Land Serwis

Rezvani Tank – kup sobie czołg

04 Pazdziernika 2017

Terenówka na sztywnych mostach to klasyka off-roadu, ale niestety coraz mniej producentów posiada w swej ofercie auta, których głównym przeznaczeniem jest jazda w terenie. Skończyła się produkcja Defendera, niebawem czeka nas premiera Klasy G na niezależnym zawieszeniu...Wybór jest coraz mniejszy, ale na szczęście sytuację próbują ratować mniejsze firmy. Kalifornijski producent Rezvani opracował model stuprocentowej terenówki Tank, którą bez obaw można ruszyć prosto z salonu na podbój bezdroży.

Stylizowany na pojazd wojskowy Rezvani Tank posiada wiele cech, które bardzo cenimy. Pod jego maską umieszczono potężną V-ósemkę SRT o pojemności 6,4 l i mocy 500 KM, której maksymalny moment obrotowy wynosi 583 Nm. Kierowca ma więc czym zakręcić kółkami...

Auto będzie sprzedawane w dwóch opcjach: standardowej i ekstremalnej. Wyjściowy model opiera się na mostach Dynatrac ProRock 44/60 wyposażonych w blokady elektromagnetyczne. Charakteryzuje się 6-calowym liftem, posiada 2,5-calowe amortyzatory FOX z zewnętrznym zbiorniczkiem i porusza się na 37-calowych oponach terenowych TOYO. Wersja Extreme korzysta m.in. z mostów Dynatrac ProRock XD60/80 z pneumatycznymi blokadami, 2-calowych amorów FOX-a z bypassem i hamulców Dynatrac ProGrip. Napęd 4x4 jest rozłączany, by celeb gossip nie przeszkadzał podczas jazdy po szosie. W terenie dużym atutem Tanka są krótkie zwisy, dzięki którym dysponuje ponadprzeciętnym kątami natarcia i zejścia. Wysoko uniesione błotniki nie blokują potężnych kół podczas wykrzyżu.


Czasy spartańsko wyposażonych terenówek już minęły – jeśli ktoś gotów jest wydać co najmniej 178,5 tys. dolarów na samochód do jazdy off-roadowej, ma zwykle również spore wymagania. Rezvani chce je zaspokoić za pomocą eleganckiego wykończenia wnętrza, wyświetlacza head-up i rozbudowanego systemu infotainment korzystającego z 7,9-calowego ekranu. Jeśli komuś zależy dodatkowo na bezpieczeństwie, może zażyczyć sobie pancerną karoserię i kuloodporne szyby i opony, a także cały zestaw osłon: podwozia, baku paliwa czy chłodnicy. W nocy kierowca na pewno doceni mocne światło produkowane przez listwę LED-ową umieszczoną na dachu. W sukurs przyjść mu może również system termowizyjny.

Chętnych do zakupu własnego „Czołgu” w USA, a może i w innych częściach świata na pewno nie zabraknie. Nowoczesne auto na sztywnych mostach powoli staje się rarytasem... Inna sprawa, że Rezvani Tank to tak naprawdę „ładnie” opakowana, nieźle wyposażona zmota, którą wiele serwisów, również polskich, jest w stanie „wyprodukować” samodzielnie.
MM, fot. Rezvani

 

Inne zmoty:

  • Mitsubishi Pajero T2 (2009) do wynajęcia - Piotr Domownik
    Mitsubishi Pajero T2 (2009) do wynajęcia - Piotr Domownik
    Pojęcie “rajdówka klasy T1” lub „T2” przez lata było w Polsce czystą teorią. Samochodów zbudowanych według międzynarodowych zasad FIA można było policzyć - dosłownie! - na palcach jednej ręki. Sytuacja powoli zaczyna się zmienić, a dowodem na to są dwa Mitsubishi Pajero – jedno już gotowe (T2), a drugie w trakcie budowy (T1) – które są dziełem Piotra Domownika, Mistrza Polski RMPST z 2007 roku.
  • Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu
    Mercedes Klasy G 300 CDI Professional – profesjonalista w każdym calu

    Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego. Ale jeśli byłaby to prawda, Robert Lewandowski mógłby już zaprzestać treningów, bo przecież dotarł na sam szczyt futbolowego świata. Podobnie jest z Mercedesem Klasy G (W461) w wersji Professional – na palcach jednej ręki można policzyć terenówki, które już w wersji fabrycznej dysponują tak ogromnym potencjałem off-roadowym. A jednak znaleźli się tacy, którzy postanowili uczynić Gelendę jeszcze doskonalszą, zamieniając ją w wyprawówkę będącą spełnieniem marzeń Phileasa Fogga.

  • Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Wilk 4x4 Wojtka Tolaka, czyli... ciągnie wilka do lasu
    Rajdówka cross-country zbudowana na bazie Mercedesa G to pomysł niezbyt popularny, ale oni od lat są mu wierni i czerpią z tego liczne profity. Biały Wilk Wojtka Tolaka i Macieja Szurkowskiego jest stałym gościem rajdów maratońskich, a jego zawodnicy... niemal stale goszczą na podium klasy cc. Czas najwyższy przybliżyć sylwetkę krwiożerczego Wilka, który już niebawem będzie musiał ustąpić miejsca swemu następcy.
  • Jeep Wrangler Prestige Intimidator – tuning prestiżowy by Voltron Motors
    Jeep Wrangler Prestige Intimidator – tuning prestiżowy by Voltron Motors

    W mateczniku Jeepa, czyli za Wielką Wodą aż roi się od firm zajmujących się tuningiem Wranglera. Niektóre z nich same wychodzą do klientów, oferując gotowe pakiety zmian w terenówce. Kupującemu pozostaje tylko zaznaczyć iksik na liście licznych opcji i... przelać odpowiednią ilość gotówki na konto. Jednym z najbardziej liczących się tunerów na rynku amerykańskim jest firma Voltron Motors, która w swym portfolio ma aż kilkanaście różnych propozycji przeróbek Wranglera.

  • Land Rover z lasów deszczowych - Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie (2007)
    Land Rover z lasów deszczowych - Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie (2007)
    Małżeństwo Marek i Agnieszka Janaszkiewiczowie w rajdzie Rainforest Challenge wystartują już po raz szósty. Ich wiernym towarzyszem w corocznych eskapadach do Azji jest czerwony Land Rover Defender 90, bez wątpienia jeden z najbardziej eksploatowanych samochodów w polskim off-roadzie. Jego właściciele stawiają przed nim ogromne wymagania, otaczając jednocześnie troską, za co Land Rover odwdzięcza im się nierzadko heroiczną postawą w terenie.
  • Esiok Zawodowiec (2004) - Piotr Kowal
    Esiok Zawodowiec (2004) - Piotr Kowal

    Własnoręcznie budowane w przydomowych warsztatach traktorki zwane "esami" (ich nazwa pochodzi od silnika Diesla typu S, w który z reguły były wyposażane) to częsty widok na polskich, wiejskich drogach. "Esiok" Piotra Kowala z traktorami - poza dziwacznym wyglądem - nic jednak nie łączy. To jedna z najbardziej wyspecjalizowanych terenówek w Polsce.