Land Serwis

VW Tiguan Allspace – famous people o rozmiar większy

Na targach w Genewie debiutuje Tiguan Allspace – nowa wersja niemieckiego bestsellera, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza.

Nowy SUV Volkswagena plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg. Allspace z bagażnikiem o pojemności do 760 l jest propozycją skierowaną także do tych kierowców lub rodzin, którzy szukając pojemnego samochodu, dotychczas wybierali vany. Wypełniony bagażem po dach i do oparć przednich foteli, Tiguan Allspace ma przedział bagażowy, którego pojemność wynosi 1.920 l.

Tiguan Allspace przypomina model Atlas sprzedawany w USA. Pokrewieństwo samochodów widać m.in. w kształcie pokrywy silnika, profilu nadwozia, nowej osłonie chłodnicy z chromowanymi poprzeczkami sięgającymi aż do reflektorów. W oczy rzuca się także chromowana listwa obejmująca całą górną część przodu auta.

Tak jak „klasyczny” Tiguan, Allspace jest dostępny z nadwoziem, którego przednia część może być utrzymana w stylu „Onroad” albo „Offroad”. W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet „Offroad”, który obejmuje – sięgającą aż do zderzaka – osłonę elementów podwozia przydatną podczas jazdy w terenie. Tiguan Allspace z przodem w stylu „Offroad” charakteryzuje się kątem natarcia większym o 7 stopni niż model typu „Onroad”.

Każdy Tiguan Allspace seryjnie jest wyposażany w reling dachowy. Nowy kształt nadano ponadto samemu dachowi – po raz pierwszy nie jest on gładki na całej powierzchni, lecz ma charakterystyczne przetłoczenia, co przypomina klasyczne samochody terenowe. Przetłoczenia te sięgają od przodu po tylny kraniec dachu. Jeśli Tiguan jest wyposażony w panoramiczny przesuwany dach (o wymiarach 870 x 1.364 mm), przetłoczenia znajdują się oczywiście tylko w tylnej części metalowego dachu.

Inną cechą wyróżniającą Tiguana Allspace jest bogatsze wyposażenie seryjne, podkreślające pozycję tego modelu między „klasycznym” Tiguanem a ekskluzywnym Touaregiem. W podstawowej wersji „Trendline” znajdują się takie dodatkowe elementy, jak wspomniany już reling dachowy (w kolorze czarnym), system multimedialny „Composition Colour” wraz z pakietem „Connectivity” (telefon i port USB), wielofunkcyjna kierownica, eleganckie osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłoga bagażnika o regulowanej wysokości.

Gama silników Tiguana Allspace zaczyna się od jednostki napędowej o mocy 110 kW/150 KM i sięga do 176 kW/240 KM (w wypadku Tiguana ze standardowym rozstawem osi: od 85 kW/115 KM). Ceny auta w Niemczech w chwili rozpoczęcia sprzedaży będą zaczynać się od około 30 000 euro.
MM

 

Poczytaj:

  • Ssangyong Tivoli - z salonu w teren
    Ssangyong Tivoli - z salonu w teren

    Koreański Ssangyong prezentuje na salonie motoryzacyjnym w Genewie nowego SUV-a Tivoli z samonośnym nadwoziem, „inteligentnym” napędem na cztery koła, dwoma silnikami do wyboru i „pięknym” obliczem (nazwę dla auta zapożyczono od miasteczka leżącego nieopodal Rzymu słynącego ze swej urody). Samochód chce przypaść do gustu tym, którzy szukają auta 4x4, ale rzadko wyjeżdżają z miasta.

  • ŠKODA VisionS - z 3 silnikami i napędem 4x4
    ŠKODA VisionS - z 3 silnikami i napędem 4x4

    Kilkakrotnie zapowiadaliśmy już premierę nowej, terenowej Škody, która gabaratami i umiejętnościami ma przewyższać znane nam już od kilku lat Yeti. Na genewskim salonie mogliśmy z bliska obejrzeć model VisionS, który rzuca światło na wygląd przyszłego SUV-a o prawdopodobnej nazwie Kodiak.

  • Attention Dangel, czyli Peugeot 505 Dangel na rajdzie Budapeszt-Bamako 2016
    Attention Dangel, czyli Peugeot 505 Dangel na rajdzie Budapeszt-Bamako 2016

    Rajd Budapeszt-Bamako już od 10 lat wpisuje się w rajdowy kalendarz. Tegoroczna rywalizacja rozpoczyna się 15 stycznia. Na starcie zameldują się cztery polskie załogi, w tym trójka uczestników z Gdańska. Szczególnie interesujące w teamie Gdańszczan jest ich auto.

  • GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości
    GORM 24H Central Europe Race 2015 - granice wytrzymałości

    W weekend 7-8 sierpnia na torze offroadowym w Olszynie koło Lubania miała miejsce najważniejsza runda  offroadowych mistrzostw Niemiec i Europy, czyli długodystansowy wyścig GORM 24 H CENTRAL EUROPE RACE. Niesamowity upał i tumany kurzu towarzyszyły 39 załogom ścigającym się po 16-kilometrowej pętli (skróconej ze względu na ekstremalnie trudne warunki pogodowe). Zawodnicy startowali pojazdami typu buggy, quadami oraz samochodami 4x4.

  • Ś.P. Bogusław Burka (1958-2013)
    Ś.P. Bogusław Burka (1958-2013)
    Nie żyje Bogusław Burka, zasłużona postać krakowskiego i polskiego off-roadu, współwłaściciel sklepu 4x4 TERENOWIEC.
  • Range Rover cabrio z 1973 r. Cena? Nie zgadniecie
    Range Rover cabrio z 1973 r. Cena? Nie zgadniecie

    42-letnie auto z przebiegiem 100 tysięcy kilometrów to prawdziwy unikat. A jeśli na dodatek jest to Range Rover w rzadko spotykanej wersji cabrio, który przeszedł niedawno pełną restaurację, nie powinniśmy się dziwić, że jego cena oszacowana została na 200-232 tysiące złotych. Jeśli Wasz portfel jest na tyle zasobny, a samochód wpadł Wam w oko, odwiedzcie w dniach 14-15 listopada Birmingham, gdzie Range Rover będzie licytowany na aukcji NEC Classic Motor Show Sale.