Land Serwis

King of Poland 2018 – made in USA

King Of the Hammers – legendarna seria amerykańskich zawodów off-roadowych wkracza do Polski. W dniach 11-13 października na torze Olszyna Motorpark rozegrana zostania premierowa runda o wszystko mówiącej nazwie – King of Poland. Ze względu na wyjątkowość wydarzenia organizatorzy bardzo ograniczyli wymogi regulaminu (lista obowiązkowego wyposażenia zawiera dosłownie kilka punktów), dzięki czemu w wyścigu może wciąć udział niemal każda rajdówka. Zachętą jest również niewygórowane wpisowe, możliwość porównania sił z czołowymi off-roaderami Europy (m.in. znakomitym Jimem Marsdenem) i przede wszystkim spektakularna nagroda za zwycięstwo – aż 10 tysięcy dolarów, a dla najlepszej polskiej załogi – darmowe wpisowe na amerykańską edycję King of the Hammers 2019 wraz z pokryciem kosztów frachtu auta do Stanów!

ZOABCZ TAKŻE: King of the Hammers 2016 - powrót króla MilleraKing of the Hammers 2015 – poprzeczka powędrowała wysokoLoren Healy nowym King of The Hammers 2014)

 PAW3336Za sprowadzeniem King Of Hammers do Polski stoją dwaj doskonale znani w polskim świecie off-roadu, a mieszkający obecnie w Wielkiej Brytanii zawodnicy: Wiesław „Kocur” Wójcik i Rafał Wyrzykowski, którzy od kilku lat ścigają się w europejskich edycjach KOH – najpierw za kierownicą Eurofoghtera (ZOBACZ: Eurofighter, czyli Polacy w służbie Jej Królewskiej Mości), a obecnie Polarisa RZR (ZOBACZ: King of Wales 2015 - Polacy zadebiutowali w off-roadowej Lidze Mistrzów). Dzięki ich celebrity news staraniom Polska dołączyła do krajów organizujących elitarne zawody, które słyną z bardzo widowiskowych i trudnych tras, wymagających od aut zarówno dużej sprawności terenowej (przeszkody nie mają jednak charakteru przepraw błotnych, a raczej trialu kamieniach i skałach, a także stromych podjazdów i zjazdów), jak i szybkości (przydatnej do pokonywania sporych odległości). W sumie w trakcie dwudniowych zawodów załogi pokonają około 400 km, poruszając się po 22-kilometrowym torze: w połowie bardzo szybkim, w połowie bardzo trudnym.

Co potrzeba, by wziąć udział w rajdzie u boku Jima Marsdena – triumfatora m.in. Breslau Poland czy Croatia Trophy?  Wystarczy mieć:
- auto terenowe wyposażone w klatkę bezpieczeństwa (wykonaną wg załącz. J regulaminu FIA) bądź pojazd UTV
- homologowane kaski i kombinezony rajdowe (patrz regulamin pkt. 29.1)
- system hans lub kołnierz usztywniający (np. taki: https://www.ebay.co.uk/itm/Simpson-Bandit-Helmet-White-Snell2010-FIA-8858/323394904785, https://motorsport.2brally.pl/pl/kolnierz-usztywniajacy-kk04003.html)
- sprawne pasy bezpieczeństwa 
- w przypadku braku drzwi siatkę bezpieczeństwa, gaśnicę sprawny klakson i tylne światła.

 PAW3003Wpisowe na zawody to koszt od 200 do 500 funtów. Dodatkowo członkowie załogi zobligowani są wykupienia w bazie rajdu ubezpieczenia w wysokości ok. 75 zł.  

W środę i czwartek (10-11 października) pojazdy przejdą odprawę techniczną w Lubaniu, gdzie również odbędzie się oficjalna prezentacja startujących. O godzinie 16 w czwartek zaplanowany został prolog. W dwóch kolejnych dniach (12-13 października) od godziny 9 do 16 zawodnicy będą rywalizowali na torze w Olszynie. W teorii różne klasy pojazdów: Ultra4, Legend i Stock oraz UTV walczą osobno, ale w zależności od liczby zgłoszeń organizatorzy mogą je łączyć. Wygra ten, kto na koniec zawodów będzie miał w swojej klasie zaliczonych najwięcej okrążeń w wyznaczonym czasie (najdłużej jeżdżą zwykle auta z klasy Ultra4, a najkrócej UTV).  W każdej chwili auta mają możliwość zjechaniu do serwisu w celu uzupełnienia paliwa czy dokonania napraw. 

Więcej szczegółów znajdziecie w regulaminie (KOP2018 - regulamin (ang)) przypominamy, że w tym roku mocno okrojonym) oraz na stronie FB wydarzenia: https://www.facebook.com/Ultra4-King-of-Poland-2018-Pomoc-Techniczna-Porady-Informacje-430043110842531

SKRÓCONY REGULAMIN TECHNICZNY KOP2018:
Fotele:
Fabryczne fotele sa niedozwolone!!! Fotele wylacznie typu Recaro/ kubly z otworami na pasy bezpieczenstwa.

Siatki na drzwi:
Jesli drzwi nie posiadaja okien lub drzwi takowych nie ma - wymagana jest siatka bezpieczenstwa.

Pasy bezpieczenstwa:
Min. 4-punktowe atestowane pasy bezpieczenstwa będą honorowane na tegorocznej edycji King of Poland.

Gasnice przeciwpożarowe:
Min 2x2 kg gasnice pianowe. Jedna w srodku pojazdu, druga na zewnatrz.

Klakson
Im glosniejszy tym lepiej.

Apteczka bezpieczenstwa:
Min 1 wodoodporna apteczka bezpieczenstwa.

Numery pojazdow:
Numer pojazdu musi byc umieszczony z przodu, z tylu i po obu stronach.
Boczne tablice z numerami musza byc przynajmniej wysokosci 7” cali ok 18cm
Tylna i przednia 6” 15cm
Klasa 4400 Ultra4 unlimited – biale tlo czarne cyfry
Klasa modyfied 4500 – pomaranczowe tlo czarne cyfry
Klasa stock 4600 – niebieskie tlo czarne cyfry
Klasa legend 4800 –zolte tlo czarne cyfry
Klasa UTV 4900 – czarne tlo biale cyfry

Klatka bezpieczenstwa:
Klatka min 6-punktowa z rury bezszwowej lub CREW, DOM, WHR, WCR, stal karbonowa lub 4130 chromoly
Rozmian rury w zaleznosci od wagi pojazdu i wynosi:
ponizej 3200 lb. - 1.5” srednicy x 0.120” scianka
pomiedzy 3201 lb. - 4400 lb. - 1.75” srednicy x 0.120” scianka
Ponad 4400 lb. - 2” srednicy x 0.120” scianka

Kaski bezpieczenstwa:
Kaski otwarte lub zamkniete z certyfikatem Snell SA2010/SA 2015 /SA2020 ECE 22-05/BSI.

Kombinezon:
Kombinezon musi byc jednoczesciowy i ognioodporny.

Hans lub usztywniacz karku lub kolnierz.
Preferowany i wymagany jest urzadzenie typu Hans lecz na ten rok dopuszczony jest kolnierz/ usztywniacz karku.

Pojazd:
Auto musi posiadac gródź oddzielajacą silnik, chlodnicę, naczynia wyrównawcze i zbiornik paliwa itp. od kabiny 
Auto musi byc wyposazone w tzw. Kill switch czyli wylacznik pradu w kabinie dostepny dla kierowcy i pilota.
Auto musi byc wyposazone w pomaranczowe migajace/ stroboskopowe swiatla z tylu pojazdu w jak najwyzszym miejscu oraz swiatla stop.