TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Suzuki Jimny, które zastąpiło legendarnego Samuraia, w tym roku obchodzi swoje 20 urodziny. Z tej okazji japoński koncern chciał sprawić swoim klientom prezent, wprowadzając do sprzedaży nową generację małej terenówki. Data premiery przesunęła się jednak z początku 2018 roku na jego koniec, a tymczasem w sprzedaży pozostało już tylko 200 egzemplarzy dotychczasowego Jimny.
ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Jimny 2018 – siła tradycji
Miłośnicy terenówek o klasycznych kształtach i konstrukcji muszą więc wybrać – pospieszyć się z kupnem starszego modelu Jimny czy czekać na spóźniającą się premierę nowego. Na szczęście pod grunt nie pali się pod ich nogami, bo Suzuki Jimny 2018 zapowiada się na równie odważnego off-roadera co jego poprzednik. Klasyczna rama, sztywne mosty, reduktor i kanciaste kształty karoserii przywodzą na myśl „starego dobrego” Samuraia, a niektórzy spodziewają się nawet, że Japończycy szykują do wprowadzenia na rynek własną wersję „miniGelendy”.
Z najnowszych doniesień wynika, że samochód będzie dostosowany do wymagań współczesnego klienta, dla którego specjalnie zaprojektowano nowoczesną deskę rozdzielczą wzorowaną na kokpicie Swifta. Źródłem napędu Jimny 2018 ma być jeden z dwóch silników benzynowych: 1.2 l lub turbodoładowany 1.0 l Boosterjet o mocy 110 KM. Producent nie planuje wprowadzenia do sprzedaży wersji z silnikiem wysokoprężnym.
MM, fot. indianautosblog.com, motor1.com