Land Serwis

Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

Fiat Ducato 4x4 Expedition jest wyposażony w silnik 2.3 litra o mocy 150 KM, z systemem wtryskowym Multijet II oraz montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która dodatkowo pomaga zredukować zużycie paliwa. Silnik ten, zestawiony z napędem na cztery koła wyprodukowanym przez firmę Dengel, ułatwia pokonywanie nawet najbardziej wymagających odcinków.

Show Camper Van charakteryzuje się dwoma kolorami nadwozia w odcieniach szarości, podwyższonym i poszerzonym zawieszeniem oraz wieloma elementami, które pozwalają spersonalizować gamę Ducato kamper, od metalowej osłony silnika do reflektorów z ledowymi światłami do jazdy dziennej. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z "osprzętem"  potrzebnym podczas wakacji z dala od utartych ścieżek. Na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie jakiejś potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.

Firma Tecnoform jest liderem w branży wyposażania wnętrz kamperów i jachtów oraz w sektorze luksusowych mebli. W ostatnich dwudziestu latach firma ta dyktowała trendy w zakresie umeblowania samochodów rekreacyjnych pod względem stylu, technologii i komfortu, a wraz z Fiat Ducato 4x4 Expedition świętuje 50. rocznicę działalności.

Projekt wnętrza charakteryzujący się prostymi liniami, czystą formą mebli i zastosowaniem najnowocześniejszych technologicznie materiałów ma odtworzyć atmosferę komfortowego salonu, zapewniającego pełny relaks po intensywnym dniu spędzonym na świeżym powietrzu. Tecnoform opracował system oświetleniowy wbudowany w elementy umeblowania, a rozrywkę zapewnia najnowszej generacji system audio z rozbudowanym nagłośnieniem, jak i dwa wysuwane telewizory z płaskim ekranem. W wersji podróżniczej luksusowy komfort ustępuje miejsca funkcjonalności. Płaszczyzna każdego mebla posiada rodzaj "pokrywy", która elegancko chowa swoje faktyczne przeznaczenie.

Układ napędowy napęd na cztery koła, opracowany przez firmę Dangel, jest stały, ze sprzęgłem wiskotycznym, połączonym ze specjalnym podniesionym zawieszeniem i poszerzanymi oponami, co pozwala bezpiecznie stawiać czoło każdemu rodzajowi trasy.
Wyposażenie nadwozia jest dziełem firmy Olmedo, w której kunszt rzemieślniczy łączy się z inwencją twórczą. Propozycje Olmedo przekładają się przede wszystkim na poprawę warunków transportu, dzięki specjalnemu wyposażeniu spełniającemu różne wymagania, w tym dla ludzi z ograniczoną sprawnością fizyczną, gwarantując swobodę ruchu w warunkach maksymalnej wygody i bezpieczeństwa.

Fiat Ducato 4x4 Expedition został wyposażony z myślą o klientach prowadzących sportowy tryb życia i lubiących przygody, którzy nie rezygnują jednak z nowinek technicznych. Z tego powodu, wyposażenie przewiduje uchwyt na tablet z gniazdkiem USB, Radio Uconnect NAV z dotykowym ekranem, które obejmuje nawigację i kamerę cofania, czy światła  do jazdy dziennej w technologii  led.
MM, celebrity news fot. Fiat

Inne zmoty:

  • Biała Dama, czyli 5-miejscowy (!) Nissan Patrol „White Power” by Matysz-drew
    Biała Dama, czyli 5-miejscowy (!) Nissan Patrol „White Power” by Matysz-drew
    99 procent profesjonalnie zbudowanych rajdówek przeprawowych to pojazdy dwuosobowe. Za fotelami kierowcy oraz pilota miejsca „pasażerskie” zajmują zwykle różnoraki szpej, czasem chłodnica, wyciągarka czy koła zapasowe. Ten samochód jest inny...
  • Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Tornado Intercept Vehicle – w oku cyklonu
    Na pierwszy rzut oka wygląda niczym czołg. Ale w rzeczywistości to zdeklarowany pacyfista, któremu nie wojenka w głowie. Dużo bardziej fascynują go ekstremalne przeżycia, których doznać może jedynie w… oku cyklonu.
  • Pomysły głupie, głupsze i ...  Jeep CJ7 military
    Pomysły głupie, głupsze i ... Jeep CJ7 military
    Pomysł na samochód powstał właściwie przypadkiem, w trakcie wymiany silnika w osobówce znajomego. Miałem komplet mostów od Patrola 260, skrzynię biegów z reduktorem od Patrola 160 i trochę innych gratów, a Michał - mój kolega, z którym tę wymianę silnika robiłem, zaproponował, że odda mi jednego ze swoich czterech (!) Jeepów CJ7 wraz z dokumentami jako bazę i jeszcze zrobi mi w nim remont blacharki. Skoro mosty i skrzynię mam, silnik to nie problem, a elektrykę zrobię samodzielnie, to w ciągu roku, na spokojnie, wybuduję auto mające kształt klasyka, ale na ulubionej przeze mnie, Nissanowej mechanice.
  • Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem
    Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem

    Produkowane od 2002 roku Porsche Cayenne od lat stanowi dla wielu zespołów konstruktorskich pokusę, by zamienić je w wysokiej klasy rajdówkę. Sportowa kariera SUV-a Porsche jest silnie związana z polską sceną off-roadową.

  • Odlotowa Biedronka by FAZI
    Odlotowa Biedronka by FAZI
    Wybór właściwej nazwy dla terenówki stanowi nierzadko dylemat równie istotny co decyzja, jak auto ma wyglądać, czy jaki silnik ma go napędzać. Po polskich bezdrożach hasają już przeróżne Graty, Czołgi, Pokraki i Zordragi. Brzmi groźnie, prawda? Od pewnego czasu można jednak zauważyć nieco łagodniejszą tendencję proekologiczną, czego dowodem są m.in. Szerszeń Miastko Teamu czy Stokrotka Hani Soboty. Dziś przedstawimy Wam off-roadowego chrząszcza zaliczanego do stawonogów o wdzięcznej nazwie Biedronka, którego właścicielem jest – nomen omen – miś Fazi.
  • Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Waży tylko 850 kilogramów, dysponując mocą 160 KM. Ma w pełni niezależne zawieszenie, obie osie skrętne i silnik umieszczony za kabiną załogi. Z dwoma wyciągarkami i prześwitem identycznym jak w Gratach zamierza rzucić rękawicę najlepszym autom przeprawowym w kraju. Jimny EVO6 vel GADzior nr 4 Marcina „Małysza” Małolepszego – projekt realizowany przez STRANGE-SERVICE Łukasza Kożuchowskiego – ma szansę doprowadzić do małej rewolucji w naszym świecie rajdów terenowych.