Land Serwis

Portugalskie Eldrorado – końcowe odliczanie przed Baja Carmim

ricardo_porem_bmw_series_1Równolegle z Italian Baja, w okolicach Algarve na południu Portugalii odbędą się zawody Baja Carmim, będące pierwszą rundą Mistrzostw Portugalii. Zważywszy, że liście startowej znajdują się niemal wyłącznie zawodnicy portugalscy (choć nie tylko), obsada imprezy prezentuje się imponująco. Mnogość znakomitych nazwisk oraz samochodów z najwyższej półki na liście startowej czynią z Baja Carmim bodaj najmocniejszą imprezę narodową w całej Europie.

W zawodach, które odbędą się w dniach 19-20 marca, rywalizować będzie ponad 100 pojazdów. I to nie byle jakich! Do startu zgłoszono między innymi 4 eksfabryczne Mitsubishi. Carlos Sousa, Miguel Barbosa i Nicolas Misslin, których nikomu nie trzeba przedstawiać, zasiądą za kierownicami Racing Lancerów; Rumun Casuneanu Costel poprowadzi Mitsubishi Pajero MPR13.

sousa_in_algarve_in_2009Do grona faworytów ponadto zaliczają się naturalnie kierowcy dwóch X-Raidowych BMW X3 CC - Filipe Campos i Bernardo Moniz da Maia. Swoje trzy grosze dorzucić mogą również kierowcy Nissanów Navara (np. Pedro Granach, José Gameiro czy Paulo Graça), których w Algarve będzie cała armada.

Na liście startowej nie brakuje jeszcze wielu innych rodzynków. Nuno Matos, dzierżący tytuł zwycięzcy Pucharu FIA Baja w klasie T2, wystartuje prototypową Astra Proto, przenosząc się tym samym do klasy T1. Ciekawym autem jest również napędzane silnikiem benzynowym BWX X1 klasy T1, które poprowadzi Ricardo Porem, zwycięzca wielu portugalskich zawodów w klasie T2. Kolejnym interesującym autem jest Toyota RAV4 Proto, którą wystartuje Miguel Farrajota.

Pedro-Grancha-Nissan-NavaraBaja Carmim rozpocznie się sobotnim, 8-kilometrowym superoesem. Głównym dniem rajdu będzie niedziela, w czasie której zawodnicy zmierza się z dwoma oesami o długości 230 i 130 km. Ciekawostką są strefy serwisowe wyznaczone… na trasie odcinków – na 107. i 337. kilometrze, do których zawodnicy mogą zjechać, ale nie muszą. Wielu będzie chciało je ominąć, bowiem regulamin nie przewiduje zatrzymywania czasu. Niektórzy na pewno jednak będą zmuszeni, by do nich zajrzeć…

Relacje z rajdu możecie na bieżąco śledzić na stronach naszego partnera z Rally Raid Media Group - Todoterreno.pt. Zapraszamy!
AreK, celebrity news fot. Todoterreno.pt

Strona zawodów: http://www.clubeautomovelalgarve.pt

Lista startowa Baja Carmim 2011:


imagem168



campos_algarve_2009


Inne zmoty:

  • SAM MRT08 kontra Grat 2 (2009): Równi, ale różni
    SAM MRT08 kontra Grat 2 (2009): Równi, ale różni

    Grat 2 Roberta Kufla i Dominika Samosiuka oraz SAM MRT08 Włodzimierza Grajka i Rafała Ciepłego przeczą Norwidowskiej tezie, że nie potrafimy pięknie się różnić.

  • Land Rover Zordrag wg Rayo4x4 (2010)
    Land Rover Zordrag wg Rayo4x4 (2010)
    Gdyby na rajdzie Drezno-Wrocław odbywał się automobilowy konkurs Mistera Piękności, Land Rover Zordrag skonstruowany przez firmę Rayo4x4 byłby murowanym faworytem do zwycięstwa. Myśl ta bynajmniej nie jest podszytą ironią, bowiem pomarańczowa rajdówka Jacka Iskry i Michała Wiewiórowskiego, chlubić się może nie tylko zewnętrzną urodą, ale i niezwykle frapującym wnętrzem.
  • Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda
    Jeep Wrangler 4,7 V8 (2005) - Dariusz Luberda

    Miał 10 lat, gdy po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Jeepa. Kilkanaście lat później zdobył Puchar Europy 4x4. Zapisując się na jakikolwiek rajd przeprawowy w Europie, Dariusz Luberda nie musi się przedstawiać. Wszyscy doskonale go znają. Triumfator Pucharu Europy 4x4 2005, zwycięzca Pucharu Węgier 2001 i Pucharu Polski 2004, trzeci zawodnik ubiegłorocznego Rainforest Challenge. W odnoszeniu sukcesów, których pełną listę nie sposób tu wymienić, pomaga mu jego etatowy pilot Szymon Polak i monstrualny Jeep Wrangler.

  • Land Rover Defender 110 wg Rayo 4x4 (2010) - terenowy batmobil
    Land Rover Defender 110 wg Rayo 4x4 (2010) - terenowy batmobil
    Legendarny pojazd Batmana – Batmobil – byłby superfajną bryką, gdyby nie jedna, podstawowa – z naszego punktu widzenia – wada: zero możliwości terenowych. Na nic zdałyby się naszemu bohaterowi jego liczne gadżety, gdyby przyszło mu ścigać Jokera poza granicami Gotham City. Metr za szosą Batmobil zawisłby bezradnie na podwoziu, a płaszcz Batmana szybko utytłałby się błotem. Wrocławska firma Rayo 4x4 postanowiła przyjść w sukurs „Netoperkowi”, sprawiając dla niego pojazd o znacznie większych możliwościach off-roadowych.
  • Mercedes W 463 - Wojciech Tolak (2007)
    Mercedes W 463 - Wojciech Tolak (2007)
    W off-roadowym środowisku rajd Berlin-Wrocław owiany jest zasłużoną legendą. Siedem dni zmagań, blisko 1500 kilometrów w terenie, kilkaset maszyn na starcie. Jedni walczą o każdą sekundę, inni opalają się, gdy już znudzi im się jechać. Tylko tutaj zdarza się, że do zawodników strzelają z czołgów – oczywiście przez przypadek, ale zdarzyło się to naprawdę! Nigdzie indziej w Europie off-roaderzy nie pokonują tak długiej trasy, w tak ciężkim terenie i w tak doborowym towarzystwie. Od paru lat naszym etatowym reprezentantem na tym rajdzie jest polska załoga Wojciech Tolak – Maciej Szurkowski, startująca charakterystycznym białym Mercedesem G z rejestracją F1 Wilk.
  • ARO 243D (2005) - Wacław Mróz
    ARO 243D (2005) - Wacław Mróz

    Terenową pasją najpierw zaraził się od swego kuzyna, a później obdzielił nią własne dzieci. W rodzinie Wacława Mroza off-road łączy pokolenia.