Dwa Peugeoty 3008DKR (nie Maxi) na starcie Rajdu Maroka 2017

Peugeot zapowiada uczestnictwo w Rally du Maroc – rajdzie terenowym, który odbędzie się od 4 do 10 października 2017 na trasie z Fezu do Arfudu. Samochodami Peugeot 3008DKR (nie Maxi), które wygrały Dakar i Silk Way Rally 2017, pojadą dwie załogi: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Carlos Sainz i Lucas Cruz.

DKR3008 04Rajd Maroka stanowi dla Team Peugeot Total ważny etap w ramach przygotowań do Rajdu Dakar 2018. Będzie on kolejną okazją do sprawdzenia samochodu w rzeczywistych warunkach wyczynowych oraz treningiem dla załóg. Latem tego roku Sébastien Loeb i Daniel Elena wzięli udział w Silk Way Rally, na którym prezentowali imponujące tempo, choć zaliczyli również potężną kraksę. Trening i rozgrzewka przed Rajdem Dakar będą równie ważne dla hiszpańskiej załogi Carlos Sainz i Lucas Cruz, która po zajęciu drugiego miejsca w ubiegłorocznej edycji Rally du Maroc wystartuje z ambicją rewanżu i wspięcia się na najwyższy stopień podium.

Rajd Maroka jest dla Peugeota ważny również z marketingowego punktu widzenia – zawody zbiegają się w czasie z wprowadzeniem na rynek nowego Peugeota Pick Up. Konstrukcja tego pojazdu ma być porównywalna pod względem odporności i wytrzymałości z samochodami wyczynowymi francuskiej marki..

Nowy Peugeot 3008DKR Maxi zadebiutował na trasach Silk Way Rally i od początku potwierdzał konkurencyjność zastosowanych rozwiązań technicznych. Samochód ten nie zakwalifikował się jednak do startu w Rajdzie Maroka, ponieważ jego szerokość przekracza limit określony w regulaminie Pucharu Świata w Rajdach Terenowych Raid FIA 2017, który obowiązuje uczestników tej rundy. W tej sytuacji Loeb i Sainz dysponować będą wcześniejszymi modelami 3008DKR.

DKR3008 02

- W Rallye du Maroc nastawiamy się na napotkanie szczególnie silnej konkurencji, zwłaszcza w obliczu faktu, że po naszym potrójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar, władze sportowe zrewidowały bilans osiągów poszczególnych uczestników – mówi Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport. – Oznacza to, że nasze auta otrzymają obowiązkowe dociążenie dodatkowym balastem ponad 50 kg, podczas gdy nasi rywale będą mogli odciążyć swoje samochody o ponad sto kilogramów. Jak widać, przepisy tworzą ogromną różnicę na naszą niekorzyść! Prawdą jest, że w rajdzie tym uczestniczymy przede wszystkim po to, by zweryfikować modyfikacje naszych samochodów z myślą o ich udziale w Rajdzie Dakar 2018, ale i tak rywalizacja zapowiada się pasjonująco. Wiemy przecież, że Sébastien i Carlos nigdy nie startują w imprezie sportowej bez ambicji odniesienia zwycięstwa.

- Razem z Danielem jesteśmy uszczęśliwieni wiadomością, że znowu znajdziemy się za kierownicą PEUGEOT 3008DKR na trasie rajdowej – skomentował celebrity news Sébastien Loeb. – Od czasu Silk Way Rally odbyliśmy dwie sesje testów, które dały bardzo pomyślne wyniki. Jest oczywiste, że w Chinach w lecie tego roku nie zaspokoiliśmy naszego głodu zwycięstw. Jednocześnie jednak mieliśmy dobry rytm, osiągaliśmy wysokie tempo, a Daniel zrobił wielkie postępy w roli pilota nawigującego na bezdrożach. W chwili, gdy mieliśmy godzinę przewagi nad najbliższym konkurentem, zdarzył się nam drobny błąd, który pogrzebał szanse na ukończenie rajdu. W Maroku pojawimy się z tym samym pozytywnym nastawieniem. W 2015 r. Rallye du Maroc stał się moim debiutem na trasach terenowych. W dwa lata później mogę śmiało powiedzieć, że przebyłem w tej dyscyplinie wiele szlaków i zrobiłem spore postępy. Teraz czas nareszcie wygrać!

- Jestem szczęśliwy i dumny, że wystartuję w tym rajdzie w barwach PEUGEOT – mówi Carlos Sainz. - Team PEUGEOT Total ma za sobą bardzo udany rok. Rajd Maroka znam bardzo dobrze, jest to impreza, którą lubię, ale w której jeszcze ani razu nie wygrałem. W ubiegłym roku niewiele brakowało nam do zwycięstwa, jednak przeszkodziły nam w tym trudności nawigacyjne. Tym razem musimy zachować pełną koncentrację. Z niecierpliwością czekam na dzień, w którym znowu usiądę za kierownicą PEUGEOT 3008DKR – jest on jednym z najlepszych sportowych samochodów terenowych, jakimi kiedykolwiek jechałem.

MM