Land Serwis

Jeep Wrangler Autotraper Edition – God bless America

Zachodnie firmy tuningowe często chwalą się swoimi autorskimi propozycjami przeróbek samochodów, których zadaniem jest autopromocja własnej działalności. Na podobny pomysł wpadł łódzki Autotraper, firma niezapomnianego Maćka Majchrzaka, która zbudowała Jeepa Wranglera Autotraper Edition. Samochód zdążył już zostać gwiazdą mediów – w programie „Agromachina” TVN Tubo ścigał celebrity news się z ogromnym traktorem firmy CASE.

Wrangler Autotrapera nie wstydzi się swoich korzeni – samochód pokrywa folia w niebiesko czerwone „Stars and Stripes”. Właśnie dzięki amerykańskiej fladze Jeep budzi duże zainteresowanie przechodniów. Do modyfikacji wybrano model z silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD o mocy 200 KM, który generuje 410 Nm momentu obrotowego.

IMG_0163_38374Zawieszenie zostało przebudowane z wykorzystaniem zestawu N'th Degree firmy AEV, w skład którego wchodzą: sprężyny, amortyzatory Bilstein oraz elementy niezbędne do zachowania geometrii podwozia i układu kierowniczego. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na zwiększenie terenowej dzielności „Wrangla” – podniesienie samochodu o 3,5 cala (8,9 cm) przy jednoczesnym zastosowaniu 17-calowych kół Goss obutych w opony terenowe IMG_0189_15516Maxxis Big Horn MT762 o średnicy 35 cali. Zmiany kół i elementów zawieszenia wymusiły rekalibrację systemów elektronicznych odpowiedzialnych za trakcję i hamowanie, a także zmianę ustawień automatycznej skrzyni biegów.

Tak przygotowany Wrangler bez problemu powinien sprostać trudom przepraw terenowych. Jeśli jednak któraś z przeszkód unieruchomi pojazd w bagnistym lub piaszczystym terenie, z pomocą przyjdzie elektryczna wyciągarka WARN 9,5TI przymocowana do zderzaka ARB. Tylny zderzak to z kolei konstrukcja belkowa, do której przytwierdzono koło zapasowe.

IMG_0110_6961- Wrangler Autotraper Edition to pierwszy krok w modyfikacjach samochodów terenowych - mówi Tomasz Lamentowski, Szef Serwisu Doposażeń Autotrapera. - Moglibyśmy dołożyć jeszcze snorkel – czyli podwyższony wlot powietrza, bagażnik dachowy czy dodatkowe oświetlenie. Samochód powstawał w konkretnym celu – miał sprawnie i szybko przemieszczać się w terenie. Jednocześnie dobrana konfiguracja zapewnia bezproblemowe prowadzenie na asfalcie.



 

Info: Mototarget.pl

 

Inne zmoty:

  • Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Rok 2003. Carlos Sousa i Henri Magne zajmują 4. miejsce w rajdzie Dakar i wygrywają Puchar Świata FIA w rajdach cross-country. 10 lat później Łukasz Komornicki i Artur Kołodziej zdobywają tytuły wicemistrzów FIA CEZ i II wicemistrzów RMPST 2013. Co ich łączy? To samo auto – Mitsubishi L200 Strakar.
  • Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu
    Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu

    Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego. Ale jeśli byłaby to prawda, Robert Lewandowski mógłby już zaprzestać treningów, bo przecież dotarł na sam szczyt futbolowego świata. Podobnie jest z Mercedesem Klasy G (W461) w wersji Professional – na palcach jednej ręki można policzyć terenówki, które już w wersji fabrycznej dysponują tak ogromnym potencjałem off-roadowym. A jednak znaleźli się tacy, którzy postanowili uczynić Gelendę jeszcze doskonalszą, zamieniając ją w wyprawówkę będącą spełnieniem marzeń Phileasa Fogga.

  • Jawan 4x4 Zmota – mroczny rycerz
    Jawan 4x4 Zmota – mroczny rycerz
    Po dwóch latach wstrzymania regularnych startów w off-roadzie i przebudowywaniu różnych terenówek i quadów, właściciel garażu Jawan 4x4 Jan Ciemny, pokazał swoje dzieło, nad którym pracował w „wolnych” chwilach od początku roku.
  • Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach
    Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach

    Oto przed Wami samochód wyprawowy zbudowany na bazie nowego modelu Iveco Daily 4x4. Piszemy o nim, ponieważ po części budowaliśmy i tuningowaliśmy ten samochód – oczywiście nad wszystkim czuwał właściciel Iveco i pomysłodawca całej tej operacji - Jurek Bodzioch z Rally Camp.

  • Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Tomcat (2003) - Polak potrafi
    Słowo "Tomcat" w Polsce jeszcze do niedawna pobudzało żywsze bicie serca u kibiców off-roadu, którzy kojarzyli je z profesjonalnymi terenówkami produkowanymi w Wielkiej Brytanii. Ich głównym atutem jest ultralekkie nadwozie. W tym roku pojawiły się w naszym kraju dwa takie samochody, trzeci właśnie powstaje, a kilka następnych czeka już w kolejce na klientów zainteresowanych ich kupnem.
  • Range Lover (2004) - Krzysztof Turchan
    Range Lover (2004) - Krzysztof Turchan

    - Klasa TR3 - zawyrokował sędzia techniczny podczas rajdu Ładoga Trophy, który odbył się w czerwcu. Dla załogi zielonego Range Rovera - Rafała Kuziemskiego i Krystiana Łukaszewskiego ocena ta oznaczała rywalizację w gronie aut seryjnych, ale o nieograniczonym stopniu modyfikacji.