Land Serwis

MUTT Wiosna 2015 - klasyka z wariacjami

Terenowych pomysłów na spędzenie długiego weekendu majowego jest co najmniej kilka. Jednym z najciekawszych jest udział w rajdzie MUTT Wiosna 2015 – imprezie kultowej, która w tym roku dodatkowo proponuje Wam zmagania na etapie nocnym.

mutt2015Jak zawsze obowiązuje podział na klasy: lekką, ciężką, sportową i „quadową”. Co tozonacza? Klasa lekka to pojazdy typu Suzuki oraz inne zbliżone konstrukcyjnie i wagowo o podstawowym stopniu modyfikacji posiadające oryginalny silnik lub inny zbliżony parametrami do oryginalnego. Klasa ciężka to pojazdy typu Nissan Patrol oraz inne zbliżone konstrukcyjnie i wagowo o podstawowym stopniu modyfikacji posiadające oryginalny silnik lub inny zbliżony parametrami do oryginalnego. W klasie Sportowej może wystartować każdy pojazd bez względu na markę, wagę posiadający przebudowane zawieszenie, układ jezdny, nadwozie w stopniu wykluczającym zakwalifikowanie do pozostałych klas. Klasy quadowej wyjaśniać nie trzeba. Co istotne, załogi wszystkich klas będą rywalizowały na tej samej trasie. A oto garść szczegółów:

Termin: 30 kwietnia - 03 maja 2015
Miejsce: tereny poligonu wojskowego Gliwice oraz Kopalni Piasku Kotlarnia
Trasa: jednakowa dla wszystkich
Wpisowe: 450.00 zł (samochód), 250 zł (QUAD / MOTO / ATV)
Baza Rajdu: Ośrodek wypoczynkowy Aqua Brax, Gliwicka 37, 47-440 Nędza

Warunki uczestnictwa oraz wymagania sprzętowe:
- ważne prawo jazdy kierowcy
- dokument stwierdzający pełnoletność pilota, uczestnik niepełnoletni zobowiązany jest do celebrity news przedstawienia pisemnego zezwolenia na udział w imprezie podpisanego przez prawnego opiekuna.
- samochód startujący musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu w/g przepisów kodeksu drogowego a co za tym idzie posiadać dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym
- ubezpieczenie OC
- przynajmniej jedna gaśnica z aktualną legalizacją
- apteczka pierwszej pomocy
- dowolnej konstrukcji pasy bezpieczeństwa kierowcy oraz pilota
- w pojeździe z nadwoziem otwartym obowiązkowo zamontowany pałąk przeciwkapotażowy
- każdy samochód startujący powinien posiadać przynajmniej po jednym zaczepie holowniczym z tyłu oraz z przodu; zamocowanie nie może pozostawiać najmniejszych wątpliwości co do jakości wykonanych połączeń, połączenia spawane nie będą uznawane.
- kaski sportowe dowolnej konstrukcji z homologacją E
- taśma bądź lina holownicza min. 5m.
- wyciągarka elektryczna lub mechaniczna.
- nawigacja (ozi, garmin lub każda inna która umożliwi wpisanie współrzędnych); zalecane jest wyprowadzenie zasilania(+ -) do podłączenia lokalizatora

Badanie techniczne:
w bazie w dniu rejestracji załóg; niespełnienie powyższych wymagań skutkuje nie dopuszczeniem do udziału w imprezie oraz utratą zaliczki wpisowego.

Plan ramowy imprezy:
30.04.2015 od godz. 12.00 – 22.00: Przyjmowanie załóg, badania techniczne, odbiór administracyjny
1.05.2015: Start do odcinków dziennych – KOTLARNIA, godz. 9.00 – 18.00
2.05.2015: Start do odcinków dziennych – POLIGON, godz. 9.00 – 16.00: TRASA NAWIGACYJNA - JAZDA NA AZYMUT
2.05.2015: Start do odcinków nocnych – KOTLARNIA CAŁONOCNA, godz. 22.00 - ...
03.05.2015: Przyjęcie załóg po odcinku nocnym, godz. 6.00 – 8.00
03.05.2015: Ogłoszenie wyników. Zamknięcie imprezy, godz. 12-15.00