Land Serwis

Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

Fiat Ducato 4x4 Expedition jest wyposażony w silnik 2.3 litra o mocy 150 KM, z systemem wtryskowym Multijet II oraz montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która dodatkowo pomaga zredukować zużycie paliwa. Silnik ten, zestawiony z napędem na cztery koła wyprodukowanym przez firmę Dengel, ułatwia pokonywanie nawet najbardziej wymagających odcinków.

Show Camper Van charakteryzuje się dwoma kolorami nadwozia w odcieniach szarości, podwyższonym i poszerzonym zawieszeniem oraz wieloma elementami, które pozwalają spersonalizować gamę Ducato kamper, od metalowej osłony silnika do reflektorów z ledowymi światłami do jazdy dziennej. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z "osprzętem"  potrzebnym podczas wakacji z dala od utartych ścieżek. Na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie jakiejś potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.

Firma Tecnoform jest liderem w branży wyposażania wnętrz kamperów i jachtów oraz w sektorze luksusowych mebli. W ostatnich dwudziestu latach firma ta dyktowała trendy w zakresie umeblowania samochodów rekreacyjnych pod względem stylu, technologii i komfortu, a wraz z Fiat Ducato 4x4 Expedition świętuje 50. rocznicę działalności.

Projekt wnętrza charakteryzujący się prostymi liniami, czystą formą mebli i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów ma odtworzyć atmosferę komfortowego salonu, zapewniającego pełny relaks po intensywnym dniu spędzonym na świeżym powietrzu. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania, a rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem, jak i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem. W wersji podróżniczej luksusowy komfort ustępuje miejsca funkcjonalności. Płaszczyzna każdego mebla posiada rodzaj "pokrywy", która elegancko chowa swoje faktyczne przeznaczenie.

Układ napędowy napęd na cztery koła, opracowany przez firmę Dangel, jest stały, ze sprzęgłem wiskotycznym, połączonym ze specjalnym podniesionym zawieszeniem i poszerzanymi oponami, co pozwala bezpiecznie stawiać czoło każdemu rodzajowi trasy.
Wyposażenie nadwozia jest dziełem firmy Olmedo, w której kunszt rzemieślniczy łączy się z inwencją twórczą. Propozycje Olmedo przekładają się przede wszystkim na poprawę warunków transportu, dzięki specjalnemu wyposażeniu spełniającemu różne wymagania, w tym dla ludzi z ograniczoną sprawnością fizyczną, gwarantując swobodę ruchu w warunkach maksymalnej wygody i bezpieczeństwa.

Fiat Ducato 4x4 Expedition został wyposażony z myślą o klientach prowadzących sportowy tryb życia i lubiących przygody, którzy nie rezygnują jednak z nowinek technicznych. Z tego powodu, wyposażenie przewiduje uchwyt na tablet z gniazdkiem USB, Radio Uconnect NAV z dotykowym ekranem, które obejmuje nawigację i kamerę cofania, czy światła  do jazdy dziennej w technologii  led.
MM, celebrity news fot. Fiat

Inne zmoty:

  • Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem
    Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem

    Zwyciężył rajd Croatia Trophy 2006. Zdobył 3. miejsce w malezyjskim Rainforest Challenge 2004. Wielokrotnie triumfował w Magam Trophy – niegdyś najtrudniejszym polskim extremie. Dziesięć lat temu nazwisko Darka Luberdy (oraz jego pilota – Szymka Polaka) budziło podziw i szacunek jak off-roadowa Polska długa i szeroka. Po wielu latach przerwy Darek powraca – w aucie godnym króla.

  • Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Na pierwszy rzut oka wygląda niczym czołg. Ale w rzeczywistości to zdeklarowany pacyfista, któremu nie wojenka w głowie. Dużo bardziej fascynują go ekstremalne przeżycia, których doznać może jedynie w… oku cyklonu.
  • Mechaniczna Pomarańcza - cięta riposta na wozy szejków
    Mechaniczna Pomarańcza - cięta riposta na wozy szejków

    Czym jest Mechaniczna Pomarańcza w wydaniu Walterteam.pl? To Nissan Patrol Y61 GU3 zbudowany od podstaw w naszym warsztacie, stanowiący próbę realizacji wizji naszego klienta/byłego członka zespołu/obecnie jednego z najszybszych kierowców quadów w Polsce - Arka.

  • Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha
    Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha

    Silnik z Hondy CRX Del Sol, reduktor z Samuraia, a dyfry z Audi Quattro. Zawieszenie niezależne i w pełni pneumatyczne. Chłodnica z Poloneza, a kompresor z Range Rovera. Mud Warrior 4x4 to - jak sam jego projektant mówi - wytwór radosnej twórczości. Pojazd stworzony przede wszystkim po to, by się dobrze bawić. Darek Walczuch specjalnie dla nas opisał proces budowy swojej miniterenówki oraz zdradził sekrety jej konstrukcji.

  • Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    - Mimo iż szydera leci, jakoby auto miało tylko stać za szybą, to zza tej szyby w każdej chwili będzie mogło wyruszyć w podróż swojego życia. Ma być sprawne w najmniejszym szczególe - taka wizja i tyle. Teraz widzę ile to wszystko pochłania czasu i nie wspomnę już o finansach. Jeśli się chce to zrobić porządnie, a nie na szybko dla lansu. Można robić szybciej, lecz pierw trza walnąć szóstkę w Totka, aby wszyscy pracownicy i cała firma robiła zachciankę jednej osoby - mówi Krzysztof "Kylon" Franciszewski, który wykazując się niesamowią ambicją i samozaparciem, ściągając oryginalne części z całego świata (i wydając przy tym kupę pieniędzy), od blisko roku odbudowuje od podstaw Toyotę BJ42, dokumentując wszystkie swoje działania na forum Toyota Land Cruiser Owners Club. Z jego opowieści stworzyliśmy dziennik - dla off-roadowej potomości:)
  • Żabogaz (2003) - Witold
    Żabogaz (2003) - Witold "Żaba" Fedorowicz

    Samochód ten, choć wygląd ma nieco archaiczny, wyprodukowany został w roku 1958 i napędzany jest silnikiem Żuka, należy do najlepszych aut terenowych, jakie startują w polskich rajdach przeprawowych. Jego właściciel – Witold „Żaba” Fedorowicz - w ciągu ostatnich lat siedmiokrotnie zdobywał nim pierwsze a dwukrotnie drugie miejsca na rajdach zaliczanych do najtrudniejszych przeprawówek, jakie organizowane są w naszym kraju. Biały GAZ 69 M – w off-roadowym świecie bardziej znany jako „Żabogaz” – wygrał już z niejednym „wypasionym” Wranglerem czy Defenderem.