Elektryzująca premiera z Czech: oto nowa ŠKODA VisionS!

Czeskiego odpowiednika VW Tiguana najpierw prezentowaliśmy na szkicach, ale dziś wreszcie możemy Wam pokazać zdjęcia nowego SUV-a Skody, który zadebiutuje 1 marca na salonie w Genewie. Ładne auto z napędem na cztery koła ma szansę stać się rynkowym przebojem, tym bardziej wyposażono je w nowoczesny (i oszczędny!) napęd hybrydowy.

visions1Posiadająca rozstaw kół 2,79 metra, długość 4,70 metra, szerokość 1,91 metra i wysokość 1,86 metra ŠKODA VisionS stanowi mocny akcent na drodze. Pojazd ten, oparty na platformie MQB Volkswagen Group, jako pierwszy posiada sześć siedzeń, rozmieszczonych w trzech rzędach.

Pojazd jest wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in o mocy 165 kW (225 KM), co pozwala przyspieszać mu od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy i osiągać maksymalną prędkość rzędu 200 km/h. 1,9 litra benzyny to wszystko, co zużyje samochód po przejechaniu 100 km (45 gramów CO2 na kilometr). ŠKODA VisionS przejedzie do 50 km na samym napędzie elektrycznym, a do 1 000 km przy połączeniu obu systemów.    

Wewnętrzny silnik spalinowy to 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz o momencie obrotowym rzędu 250 Nm. Jednostka ta współdziała z silnikiem elektrycznym, dostarczającym 40 kW mocy stałej i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moduł ten jest zintegrowany z sześciobiegową skrzynią DSG, która kieruje moc na przednie koła. Drugi silnik elektryczny o mocy do 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm napędza tylną oś.

Napęd na oś tylną działa niezależnie od napędu na oś przednią, co oznacza, że pojazd posiada inteligentny napęd na cztery koła, niewymagający żadnego sprzężenia mechanicznego. 2016 02 02 visions1Trzy silniki współpracują w sposób elastyczny: kierowca ŠKODY VisionS może wybierać pomiędzy kilkoma trybami pracy – od wyłącznie elektrycznego napędu do trybu ładowania, zawsze z zachowaniem maksymalnej wydajności. Bateria litowo-jonowa o pojemności 12,4 kWh znajduje się w przedniej części osi tylnej.

ŠKODA odpowiada na gwałtownie rosnący zakres wymiany informacji oraz na chęć komunikowania się pasażerów, wprowadzając motoryzacyjną sieć cyfrową (usługi mobilne), instalując duże wyświetlacze dla zapewnienia optymalnego poziomu usług informacji o pojeździe i rozrywki. System ten zapewnia niezależne połączenie każdego z siedzeń w pojeździe z siecią.
MM