Land Serwis

Jeep Wrangler Autotraper Edition – God bless America

Zachodnie firmy tuningowe często chwalą się swoimi autorskimi propozycjami przeróbek samochodów, których zadaniem jest autopromocja własnej działalności. Na podobny pomysł wpadł łódzki Autotraper, firma niezapomnianego Maćka Majchrzaka, która zbudowała Jeepa Wranglera Autotraper Edition. Samochód zdążył już zostać gwiazdą mediów – w programie „Agromachina” TVN Tubo ścigał celebrity news się z ogromnym traktorem firmy CASE.

Wrangler Autotrapera nie wstydzi się swoich korzeni – samochód pokrywa folia w niebiesko czerwone „Stars and Stripes”. Właśnie dzięki amerykańskiej fladze Jeep budzi duże zainteresowanie przechodniów. Do modyfikacji wybrano model z silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD o mocy 200 KM, który generuje 410 Nm momentu obrotowego.

IMG_0163_38374Zawieszenie zostało przebudowane z wykorzystaniem zestawu N'th Degree firmy AEV, w skład którego wchodzą: sprężyny, amortyzatory Bilstein oraz elementy niezbędne do zachowania geometrii podwozia i układu kierowniczego. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na zwiększenie terenowej dzielności „Wrangla” – podniesienie samochodu o 3,5 cala (8,9 cm) przy jednoczesnym zastosowaniu 17-calowych kół Goss obutych w opony terenowe IMG_0189_15516Maxxis Big Horn MT762 o średnicy 35 cali. Zmiany kół i elementów zawieszenia wymusiły rekalibrację systemów elektronicznych odpowiedzialnych za trakcję i hamowanie, a także zmianę ustawień automatycznej skrzyni biegów.

Tak przygotowany Wrangler bez problemu powinien sprostać trudom przepraw terenowych. Jeśli jednak któraś z przeszkód unieruchomi pojazd w bagnistym lub piaszczystym terenie, z pomocą przyjdzie elektryczna wyciągarka WARN 9,5TI przymocowana do zderzaka ARB. Tylny zderzak to z kolei konstrukcja belkowa, do której przytwierdzono koło zapasowe.

IMG_0110_6961- Wrangler Autotraper Edition to pierwszy krok w modyfikacjach samochodów terenowych - mówi Tomasz Lamentowski, Szef Serwisu Doposażeń Autotrapera. - Moglibyśmy dołożyć jeszcze snorkel – czyli podwyższony wlot powietrza, bagażnik dachowy czy dodatkowe oświetlenie. Samochód powstawał w konkretnym celu – miał sprawnie i szybko przemieszczać się w terenie. Jednocześnie dobrana konfiguracja zapewnia bezproblemowe prowadzenie na asfalcie.



 

Info: Mototarget.pl

 

Inne zmoty:

  • Traskowóz, czyli narodziny Grata NR 4
    Traskowóz, czyli narodziny Grata NR 4
    I oto jest. Kolejny Grat na off-roadowym firmamencie, a za jego kierownicą Trasek, czyli Tomek Traskiewicz – szef gdańskiego Trasek Off-Road. Jeśli dobrze liczymy, to już czwarty egzemplarz rajdówki zbudowany według przepisu Dominika Samosiuka, który parę lat temu zaprojektował konstrukcję Grata – samochodu, który obecnie niemal całkowicie zdominował rajdy maratońskie i przeprawowe w Polsce i Europie. Trasek nie byłby sobą, gdyby wspomnianego przepisu nie doprawił podług własnego gustu – jego auto choć wygląda niemal identycznie jak jego poprzednicy, w rzeczywistości skrywa kilka istotnych różnic.
  • Mercedes W 463 - Wojciech Tolak (2007)
    Mercedes W 463 - Wojciech Tolak (2007)
    W off-roadowym środowisku rajd Berlin-Wrocław owiany jest zasłużoną legendą. Siedem dni zmagań, blisko 1500 kilometrów w terenie, kilkaset maszyn na starcie. Jedni walczą o każdą sekundę, inni opalają się, gdy już znudzi im się jechać. Tylko tutaj zdarza się, że do zawodników strzelają z czołgów – oczywiście przez przypadek, ale zdarzyło się to naprawdę! Nigdzie indziej w Europie off-roaderzy nie pokonują tak długiej trasy, w tak ciężkim terenie i w tak doborowym towarzystwie. Od paru lat naszym etatowym reprezentantem na tym rajdzie jest polska załoga Wojciech Tolak – Maciej Szurkowski, startująca charakterystycznym białym Mercedesem G z rejestracją F1 Wilk.
  • Beetle Buggy (2004) - Maciej Majchrzak
    Beetle Buggy (2004) - Maciej Majchrzak

    Buggy to według słownikowej definicji mały samochód o uproszczonej sylwetce i prymitywnych kształtach, ale zbudowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii i wyposażony w silnik najnowszej generacji. W Polsce takie auta można policzyć na palcach jednej ręki, ale na Zachodzie cieszą się one duże popularnością, szczególnie wśród kierowców startujących w rajdach typu „baja”. Jednym z nich jest Francuz Jacky Lechleiter – wielokrotny uczestnik eliminacji Pucharu Świata FIA oraz rajdu „Dakar”.

  • Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Samochód Dariusza i Małgorzaty Żyłów to terenówka o bogatej przeszłości. Wiele lat temu jej protoplastą jeździł czołowy zawodnik Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Dariusz Andrzejewski. Później jego Jeep trafił w ręce Kazimierza Twarkowskiego, znanego lepiej pod pseudonimem „Szary”. Nowy właściciel zaaplikował mu poważną przebudowę – wówczas pod maskę trafił silnik BMW, a układ napędowy wyposażono w mosty Mercedesa G. Właścicielami tak zmodyfikowanej rajdówki Darek i Małgorzata Żyłowie stali się w kwietniu 2007 roku. W ich warsztacie samochód znów poddano kompleksowej modernizacji, wstawiając m.in. nowy silnik, ramę, klatkę i wymieniając karoserię. Z oryginału, którym jeździł Andrzejewski, pozostały tylko fragmenty ramy...
  • Fiat 500 (2010) wg EXTREM 4X4 i Rally Camp
    Fiat 500 (2010) wg EXTREM 4X4 i Rally Camp
    „Wyście chyba zwariowali, żeby pociąć nowa pięćsetkę ...” - takimi słowami najczęściej zwracali się do nas koledzy z branży przyglądający się pracom przy naszej nowej konstrukcji.
  • SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    Dopiero zadebiutował (przed tygodniem na rajdzie Hungarian Baja 2010), w dodatku niezbyt udanie (nie dotarł do mety), a jednak już wzbudza ogromne zainteresowanie, a fachowcy wróżą mu świetlaną przyszłość. SAM Mercedes 35 CC to profesjonalnie zaprojektowana i zbudowana na ramie przestrzennej rajdówka cross-country spełniające wymogi najnowszych przepisów FIA. Jej celem są zwycięstwa w najtrudniejszych i najszybszych rajdach na świecie. I czołowe miejsca w Dakarze.