Land Serwis

Adrenalin Energiaital Kupa 2014 – w pogoni za Węgrami

Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik podczas 2 dni spędzonych na węgierskich zawodach Adrenalin Energiaital Kupa wytrwale walczyli, by dogonić prowadzącego Imre Fodora. Ich nieustępliwość i znakomita jazda zostały ostatecznie wynagrodzone – Polacy sięgnęli po zwycięstwo. Nasi zawodnicy triumfowali również w grupach T2 (Robert Kufel) i TH (Piotr Białkowski).

Już w sobotę Marcin Łukaszewski wygrał 3 z 5 odcinków specjalnych, odrobił straty i zbliżył się do lidera rajdu Imre Fodora na 5. sekund. W niedzielę był najszybszy na 3 z 4 oesów, co przypieczętowało jego zwycięstwo w rajdzie. Imre Fodor nie dotarł do mety – na finałowym oesie wypadł z trasy i uszkodził auto. Na podium zawodów uplasowali się ponadto Antal Fekete w Toyocie Hilux i Tomas Ourednicek w Hummerze. 21 sek. do 3. miejsca w „generalce” zabrakło Piotrowi  Białkowskiemu, który na mecie mógł świętować wygraną w grupie TH.

Mimo różnych problemów dobry wyniki osiągnęły również inne polskie załogi. Miejsce 5. przypadło Maciejowi Stańco, który w sobotę zaliczył rolkę. - Cóż, wychodzi brak doświadczenia – mówił Stańco. - Przyciąłem zbyt mocno jeden lewy zakręt, samochód postawiło na dwa koła, później był bok i dach. Dużo czasu minęło zanim nadjechał kolejny zawodnik i postawił naszego Chevroleta na koła. Ten rajd nie jest dla mnie łaskawy, ale przede mną jeszcze dużo nauki.

Pomimo problemów z elektroniką swej Navary 7. miejsce w „generalce”, a 1. w grupie T2 przypadło Robertowi Kuflowi. - Obyło się bez przygód, ale dotykały mnie klątwy, zresztą jak wielu kolegów w rajdach – mówił Robert Kufel po 1. dniu zmagań. - Mieliśmy mały problem techniczny, z którym niestety musieliśmy podróżować. To mój pierwszy rajd na Węgrzech i muszę przyznać, że podobało mi się. Trasy są zupełnie inne niż u nas, głównie drogi leśne i polne to na plus. Jedynym minusem jest to, że po kilku przejazdach trasy są mocno zniszczone.

Zawody na Węgrzech zakończyły tegoroczną rywalizację w Pucharze FIA CEZ. Choć w ostatni weekend zrobili sobie wolne, zwycięzcami grupy T1 zostali Łukasz Komornicki i Ernest Górecki. W grupie T2 triumfował ostatecznie Robert Kufel.

MM, fot. Paweł Rosłoń

Komentarze zawodników:
Marcin Łukaszewski: - Ciekawa runda bo walka trwała do końca. Przed ostatnią sekcją sporo traciliśmy do kierowcy Rangera, ale spadł deszcz i to mi pomogło. Lubię jeździć na śliskim, miałem dobre opony, więc postawiłem wszystko na jedną kartę. Przyspieszyłem, Ford został gdzieś w krzakach, a my wygraliśmy.

Piotr Białkowski: - Bardzo fajny rajd, trudny technicznie, a ostatni odcinek po oberwaniu chmury stał się bardzo wymagający. Można powiedzieć, że samochód płynął, a nie jechał i trzeba było uważać w każdym momencie. Startowałem na końcu w największym deszczu i myślę, że właściwy dobór opon miał tu duże znaczenie. W mojej klasie nie było dużej konkurencji, ale cieszy fakt, że dużo się uczę i zbliżam się do tych najszybszych konkurentów z generalki.  

Robert Kufel: - To był ciężki rajd, mieliśmy dużo przygód, ale najważniejsza jest meta. Cieszę się z pierwszego miejsca tym bardziej, że na Węgrzech jeszcze nie startowałem. Ten rajd był zupełnie inny niż rozgrywane u nas w Polsce bo nie prowadził po poligonach, a zwykłych, gruntowych drogach. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i zadowolony z realizacji planu.  

Maciej Stańco: - Po raz drugi startowałem w Nagykallo i podobnie jak przed rokiem nie ustrzegłem się błędów. Cały czas się uczę, chcę jechać jak najszybciej. Trasy na Węgrzech nie należą do łatwych, a moje tempo pomimo przygód było całkiem niezłe, więc już samo osiągnięcie mety w tej sytuacji jest sukcesem.

Katarzyna Jankowska: - Pomimo  wielu przygód udało się ukończyć ten bardzo trudny i nowy dla mnie rajd. Może nie mam powodów do dumy, ale determinacja i chęć walki jaką się wykazaliśmy, to powód do dumy. To był świetny trening, a w przyszłości chętnie wrócę na węgierskie trasy.
Adrenalin Energiaital Kupa 2014 - klasyfikacja końcowa
Miejsce
No.
Kierowca
Pilot
Pojazd

Kat.

Czas

Strata

1.
15
LUKASZEWSKI Marcin
DUHANIK Persson famous people Magdalena
BMW
T1.2.3
04:21:27
-
2.
3
FEKETE Antal
TÓTH György
Toyota
T1.1.3
04:29:14
+ 00:07:47
3.
4
OUREDNICEK Tomas
VACULIK Pavel
Hummer
T1.1.2
04:42:43
+ 00:21:16
4. 51 BIAŁKOWSKI Piotr MOMOT Bartosz Hummer TH
04:43:04
+ 00:21:37
5.
14
STANCO Maciej
KOLODZIEJ Artur
Chevrolet
T1.1.3
05:17:28
+ 00:56:01
6.
2
VARGA Imre
SZEGEDI Ferenc
Nissan
T1.1.2
05:20:20
+ 00:58:53
7.
16
KUFEL Robert
KLEIN Remigiusz
Nissan
T2.2.2
05:28:08
+ 01:06:41
...9.
17
ANDRYCH Mariusz
TRZCINSKI Michal
Toyota
T2.2.3
05:52:35
+ 01:31:08
...13.
20
JANKOWSKA Katarzyna
JANKOWSKI Grzegorz
Nissan
T2.2.2
12:04:47
+ 07:43:20

Klasyfikacja roczna CEZ T1:
1. Komornicki 100; 2. Ourednicek 98; 3. Lukaszewski 90; 4. Zapletal 66; 5. Stańco 40.
Klasyfikacja roczna CEZ T2:
1. Kufel 108; 2. Sebestyen 77; 3. Andrych 77; 4. Ulrich 74; 5. Jankowska 40
Klasyfikacja roczna CEZ TH:
1. Białkowski 124.