Land Serwis

Carlos Sousa zwycięża w 24-godzinnym TT Vodafone-Vila de Fronteira 2011

Carlos Sousa, znakomity portugalski zawodnik, a od niedawna etatowy kierowca fabrycznego Great Walla z Chin, nie zamierza próżnować, czekając na rozpoczęcie rajdu Dakar 2012, czego dowodem jest jego udział w 24-godzinnych zawodach rozegranych w ostatni weekend w Portugalii.

Zespół Portugalczyka w składzie Carlos Sousa, Mario Andrade, Cédric Duplo i Francisco Pita, prowadząc wyścigowo-terenowego Moncé Clio V6 w czasie pełnej doby pokonał 110 okrążeń toru, wyprzedzając o 2 „kółka” kolejnych rywali: w Nissanie Navara i Renault Megane Proto. Dla kolegi Sousy z teamu – Mario Andrade – to już czwarty triumf w zawodach 24 Horas TT Vodafone-Vila de Fronteira, które w tym roku zorganizowano po raz czternasty.

Na starcie wyścigu stanęło 90 maszyn, głównie ekip z Portugalii i Francji. Skład każdego z teamów tworzyło 3 do 5 kierowców, którzy zamieniali się miejscami za kierownicą. W roli faworytów występowały auta z numerem 1 – BMW Onyx (w składzie teamu jechał m.in. Miguel Barbosa) oraz 3 – Caze Buggy (w składzie m.in. Laurent Dornel). Znakomite warunki pogodowe i dość łatwy pod względem technicznym tor zachęcały do szybkiej jazdy.

W 24-godzinnych zawodach niekoniecznie jednak zwyciężają auta najszybsze. Dużo ważniejszym czynnikiem jest ich wytrzymałość i niezawodność. Pierwsze dwie godziny zmagań stały pod znakiem znakomitej jazdy Dornela, który jednak później dał się wyprzedzić Barbosie. BMW utrzymywało się na prowadzeniu aż do 9. godziny – wtedy do ataku ruszyło Monce Clio V6, które odtąd, aż do samej mety, nieustannie zwiększało swą przewagę. BMW ostatecznie zostało wycofane z zawodów z powodu awarii silnika. Mety nie osiągnęło również Caze Buggy, choć jeszcze w 23. godzinie plasowało się na 4. pozycji… Po raz kolejny prawdziwe okazało się powiedzenie, że najlepiej jest spieszyć się… „powoli”. Ale z drugiej strony zdjęcia szybującego Moncé Clio V6 dowodzą, że „powolność” to rzecz względna:)
AreK

24 Horas TT Vodafone-Vila de Fronteira 2011 - klasyfikacja końcowa:
1. Andrade/Duplé/Sousa/Pita (Moncé Clio V6), 110 vueltas en 24h 03m 07,58s; 1, Andrade / Duplex / Sousa / Pita (Moncada Clio V6), 110 okrążeń w ciągu 24h 03m 07,58 s;
2. Amado/Santos/Marques (Nissan Navara) strata: 2 okrążenia
3. A. Manfrinato/M. Manfrinato / M. Manfrinato/G. Manfrinato / G. Manfrinato (Renault Megane Proto) strata: 2 okrążeń
4. Vanier/Fabre/Knoll /(Schmit 206), strata: 4 okrążeń
5. Beheity/Despujols/Carpin/Letu (Behheity) strata: 5 okrążeń;
6. Correia/Charbonnier/Dubrisay/Fromont (QT Wildcat) strata: 5 okrążeń
7. A. Perillous/Juin/O. Perillous / Juin / O. Perillous/Torane (ORC Mégane III), strata: 7 okrążeń
8. Passemard/Cuisinier/Combier/Coste (Toyota KDJ celeb news 95), strata: 9 okrążeń
9. Gibon / Martin / A. Bastet/R. Bastet / R. Bastet (Bowler Wildcat), strata: 9 okrążeń
10. Lopes/Oliveira/Pais/Costa (Mazda BT50) strata: 11 okrążeń