Land Serwis

Portugalskie Eldrorado – końcowe odliczanie przed Baja Carmim

ricardo_porem_bmw_series_1Równolegle z Italian Baja, w okolicach Algarve na południu Portugalii odbędą się zawody Baja Carmim, będące pierwszą rundą Mistrzostw Portugalii. Zważywszy, że liście startowej znajdują się niemal wyłącznie zawodnicy portugalscy (choć nie tylko), obsada imprezy prezentuje się imponująco. Mnogość znakomitych nazwisk oraz samochodów z najwyższej półki na liście startowej czynią z Baja Carmim bodaj najmocniejszą imprezę narodową w całej Europie.

W zawodach, które odbędą się w dniach 19-20 marca, rywalizować będzie ponad 100 pojazdów. I to nie byle jakich! Do startu zgłoszono między innymi 4 eksfabryczne Mitsubishi. Carlos Sousa, Miguel Barbosa i Nicolas Misslin, których nikomu nie trzeba przedstawiać, zasiądą za kierownicami Racing Lancerów; Rumun Casuneanu Costel poprowadzi Mitsubishi Pajero MPR13.

sousa_in_algarve_in_2009Do grona faworytów ponadto zaliczają się naturalnie kierowcy dwóch X-Raidowych BMW X3 CC - Filipe Campos i Bernardo Moniz da Maia. Swoje trzy grosze dorzucić mogą również kierowcy Nissanów Navara (np. Pedro Granach, José Gameiro czy Paulo Graça), których w Algarve będzie cała armada.

Na liście startowej nie brakuje jeszcze wielu innych rodzynków. Nuno Matos, dzierżący tytuł zwycięzcy Pucharu FIA Baja w klasie T2, wystartuje prototypową Astra Proto, przenosząc się tym samym do klasy T1. Ciekawym autem jest również napędzane silnikiem benzynowym BWX X1 klasy T1, które poprowadzi Ricardo Porem, zwycięzca wielu portugalskich zawodów w klasie T2. Kolejnym interesującym autem jest Toyota RAV4 Proto, którą wystartuje Miguel Farrajota.

Pedro-Grancha-Nissan-NavaraBaja Carmim rozpocznie się sobotnim, 8-kilometrowym superoesem. Głównym dniem rajdu będzie niedziela, w czasie której zawodnicy zmierza się z dwoma oesami o długości 230 i 130 km. Ciekawostką są strefy serwisowe wyznaczone… na trasie odcinków – na 107. i 337. kilometrze, do których zawodnicy mogą zjechać, ale nie muszą. Wielu będzie chciało je ominąć, bowiem regulamin nie przewiduje zatrzymywania czasu. Niektórzy na pewno jednak będą zmuszeni, by do nich zajrzeć…

Relacje z rajdu możecie na bieżąco śledzić na stronach naszego partnera z Rally Raid Media Group - Todoterreno.pt. Zapraszamy!
AreK, celebrity news fot. Todoterreno.pt

Strona zawodów: http://www.clubeautomovelalgarve.pt

Lista startowa Baja Carmim 2011:


imagem168



campos_algarve_2009


Inne zmoty:

  • Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu
    Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu

    Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego. Ale jeśli byłaby to prawda, Robert Lewandowski mógłby już zaprzestać treningów, bo przecież dotarł na sam szczyt futbolowego świata. Podobnie jest z Mercedesem Klasy G (W461) w wersji Professional – na palcach jednej ręki można policzyć terenówki, które już w wersji fabrycznej dysponują tak ogromnym potencjałem off-roadowym. A jednak znaleźli się tacy, którzy postanowili uczynić Gelendę jeszcze doskonalszą, zamieniając ją w wyprawówkę będącą spełnieniem marzeń Phileasa Fogga.

  • Mitsubishi Pajero Evolution (2004)
    Mitsubishi Pajero Evolution (2004)

    Zespół Mitsubishi jest jednym z głównych faworytów rozpoczynającego się już za kilka dni Rajdu Telefonica-Dakar 2004. Auta spod znaku trzech diamentów zwyciężały w tym rajdzie ośmiokrotnie, w tym przez trzy ostatnie lata z rzędu. Za każdym razem były to modele Pajero – odpowiednio zmodernizowane i przystosowane do trudnych warunków panujących na pustyni. Przed rokiem zwyciężył Japończyk Hiroshi Masuoka, który startował bardzo „świeżym” wówczas Mitsubishi Pajero Evolution. W tym roku model ten przeszedł kolejne modyfikacje, które poddano próbie morderczych testów.

  • Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha
    Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha

    Silnik z Hondy CRX Del Sol, reduktor z Samuraia, a dyfry z Audi Quattro. Zawieszenie niezależne i w pełni pneumatyczne. Chłodnica z Poloneza, a kompresor z Range Rovera. Mud Warrior 4x4 to - jak sam jego projektant mówi - wytwór radosnej twórczości. Pojazd stworzony przede wszystkim po to, by się dobrze bawić. Darek Walczuch specjalnie dla nas opisał proces budowy swojej miniterenówki oraz zdradził sekrety jej konstrukcji.

  • Land Rover z lasów deszczowych - Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie (2007)
    Land Rover z lasów deszczowych - Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie (2007)
    Małżeństwo Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie w rajdzie Rainforest Challenge wystartują już po raz szósty. Ich wiernym towarzyszem w corocznych eskapadach do Azji jest czerwony Land Rover Defender 90, bez wątpienia jeden z najbardziej eksploatowanych samochodów w polskim off-roadzie. Jego właściciele stawiają przed nim ogromne wymagania, otaczając jednocześnie troską, za co Land Rover odwdzięcza im się nierzadko heroiczną postawą w terenie.
  • Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Na pierwszy rzut oka wygląda niczym czołg. Ale w rzeczywistości to zdeklarowany pacyfista, któremu nie wojenka w głowie. Dużo bardziej fascynują go ekstremalne przeżycia, których doznać może jedynie w… oku cyklonu.
  • Mitsubishi Pajero T2 (2009) do wynajęcia - Piotr Domownik
    Mitsubishi Pajero T2 (2009) do wynajęcia - Piotr Domownik
    Pojęcie “rajdówka klasy T1” lub „T2” przez lata było w Polsce czystą teorią. Samochodów zbudowanych według międzynarodowych zasad FIA można było policzyć - dosłownie! - na palcach jednej ręki. Sytuacja powoli zaczyna się zmienić, a dowodem na to są dwa Mitsubishi Pajero – jedno już gotowe (T2), a drugie w trakcie budowy (T1) – które są dziełem Piotra Domownika, Mistrza Polski RMPST z 2007 roku.