Land Serwis

RemX - Pogromca Smoków

Auto to niezwyczajne. Skrzyżowanie Forda Bronco i Unimoga (oraz kilku innych terenówek), okraszone rajdowym wyposażeniem i odpowiednimi podzespołami, zaowocowało narodzinami zupełnie unikatowego Smoka, a konkretnie RemX-a, którym w sezonie 2012 startować będą Remigiusz i celebrity news Agata Moenertowie wspierani przez markę More 4x4. Malowaniem auta i jego doposażeniem zajął się serwis Expedycja.pl.

RemX-a trudno porównać do jakiejkolwiek terenówki jeżdżącej po polskich bezdrożach (a przynajmniej o podobnym projekcie nigdy nie słyszeliśmy). Przed rozpoczynającym się już wkrótce sezonem auto na dodatek zyskało nowy „make-up”, który uczynił go jeszcze bardziej atrakcyjnym. I groźnym.

Ekstremalna rajdówka została zbudowana na ramie Forda Bronco. Napędza ją także silnik Bronco – 186-konna jednostka V6, dysponująca momentem 331 Nm. I tu kończy się „czystość gatunkowa” auta… Resztę tworzą części zaczerpnięte z pojazdów najróżniejszych marek. Najciekawiej prezentuje się zwłaszcza układ napędowy, w którym sprzęgło Mazdy połączono ze skrzynią biegów Mitsubishi, reduktorem Borg Warnera i… mostami Unimoga 410. Wbrew pozorom wszystkie podzespoły chcą ze sobą współpracować! Auto nie tylko „radzi” sobie w terenie, ale przy okazji wielu przeszkód w ogóle nie zauważa, dysponując podniebnym prześwitem 50 cm.

W zawieszeniu wykorzystano poduszki pneumatyczne, wahacze wleczone oraz amortyzatory KING-a. Hamulce tarczowe wykonano według własnego przepisu; przy każdym z kół pracują dwa zaciski.

W odróżnieniu od większości rodzimych „monsterów” gdański Smok do walki z terenem wyposażony został w dwie wyciągarki elektryczne – wybór załogi padł na mocne More 4x4 12000 PRO, które sprawdziły się już w ubiegłym sezonie (m.in. na Zmocie Challenge), nie ulegając żadnym awariom. Gdy zapada zmrok, z pomocą Gdańszczanom przychodzą reflektory dodatkowe Ledhider.

Mimo groźnego wyglądu i – zdawałoby się – znacznych gabarytów RemX „trzyma wagę” na znakomitym poziomie – 1780 kg to jak na off-roadowe standardy waga nieomal piórkowa. A 140 km/h, do których potrafi się rozpędzić, to osiągi nieomal sprinterskie.

Załoga teamu RemX, czyli Remigiusz i Agata Moenertowie, w sezonie 2012 planuje wziąć udział w imprezach przeprawowych z cyklu Poland Trophy oraz Warmińskiego Rajdu Przeprawowego. Będziemy również mieli okazję oglądać ją na najbardziej prestiżowym rajdzie przeprawowym Polski, jakim jest Magam Trophy.

AK, fot. Expedycja.pl

Inne zmoty:

  • Suzuki Samurai 1.3 (2004) - Rafał Ciepły
    Suzuki Samurai 1.3 (2004) - Rafał Ciepły

    Czy autem wartym 15 tysięcy złotych można w rajdach przeprawowych udanie rywalizować z potworami kosztującymi dziesięciokrotnie więcej? Okazuje się, że tak, czego dowodem jest Suzuki Samurai Rafała Ciepłego, który w ubiegłym roku zajął 2. miejsce na finałowej rundzie Pucharu Polski w Ekstremalnej Jeździe Samochodami Terenowymi.

  • Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha
    Mud Warrior 4x4 - radosna twórczość Darka Walczucha

    Silnik z Hondy CRX Del Sol, reduktor z Samuraia, a dyfry z Audi Quattro. Zawieszenie niezależne i w pełni pneumatyczne. Chłodnica z Poloneza, a kompresor z Range Rovera. Mud Warrior 4x4 to - jak sam jego projektant mówi - wytwór radosnej twórczości. Pojazd stworzony przede wszystkim po to, by się dobrze bawić. Darek Walczuch specjalnie dla nas opisał proces budowy swojej miniterenówki oraz zdradził sekrety jej konstrukcji.

  • JEEP. There's only one! - nowy Wrangler (2008) Wojtka Polowca
    JEEP. There's only one! - nowy Wrangler (2008) Wojtka Polowca
    - W porównaniu do mojego poprzedniego samochodu nowy Jeep miał być lżejszy, niższy, posiadać zwolnice i wyciągarkę mechaniczną zsynchronizowaną z kołami – mówi o początkach prac nad nowym autem Wojciech Polowiec, zwycięzca Pucharu Polski 2003, wielokrotny triumfator słynnych rajdów KCS w Austrii oraz niezliczonej ilości innych rajdów przeprawowych w Polsce i za granicą. Nowego Wranglera, który powstał w krakowskim serwisie Raffi  według projektu Pawła "Szwagra" Przybyłowskiego, mogliśmy po raz podziwiać przed tygodniem na inauguracyjnej rundzie Pucharu Polski 2008 w Bojanowie. Jeep, dla którego był to pierwszy poważny test w życiu, zdał go z bardzo dobrym rezultatem – Wojtek ze „Szwagrem” zajęli V miejsce. Teraz planują drobne poprawki, po wprowadzeniu których samochód ma już się bić o najwyższe lokaty. O Wranglerze Wojtka Polowca pewnie nie raz jeszcze będzie głośno na Terenowo.pl.
  • Po.GR.OMM.ca – sam zrób sobie zmotę
    Po.GR.OMM.ca – sam zrób sobie zmotę
    Po.GR.OMM.ca to jedna z najbardziej charakterystycznych zmot uczestniczących w polskich rajdach przeprawowych. Choć niewiele na to wskazuje (sugeruje to tylko nazwa), auto w rzeczywistości jest stuprocentowym Nissanem Patrolem GR, który przy zachowaniu zasad „czystości gatunkowej” poddany został daleko idącym modyfikacjom. Szef istniejącej od 2006 roku firmy OMM – Robert Boruszak – zdradził nam tajemnice swego Po.GR.OMM.cy.
  • Unimog (2003) - twarda sztuka
    Unimog (2003) - twarda sztuka
    Niewiele jest takich pojazdów w (nie tylko off-roadowym) świecie, które produkowane są już od ponad pięćdziesięciu lat i których założenia konstrukcyjne pozostają wciąż niezmienione. Bardzo rzadko się również zdarza, aby nazwa własna samochodu stała się pospolitym określeniem dla całej grupy pojazdów charakteryzujących się podobnymi walorami. Produkowany przez Mercedesa Unimog, bo o nim tu mowa, jest terenową ciężarówką, która w tym roku obchodzi 55. rocznicę swojego debiutu rynkowego.
  • Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Rajdówka cross-country zbudowana na bazie Mercedesa G to pomysł niezbyt popularny, ale oni od lat są mu wierni i czerpią z tego liczne profity. Biały Wilk Wojtka Tolaka i Macieja Szurkowskiego jest stałym gościem rajdów maratońskich, a jego zawodnicy... niemal stale goszczą na podium klasy cc. Czas najwyższy przybliżyć sylwetkę krwiożerczego Wilka, który już niebawem będzie musiał ustąpić miejsca swemu następcy.