Land Serwis

Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

Fiat Ducato 4x4 Expedition jest wyposażony w silnik 2.3 litra o mocy 150 KM, z systemem wtryskowym Multijet II oraz montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która dodatkowo pomaga zredukować zużycie paliwa. Silnik ten, zestawiony z napędem na cztery koła wyprodukowanym przez firmę Dengel, ułatwia pokonywanie nawet najbardziej wymagających odcinków.

Show Camper Van charakteryzuje się dwoma kolorami nadwozia w odcieniach szarości, podwyższonym i poszerzonym zawieszeniem oraz wieloma elementami, które pozwalają spersonalizować gamę Ducato kamper, od metalowej osłony silnika do reflektorów z ledowymi światłami do jazdy dziennej. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z "osprzętem"  potrzebnym podczas wakacji z dala od utartych ścieżek. Na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie jakiejś potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.

Firma Tecnoform jest liderem w branży wyposażania wnętrz kamperów i jachtów oraz w sektorze luksusowych mebli. W ostatnich dwudziestu latach firma ta dyktowała trendy w zakresie umeblowania samochodów rekreacyjnych pod względem stylu, technologii i komfortu, a wraz z Fiat Ducato 4x4 Expedition świętuje 50. rocznicę działalności.

Projekt wnętrza charakteryzujący się prostymi liniami, czystą formą mebli i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów ma odtworzyć atmosferę komfortowego salonu, zapewniającego pełny relaks po intensywnym dniu spędzonym na świeżym powietrzu. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania, a rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem, jak i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem. W wersji podróżniczej luksusowy komfort ustępuje miejsca funkcjonalności. Płaszczyzna każdego mebla posiada rodzaj "pokrywy", która elegancko chowa swoje faktyczne przeznaczenie.

Układ napędowy napęd na cztery koła, opracowany przez firmę Dangel, jest stały, ze sprzęgłem wiskotycznym, połączonym ze specjalnym podniesionym zawieszeniem i poszerzanymi oponami, co pozwala bezpiecznie stawiać czoło każdemu rodzajowi trasy.
Wyposażenie nadwozia jest dziełem firmy Olmedo, w której kunszt rzemieślniczy łączy się z inwencją twórczą. Propozycje Olmedo przekładają się przede wszystkim na poprawę warunków transportu, dzięki specjalnemu wyposażeniu spełniającemu różne wymagania, w tym dla ludzi z ograniczoną sprawnością fizyczną, gwarantując swobodę ruchu w warunkach maksymalnej wygody i bezpieczeństwa.

Fiat Ducato 4x4 Expedition został wyposażony z myślą o klientach prowadzących sportowy tryb życia i lubiących przygody, którzy nie rezygnują jednak z nowinek technicznych. Z tego powodu, wyposażenie przewiduje uchwyt na tablet z gniazdkiem USB, Radio Uconnect NAV z dotykowym ekranem, które obejmuje nawigację i kamerę cofania, czy światła  do jazdy dziennej w technologii  led.
MM, celebrity news fot. Fiat

Inne zmoty:

  • Polonez Trophy Truck - polska broń na Baja 1000
    Polonez Trophy Truck - polska broń na Baja 1000

    Na TERENOWO.PL lubimy opisywać zwariowane projekty i wspierać tych, którzy nie idą utartymi ścieżkami. Polonez Trophy Truck, którego pomysłodawcą jest Rafał Skwarło, nie przypomina nam żadnej terenówki, jaką znamy. Mamy nadzieję, że off-roadowy Patrolhead zgromadzi budżet, jaki potrzebuje, by doprowadzić swą ideę do szczęśliwego finału (informacje o tym, w jaki sposób można go wesprzeć, znajdziecie na końcu artykułu). A póki co oddajmy głos Rafałowi, który przybliży Wam projekt terenowego Poloneza, którym - mamy nadzieję - wystartuje kiedyś w Baja 1000: 

  • Unimog U400 NAC Rally Team – gotowy na wszystko
    Unimog U400 NAC Rally Team – gotowy na wszystko
    Na podbój terenu można wyruszyć samotnie, wyposażając auto w wyciągarki, trapy, podnośniki, komplet narzędzi i części zamiennych. Taki ekwipunek nierzadko stanowi jednak znaczący ciężar, który – zwłaszcza w przypadku długich rajdów cross-country – bywa zbędnym obciążeniem i nierzadko stoi na drodze do zwycięstwa czy wysokiego miejsca w klasyfikacji. Jak wszyscy maratończycy, tak i off-roadowi długodystansowcy wolą walczyć z dystansem „na lekko”, oddając cały swój bagaż pomocnikowi, którego funkcję pełni zwykle szybka ciężarówka. Taki podział ról obowiązuje między innymi w zespole NAC Rally Team.
  • Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Słowo "Tomcat" w Polsce jeszcze do niedawna pobudzało żywsze bicie serca u kibiców off-roadu, którzy kojarzyli je z profesjonalnymi terenówkami produkowanymi w Wielkiej Brytanii. Ich głównym atutem jest ultralekkie nadwozie. W tym roku pojawiły się w naszym kraju dwa takie samochody, trzeci właśnie powstaje, a kilka następnych czeka już w kolejce na klientów zainteresowanych ich kupnem.
  • ARO 243D (2005) - Wacław Mróz
    ARO 243D (2005) - Wacław Mróz

    Terenową pasją najpierw zaraził się od swego kuzyna, a później obdzielił nią własne dzieci. W rodzinie Wacława Mroza off-road łączy pokolenia.

  • I tak oto stał się Savage EVO.6 - narodziny Dzikusa
    I tak oto stał się Savage EVO.6 - narodziny Dzikusa

    Pięć lat pracy. Sześć wcieleń pojazdu, które na początku było zwykłą Toyotą Land Cruiser 2.4, by z czasem przeistoczyć się wyczynową zmotę klasy Adventure. Mnóstwo pomysłów, modyfikacji i testów. Poznajcie historię Savage'a EVO.6, czyli po polsku - Dzikusa, spisaną przez jego właściciela Marcina „SAWKĘ” Sawę.

  • Etatowy pomocnik – serwisowy MAN F2000
    Etatowy pomocnik – serwisowy MAN F2000
    Gdy rajd Dakar przeniósł się z Afryki do Ameryki Południowej, wozami serwisowymi większości teamów stały się komfortowe, duże ciężarówki przystosowane do szybkiej jazdy po drogach asfaltowych, ale bezradne w konfrontacji z terenem. Na ich tle serwisowy MAN F2000 zespołu NAC Rally Team wygląda być może nieco archaicznie, ale swoimi możliwościami bije je na głowę.