Land Serwis

OLSZYNA CUP 2017, czyli pilotażowe H3 i H6

16 września 2017 na torze Olszyna Motorpark odbędzie się wyścig OLSZYNA CUP Endurance rozegrany w formule H3 dla pojazdów UTV oraz H6 dla samochodów 4x4. Zawody w Olszynie stanowią zapowiedź nowego cyklu, który zostanie rozegrany w 2018 roku.

Olszyna- Chcemy stworzyć cykl wyścigów Endurance dla zawodników korzystających z pojazdów UTV oraz dla kierowców samochodów terenowych – zapowiada organizator imprezy Jacek Liszkowski. – Formuła ścigania będzie inna niż na RMPST i w Pucharze Polski w rajdach baja. Naszym założeniem jest jak największa dostępność tego wyścigu dla zawodników, dobra zabawa i zdrowa rywalizacja a regulamin, który tworzymy będzie czytelny dla wszystkich. Do zawodów dopuścimy również kierowców amatorów, którzy nie posiadają licencji. Przy organizacji wyścigów weźmie udział zespół sędziów profesjonalistów, co zagwarantuje walkę w duchu fair play.

Tor Olszyna Motorpark jest dobrze znany polskim off-roaderom, którzy wielokrotnie mieli okazję ścigać się na jego terenie. Tu między innymi gościł niegdyś rajd Breslau Poland, a od paru lat rozgrywany jest 24-godzinna runda GORM. - Tor jest bardzo techniczny i wymagający – mówi Jacek Liszkowski. – Z uwagi na wyposażenie i lokalizację będą to przyjazne zawody dla uczestników, ponieważ wszystko jest na miejscu. Teamy mogą rozbić tutaj biwak, jest zaplecze sanitarne, prysznice, bistro i co najważniejsze na miejscu zlokalizowany jest park serwisowy.

Organizatorzy liczą, że ciekawa formuła zawodów, a także ich doświadczenie i zaangażowanie będą magnesem, który przyciągnie na start liczne grono zawodników. Jak podkreślają, będą otwarci na ich sugestie - wszystkie szczegóły dotyczące przyszłorocznego OLSZYNA CUP, złożonego z 3 lub 4 rund, zamierzają ustalić z nimi na specjalnym briefingu podczas pilotażowego wyścigu we wrześniu.

Olszyna 03Podczas OLSZYNA CUP Endurance walka toczyć się będzie na pętli o długości 10 km, wytyczonej na prywatnym, zamkniętym torze szutrowym. W wyścigach mogą brać udział dwuosobowe załogi; zawodnicy będą mieli możliwość wymieniać się kierownicą w dowolnym czasie. Park serwisowy będzie otwarty od startu aż do mety, ale postój w pit-stopie będzie liczył się do czasu wyścigu. Zwycięży team, który w ciągu założonego czasu pokona najdłuższy dystans w terenie.

Wyścig OLSZYNA CUP H3 przeznaczony jest dla pojazdów UTV. Walka będzie trwała nieprzerwanie przez 3 godziny. Regulamin techniczny wyścigu będzie zbliżony do regulaminu Pucharu Polski w Rajdach Baja. Pojazdy UTV sklasyfikowane zostaną w dwóch kategoriach: Turbo i Wolnossąca. OLSZYNA CUP H6 został stworzony z myślą samochodach 4x4. Tutaj teamy ścigać się będą przez 6 godzin non stop. Obecnie trwają prace nad regulaminem technicznym wyścigu, na podstawie którego wyłonione zostaną klasy (przystające do regulaminów RMPST i RPPST).

- Chciałbym zaprosić wszystkich zawodników, którzy ścigają się UTV-ami i samochodami na wyścig OLSZYNA CUP – mówi Jacek Liszkowski. - Wyścig będzie trudny i chcemy, by to było coś nowego, coś co sprawi Wam wielką frajdę! Dla zwycięzców przewidujemy nagrody rzeczowe m.in. zwolnienie z wpisowego w kolejnej rundzie!

MM, fot: Grzegorz Kosicki

Olszyna 04Harmonogram OLSZYNA CUP:
Piątek, 15.09.2017:
15.00-21.00 odbiory techniczne pojazdów

Sobota, 16.09.2017r.:
Wyścig UTV
8:00 trening
9:00 start
12:00 meta

Wyścig samochodów 4x4:
12:00 trening
13:00 start
19:00 meta

20:00 ogłoszenie wyników i uroczyste rozdanie nagród

Biuro / baza rajdu/ park maszynowy:

OLSZYNA MOTOPARK
ul. Marii Skłodowskiej Curie 2A
59-830 Olszyna

Info dla zawodników:

Jacek Liszkowski, telefon +48 600 855 481, mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Biuro wyścigu: telefon +48 505 961 280 mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Organizatorem wyścigu OLSZYNA CUP jest OLSZYNA MOTOPARK. Przygotowanie tras wspomagał ekspert off-roadowy - Rafał Marton, dwunastokrotny uczestnik rajdu Dakar.

plakat net