Murowani faworyci - II runda Orlen Trophy 2006

Gdyby wyniki rajdów ekstremalnych były obstawiane u bukmacherów, gracze typujący zwycięstwo Dariusza Luberdy i jego pilota Szymona Polaka na pewno mogliby liczyć na szybki przypływ gotówki. Załoga Jeepa Wranglera 5.7 V8 ostatnio bowiem wygrywa rajd za rajdem – tak w Polsce, jak i w Europie.
Gdyby wyniki rajdów ekstremalnych były obstawiane u bukmacherów, gracze typujący zwycięstwo Dariusza Luberdy i jego pilota Szymona Polaka na pewno mogliby liczyć na szybki przypływ gotówki. Załoga Jeepa Wranglera 5.7 V8 ostatnio bowiem wygrywa rajd za rajdem – tak w Polsce, jak i w Europie.

Nie inaczej było na drugiej rundzie Pucharu Polski Orlen Trophy, którą w dniach 11-12 sierpnia rozegrano w okolicach Morąga. Mimo determinacji rywali i szwankującej wyciągarki Luberda z Polakiem uzyskali najlepszy czas (tym samym powtarzając swój wynik z pierwszej rundy), dzięki czemu umocnili się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej pucharu.

Pierwszy etap rajdu rozegrano już po zmroku, przy rzęsiście padającym deszczu – efekt to wywrotki samochodów, pękające liny wyciągarek i poważne awarie sprzętu. W wyznaczonym limicie czasu na metę dotarło tylko 5 z ponad 20 aut startujących w klasie ekstremalnej. Nazajutrz odbył się etap dzienny, który rozpoczął się od widowiskowego startu równoległego. Zaraz po nim na prowadzenie wyszedł 345-konny Jeep Luberdy i Polaka, który po etapie nocnym plasował się na drugiej pozycji za Tomcatem Wojciecha Gołębiowskiego i Leopolda Pstrzocha. Pasjonująca rywalizacja miała miejsce w gęstwinie lasów – na niemal pionowych podjazdach, trawersach i wśród zdradliwych mokradeł. Etap ten okazał się niewiele łatwiejszy od nocnego – do jego mety dotarło tylko 6 aut, z których niemal wszystkie zmagały się z mniej lub bardziej poważnymi awariami.

Finałowa, trzecia runda Pucharu Polski Orlen Trophy odbędzie w dniach 21-23 września w Krakowie.

text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro

WYNIKI II RUNDY ORLEN TROPHY 2006 - OSTRÓDA

KLASA EXTREME:

miejsce nr załoga
1 2 Luberda Dariusz, Polak Szymon
2 17 Polowiec Wojciec, Kalina Paweł
3 4 Gołębiowski Wojciech, Pstrzoch Leopold
4 14 Popielarczyk Zbigniew, Karpiuk Piotr
5 8 Cybulski Roman, Cybulski Paweł
6 60 Cieżniewski Piotr, Sokołowski Bartosz
7 12 Lewoń Mariusz, Milanowski Grzegorz
8 55 Koszelak Krzysztof, Breska Witold
9 23 Rupikowski Grzegorz, Solecki Adam
10 47 Antonowicz Mirosław, Kędzior Jan
11 20 Malkus Cezary, Mejer Wojciech
12 31 Cichocki Tomasz, Buźniak Dariusz
13 19 Remiszewski Jacek, Włodek Daniel
14 33 Bogusz Grzegorz, Adamczyk Marek
15 9 Banaszkiewicz Wojciech, Zarzycki Dariusz
16 11 Głowacki Wojciech, Głowacki Grzegorz
17 13 Romanowski Arkadiusz, Żurek Marek
18 18 Ambrozik Jacek, Borowski Mariusz
19 21 Kowalski Bogusław, Urbaniak Krzysztof
nk 16 Kulak Mariusz, Niełaczny Hubert
nk 6 Szopa Dariusz, Tarnowski Maciej
nk 3 Janaszkiewicz Marek, Janaszkiewicz Agnieszka
nk 1 Schwarz Marek, Wolny Adam
 

KLASA ADVENTURE:
 
miejsce nr załoga
1 37 Browarski Marek, Kolbusz Marek
2 61 Bielecki Arkadiusz, Więcek Paweł
3 38 Jawor Jacek, Dragan Robert
4 43 Kołodziej Artur, Piwowarczyk Adam
5 69 Bohdanowicz Robert, Kowalski Jacek
6 36 Czarnik Tomasz, Daniluk Tomasz
7 41 Spirydowicz Jarosław, Brodacki Mariusz
8 44 Komar Adam, Zając Wiktor
nk 42 Wolfram Adam, Sporysz Piotr

Artykuł opublikowany w tygodniku "Motor".