Land Serwis

Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

Fiat Ducato 4x4 Expedition jest wyposażony w silnik 2.3 litra o mocy 150 KM, z systemem wtryskowym Multijet II oraz montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która dodatkowo pomaga zredukować zużycie paliwa. Silnik ten, zestawiony z napędem na cztery koła wyprodukowanym przez firmę Dengel, ułatwia pokonywanie nawet najbardziej wymagających odcinków.

Show Camper Van charakteryzuje się dwoma kolorami nadwozia w odcieniach szarości, podwyższonym i poszerzonym zawieszeniem oraz wieloma elementami, które pozwalają spersonalizować gamę Ducato kamper, od metalowej osłony silnika do reflektorów z ledowymi światłami do jazdy dziennej. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z "osprzętem"  potrzebnym podczas wakacji z dala od utartych ścieżek. Na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie jakiejś potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.

Firma Tecnoform jest liderem w branży wyposażania wnętrz kamperów i jachtów oraz w sektorze luksusowych mebli. W ostatnich dwudziestu latach firma ta dyktowała trendy w zakresie umeblowania samochodów rekreacyjnych pod względem stylu, technologii i komfortu, a wraz z Fiat Ducato 4x4 Expedition świętuje 50. rocznicę działalności.

Projekt wnętrza charakteryzujący się prostymi liniami, czystą formą mebli i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów ma odtworzyć atmosferę komfortowego salonu, zapewniającego pełny relaks po intensywnym dniu spędzonym na świeżym powietrzu. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania, a rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem, jak i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem. W wersji podróżniczej luksusowy komfort ustępuje miejsca funkcjonalności. Płaszczyzna każdego mebla posiada rodzaj "pokrywy", która elegancko chowa swoje faktyczne przeznaczenie.

Układ napędowy napęd na cztery koła, opracowany przez firmę Dangel, jest stały, ze sprzęgłem wiskotycznym, połączonym ze specjalnym podniesionym zawieszeniem i poszerzanymi oponami, co pozwala bezpiecznie stawiać czoło każdemu rodzajowi trasy.
Wyposażenie nadwozia jest dziełem firmy Olmedo, w której kunszt rzemieślniczy łączy się z inwencją twórczą. Propozycje Olmedo przekładają się przede wszystkim na poprawę warunków transportu, dzięki specjalnemu wyposażeniu spełniającemu różne wymagania, w tym dla ludzi z ograniczoną sprawnością fizyczną, gwarantując swobodę ruchu w warunkach maksymalnej wygody i bezpieczeństwa.

Fiat Ducato 4x4 Expedition został wyposażony z myślą o klientach prowadzących sportowy tryb życia i lubiących przygody, którzy nie rezygnują jednak z nowinek technicznych. Z tego powodu, wyposażenie przewiduje uchwyt na tablet z gniazdkiem USB, Radio Uconnect NAV z dotykowym ekranem, które obejmuje nawigację i kamerę cofania, czy światła  do jazdy dziennej w technologii  led.
MM, celebrity news fot. Fiat

Inne zmoty:

  • Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Słowo "Tomcat" w Polsce jeszcze do niedawna pobudzało żywsze bicie serca u kibiców off-roadu, którzy kojarzyli je z profesjonalnymi terenówkami produkowanymi w Wielkiej Brytanii. Ich głównym atutem jest ultralekkie nadwozie. W tym roku pojawiły się w naszym kraju dwa takie samochody, trzeci właśnie powstaje, a kilka następnych czeka już w kolejce na klientów zainteresowanych ich kupnem.
  • Unimog (2003) - twarda sztuka
    Unimog (2003) - twarda sztuka
    Niewiele jest takich pojazdów w (nie tylko off-roadowym) świecie, które produkowane są już od ponad pięćdziesięciu lat i których założenia konstrukcyjne pozostają wciąż niezmienione. Bardzo rzadko się również zdarza, aby nazwa własna samochodu stała się pospolitym określeniem dla całej grupy pojazdów charakteryzujących się podobnymi walorami. Produkowany przez Mercedesa Unimog, bo o nim tu mowa, jest terenową ciężarówką, która w tym roku obchodzi 55. rocznicę swojego debiutu rynkowego.
  • Sentymentalny comeback – dakarowy Nissan Patrol powraca na Saharę
    Sentymentalny comeback – dakarowy Nissan Patrol powraca na Saharę

    Dokładnie po 30 latach spędzonych w ukryciu powraca do życia jeden z najbardziej znanych Nissanów rywalizujących w sporcie samochodowym. Nissan Patrol Fanta Limon zwyciężył rajd Paris-Dakar 1987  w kategorii pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i był pierwszym samochodem z takim silnikiem, który ukończył zawody w pierwszej dziesiątce (na 9. miejscu). Teraz został w pełni odrestaurowany i przywrócony do dawnej świetności, a niedawno odbył jazdy testowe w swej duchowej macierzy – na piaszczystych wydmach Sahary.

  • Fiat 500 (2010) wg EXTREM 4X4 i Rally Camp
    Fiat 500 (2010) wg EXTREM 4X4 i Rally Camp
    „Wyście chyba zwariowali, żeby pociąć nowa pięćsetkę ...” - takimi słowami najczęściej zwracali się do nas koledzy z branży przyglądający się pracom przy naszej nowej konstrukcji.
  • Umarł król, niech żyje król, czyli narodziny Króla Juliana
    Umarł król, niech żyje król, czyli narodziny Króla Juliana
    Prawie 500 godzin – tyle zajęła kompleksowa przebudowa auta, które już kiedyś odnosiło duże sukcesy w rajdach przeprawowych, a które w swym nowym wcieleniu ma być jeszcze lepsze niż dotychczas. Marcin Stebel wraz z synem spędzili w swoim warsztacie bardzo pracowitą zimą, a efektem ich wysiłku jest nowy monarcha. Panie i Panowie – przed Wami Król Julian!
  • Po.GR.OMM.ca – sam zrób sobie zmotę
    Po.GR.OMM.ca – sam zrób sobie zmotę
    Po.GR.OMM.ca to jedna z najbardziej charakterystycznych zmot uczestniczących w polskich rajdach przeprawowych. Choć niewiele na to wskazuje (sugeruje to tylko nazwa), auto w rzeczywistości jest stuprocentowym Nissanem Patrolem GR, który przy zachowaniu zasad „czystości gatunkowej” poddany został daleko idącym modyfikacjom. Szef istniejącej od 2006 roku firmy OMM – Robert Boruszak – zdradził nam tajemnice swego Po.GR.OMM.cy.