Land Serwis

Baja Żagań 2013: Zapletal i Marton Mistrzami Polski RMPST 2013


NIEDZIELA:
Mirek Zapletal i Maciek Marton postawili kropkę nad „i”, wygrywając ostatni etap finałowej rundy RMPST 2013 w Żaganiu, a tym samym zwyciężając w zawodach i końcowej klasyfikacji mistrzostw. Tytuł I wicemistrzów przypadł Adamowi Małyszowi i Rafałowi Martonowi, którzy w Żaganiu zajęli 3. miejsce. Ostatnie miejsce na podium mistrzostw zajęli Łukasz Komornicki i Artur Kołodziej, którzy rajd ukończyli na miejscu 2.

Zapletal i Marton zwyciężyli w Żaganiu z wyraźną przewagą 3 minut 45 sekund nad Komornickim i Kołodziejem, i blisko 5 minut nad Małyszem i Martonem. W ostatnim dniu zawodów bardzo dobrze zaprezentował się duet Marcin Łukaszewski – Magda Duhanik, którzy oes ukończyli z 4. czasem. Niestety awaria z soboty wykluczyła ich z rywalizacji o wysokie lokaty, ale Żagań pokazał, że ich nowe BMW ma ogromny potencjał.

Ponownie 6. wynik na oesie wywalczyli w niedzielę Piotr Białkowski i Bartosz Momot, którzy tym samym przypieczętowali swoje zwycięstwo w grupie TH. Godne odnotowania jest również 5. miejsce wywalczone przez nich w „generalce” rajdu. Najlepszy czas w grupie T2 osiągnęli Dariusz Kalisz i Mariusz Chojnacki. W klasyfikacji RPPST 1. miejsce zajęli Zbigniew Jasiewicz i Dominika Odejewska. 

Baja Żagań 2013 - wyniki końcowe

Poz. Nr Zespół
Samochód
Grupa
Klasa
Poz.
gr./kl.
Czas
(z karą)
Str.
lid./pop.
* - do decyzji Głównej Komisji Sportu Samochodowego

Master Race Żagań 2013 - wyniki końcowe RPPST
RPPST_Zagan1
RPPST_Zagan2

KOMENTARZE:
Adam Małysz:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu. Niestety sobotnia strata wpłynęła mocno na ostateczny wynik. Obawialiśmy się z Rafałem również trochę o samochód kolegów, więc momentami jechaliśmy nieco ostrożniej. Mimo to rywalizacja była bardzo emocjonująca. Nie da się ukryć, że Miroslav Zapletal był świetny. Serdeczne gratulację Mirkowi oraz Łukaszowi Komornickiemu całego sezonu! Mamy z Rafałem Mistrzostwo CEZ, jesteśmy zadowoleni z całego sezonu, dzięki któremu zdobyliśmy wiele cennych doświadczeń. Jednak to nie koniec pracy. Wciąż się uczymy, więc przed nami jeszcze wiele treningów przed Rajdem Dakar 2014. Nie możemy się już doczekać. Dziękujemy wszystkim kibicom za niesamowitą energię i wsparcie.

Robert Kufel:
Rajd bardzo szybki, który preferował mocne samochody. Pojedyncze rzeczy i składowe  cieszą, ale wynik końcowy daleki od oczekiwań i możliwości. Pozostaje nam pracować i rzetelnie przygotować się do nowego sezonu 2014. 

Łukasz Lechowicz:
Na finałową rundę jechaliśmy z przekonaniem o potencjale naszych aut oraz załogi. Pierwsze kilometry pokazały, że będzie to rajd szybki, a nawet bardzo szybki - średnia odcinków wynosiła dużo powyżej 80 km/h  a prędkości maksymalne sięgały 160 km/h.
Z takimi warunkami spotkaliśmy się pierwszy raz poza treningami. Stałe tempo oraz oszczędzanie samochodu zaowocowało równą jazdą, polepszaną o minutę szybszym tempem na każdym następnym odcinku. Auto spisywało się rewelacyjnie i nie mieliśmy nawet jednego problemu / awarii.
Teraz czekamy na wyniki obrad Głownej Komisji Sportu Samochodowego PZM w sprawie wyników dla klasy T2, gdyż chyba nie wszyscy grali fair i są protesty do dłuższego rozpatrzenia. Wstrzymuje to także wyniki klasyfikacji drużynowej.
Po rajdzie czeka nas czas na chwilowy odpoczynek - ale już zaczynamy równolegle przygotowania do kolejnego sezonu, gdzie nasza  załoga Lech-Pol 4x4 Team wspierany przez 4xDrive i jeżdząca pod ich szyldem, pokaże że jesteśmy w stanie zajmować najlepsze lokaty.
Pozdrawiam oraz dziękuję za sezon 2013 : Łukaszowi Soleckiemu - pilot, Robertowi i Dominikowi z 4xDrive - za wszystko co robią i że jesteśmy razem już tyle lat. Danielowi Burzyńskiemu  i Sylwii - za to, że ogarniają (4x4.net.pl), mechanikom za to, że mają siłę składać te auta, reszcie Teamu 4xDrive - Remigiuszowi Klein, Tomkowi Piecowi oraz Sławkowi Wasiakowi i Mariuszowi Grydziuszko - za to że prowadzą nas w świecie FIA.
Podziękowania również dla naszych partnerów: Lech-Pol Producent Wyrobów Pościelowych, Soltrade , 4xDrive, Anglers Adventure Team (www.anglers.com.pl) oraz Lotto Rally Team.

FOTO: Sylwia Klimowicz / 4XDRIVE:


SOBOTA:
_MG_6388_malyszW  Żaganiu trwa rywalizacja o tytuł Mistrza Polski RMPST 2013. Po pierwszym dniu zmagań rozstrzygnięcia wciąż nie zapadły – na zwycięstwo w rocznej klasyfikacji szanse mają zarówno Adam Małysz, jak i Mirek Zapletal.

57-kilometrowy odcinek specjalny, który w sobotę przy znakomitej pogodzie zawodnicy pokonywali trzykrotnie, choć wydawał się szybki i niezbyt trudny, okazał się jednak dla samochodów bardzo wymagający. Już pierwszy oes na holu kończyli m.in. Maciej Stańco, Sebastian Ciuła i Marcin Łukaszewski. W czasie serwisu jedynie załodze Off-roadsport udało się naprawić swoje nowe BMW (awaria paska klinowego i związana z nią utrata zasilania elektrycznego i wspomagania) i stanąć do dalszej walki. Na drugim oesie taryfę z powodu uszkodzonej chłodnicy zaliczył ponadto Robert Kufel, ale awaria również nie wykluczyła go z dalszej jazdy. Trzeciego oesu z powodu uszkodzonego napędu nie ukończył Sławomir Wasiak

Na pierwszym oesie najszybszy był Zapletal, który o 47 sekund wyprzedził Komornickiego i o 1 min. 13 sek. Małysza (startującego autem Marka Dąbrowskiego). 6. wynik w zawodach i pierwszy w grupie TH wywalczył Piotr Białkowski. W grupie T2 dominowały Navary: Kufla i Pieca.

Drugi oes ponownie padł łupem Zapletala, ale tym razem na drugim miejscu uplasował się Małysz, a na trzecim Komornicki. Do walki powrócili Łukaszewski z Duhanik, którzy osiągnęli 5. rezultat. Wciąż znakomicie sprawował się Nissan Białkowskiego (ponownie 6. w „generalce” i 1. w TH). Po niepowodzeniu Kufla oes w grupie T2 wygrał Szwagrzyk, który tym samym objął prowadzenie w wśród aut produkcyjnych.

Power_ZaganNa ostatnim, trzecim oesie Zapletal nie pozostawił złudzeń, kto jest najszybszym kierowcą zawodów. 41 sekund za nim finiszował Komornicki, pół minuty później Porizek. Z powodu awarii silnika wycieraczek wolniej pojechał Małysz, który osiągnął 4. rezultat, ale utrzymał się na 3. miejscu w klasyfikacji rajdu – za Zapletalem i Komornickim. Łukaszewski i Białkowski ponownie zajęli 5. i 6. pozycję. Najszybszym kierowcą T2 znów był Kufel, który przestał się liczyć w walce o zwycięstwo. Liderem jego grupy jest Dariusz Kalisz.

W klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych po trzech sobotnich oesach prowadzą  Zbigniew Jasiewicz i Dominika Odejewska. Z walki odpadli m.in. Artur Owczarek i Roman Popławski, którzy swoim Black Tankiem wpadli na drzewo.

W niedzielę wbrew pierwotnym planom załogi nie będą rywalizować na trzech krótkich oesach, ale jeszcze celebrity news raz przejadą oes, który trzykrotnie pokonywali w sobotę. Walka o tytuł Rajdowego Mistrza Polski Samochodów Terenowych trwa. Po przyznaniu punktacji za wyniki dnia Adam Małysz pozostaje liderem cyklu RMPST z pięcioma oczkami przewagi nad Miroslavem Zapletalem.  

AK, fot. Orlen Team, Mariusz Bodnar, Power Off-road Team, Marcin Kaliszka
Galeria: Sylwia Klimowicz / 4xDrive.com


Żagań Master Race - wyniki po I dniu
1. Miroslav Zapletal/Maciek Marton (CZ/PL) Hummer H3 Evo 1:33.37
2. Łukasz Kormornicki/Artur Kołodziej (PL) Mitsubishi L200 +2.33
3. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux +4.21
4. Zdenek Porizek/Marek Sykora (CZ/SK) Hummer H3 Evo II +4.42
5. Piotr Białkowski/Bartosz Momot (PL) Nissan D22 +15.04 (1. TH)
6. Tomas Kasparek/Ladislav Kucera (CZ) Isuzu Evo Racing +22.31
7. Robert Łyżwa/Michał Krotiuk (PL) Range Rover +29.34 (2. TH)
8. Dariusz Kalisz/Mariusz Chojnacki (PL) Mitsubishi Pajero +33.10 (1. T2)
9. Grzegorz Szwagrzyk/Jakub Moliter (PL) Mitsubishi Pajero +34.05 (2. T2)
10. Mariusz Andrych/Michał Trzciński (PL) Toyota Land Cruiser +34.48 (3. T2)

Punktacja Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych
1. Małysz 115, 2. Zapletal 110, 3. Komornicki 89, 4. Dąbrowski 69, 5. Wasiak 39, 6. Porizek 36, 7. Horansky 31, 8. Grajek 29, 9. Lonyai 27, 10. Paska 26.