiguana poprzez wprowadzenie do sprzedaży przedłużonej wersji modelu. Indywidualnie dla większego Tiguana zaprojektowana tylna przestrzeń auta, modyfikacje z przodu nadwozia, a także bogatsze wyposażenie standardowe, to elementy które wyróżniają go od bardziej kompaktowej wersji. Przedłużony Tiguan, który będzie mógł przewieźć aż 7 osób, będzie debiutował kolejno na rynkach Ameryki Północnej, Chin oraz Europy począwszy od drugiego kwartału tego roku. W Europie Tiguan z przedłużonym rozstawem osi będzie nosił nazwę Allspace.
MM

Poczytaj:

  • Suzuki Vitara 2015 – brzuchem po błocie
    Suzuki Vitara 2015 – brzuchem po błocie
    W roku 1988 Suzuki przedstawiło Vitarę – nieduży samochód terenowy zbudowany na ramie, który prezentował sporą dzielność terenową, a jednocześnie był daleko bardziej wygodny od wojowniczego Samuraia. Jego  następca – Grand Vitara pierwszej (1998), a potem drugiej (2005) generacji – był już komfortowym SUV-em, który przejawiał coraz mniejszą ochotę na wyprawy w teren. W roku 2014 na salonie motoryzacyjnym w Paryżu zaprezentowana została zupełnie nowa Vitara, której bliżej już do miana „miastowego” crossovera.
  • Nowa Gelenda, stara legenda, czyli Mercedes Klasy G 2019
    Nowa Gelenda, stara legenda, czyli Mercedes Klasy G 2019

    Tegoroczny Dakar, pełen zaskakujących zwrotów akcji, nie pozwalał ani na moment wyemigrować myślami z Ameryki Południowej. Czas więc nadrobić zaległości i opowiedzieć o premierze auta, które w środowisku off-roadu ma status ikony. Zaprezentowany w ubiegłym tygodniu w Detroit nowy Mercedes Klasy G z pozoru nie różni się wiele od swych poprzednich generacji, ale w rzeczywistości skrywa pod kantami swej karoserii zmiany iście rewolucyjne.

  • Projekt MC800, czyli 810 KM w Gelendzie
    Projekt MC800, czyli 810 KM w Gelendzie

    Któżby nie chciał mieć w swoim garażu Mercedesa G63 AMG? Auto, które jest marzeniem niejednego off-roadera, stanowi również wdzięczny obiekt tunerskich eksperymentów. Specjaliści z niemieckiej firmy mcchip-dkr zbudowali na jego bazie 810-konną zmotę na zwolnicach, które nie przeszkadzają jej w rozpędzaniu się do prędkości 229 km/h.

  • Maserati Levante - moda na sukces
    Maserati Levante - moda na sukces

    Maserati Levante jest pierwszym SUV-em w historii firmy, która słynie z ekskluzywnych modeli samochodów o sportowym zacięciu. Porsche Cayenne wyrósł niezwykle groźny konkurent.

  • Land Rover Defender R.I.P. - ostatnie pożegnanie
    Land Rover Defender R.I.P. - ostatnie pożegnanie

    W piątek miłośnicy Land Roverów i jazdy terenowej pogrążyli się w żałobie, ponieważ z linii montażowej w Solihull zjechał ostatni w historii egzemplarz Defendera. Po 68 latach zakończyła się produkcja auta, który dla wszystkich z nas (również zwolenników Jeepów, Toyot czy Nissanów) był ikoną off-roadu.   

  • Jordi Viladoms przechodzi na dakarową emeryturę
    Jordi Viladoms przechodzi na dakarową emeryturę

    Jeden z najlepszych motocyklistów cross-country na świecie, Hiszpan Jordi Viladoms, podjął decyzję o zakończeniu profesjonalej kariery sportowej. Zawodnik fabrycznego teamu KTM nie zmieni jednak pracodawcy, ponieważ obejmie funkcję sportowego menadżera w austriackim zespole.