Land Serwis

Rezvani Tank – kup sobie czołg

04 Pazdziernika 2017

Terenówka na sztywnych mostach to klasyka off-roadu, ale niestety coraz mniej producentów posiada w swej ofercie auta, których głównym przeznaczeniem jest jazda w terenie. Skończyła się produkcja Defendera, niebawem czeka nas premiera Klasy G na niezależnym zawieszeniu...Wybór jest coraz mniejszy, ale na szczęście sytuację próbują ratować mniejsze firmy. Kalifornijski producent Rezvani opracował model stuprocentowej terenówki Tank, którą bez obaw można ruszyć prosto z salonu na podbój bezdroży.

Stylizowany na pojazd wojskowy Rezvani Tank posiada wiele cech, które bardzo cenimy. Pod jego maską umieszczono potężną V-ósemkę SRT o pojemności 6,4 l i mocy 500 KM, której maksymalny moment obrotowy wynosi 583 Nm. Kierowca ma więc czym zakręcić kółkami...

Auto będzie sprzedawane w dwóch opcjach: standardowej i ekstremalnej. Wyjściowy model opiera się na mostach Dynatrac ProRock 44/60 wyposażonych w blokady elektromagnetyczne. Charakteryzuje się 6-calowym liftem, posiada 2,5-calowe amortyzatory FOX z zewnętrznym zbiorniczkiem i porusza się na 37-calowych oponach terenowych TOYO. Wersja Extreme korzysta m.in. z mostów Dynatrac ProRock XD60/80 z pneumatycznymi blokadami, 2-calowych amorów FOX-a z bypassem i hamulców Dynatrac ProGrip. Napęd 4x4 jest rozłączany, by celeb gossip nie przeszkadzał podczas jazdy po szosie. W terenie dużym atutem Tanka są krótkie zwisy, dzięki którym dysponuje ponadprzeciętnym kątami natarcia i zejścia. Wysoko uniesione błotniki nie blokują potężnych kół podczas wykrzyżu.


Czasy spartańsko wyposażonych terenówek już minęły – jeśli ktoś gotów jest wydać co najmniej 178,5 tys. dolarów na samochód do jazdy off-roadowej, ma zwykle również spore wymagania. Rezvani chce je zaspokoić za pomocą eleganckiego wykończenia wnętrza, wyświetlacza head-up i rozbudowanego systemu infotainment korzystającego z 7,9-calowego ekranu. Jeśli komuś zależy dodatkowo na bezpieczeństwie, może zażyczyć sobie pancerną karoserię i kuloodporne szyby i opony, a także cały zestaw osłon: podwozia, baku paliwa czy chłodnicy. W nocy kierowca na pewno doceni mocne światło produkowane przez listwę LED-ową umieszczoną na dachu. W sukurs przyjść mu może również system termowizyjny.

Chętnych do zakupu własnego „Czołgu” w USA, a może i w innych częściach świata na pewno nie zabraknie. Nowoczesne auto na sztywnych mostach powoli staje się rarytasem... Inna sprawa, że Rezvani Tank to tak naprawdę „ładnie” opakowana, nieźle wyposażona zmota, którą wiele serwisów, również polskich, jest w stanie „wyprodukować” samodzielnie.
MM, fot. Rezvani

 

Inne zmoty:

  • Czort z piekła rodem
    Czort z piekła rodem

    W pocie czoła, przez długie dni i miesiące… Budowa samochodu to nie żadna przysłowiowa bułka z masłem. Jednak wszystkie wysiłki, trudy i wyrzeczenia opłaciły się. Oto jestem w stanie przedstawić Wam pojazd będący spełnieniem mojej wizji, moich marzeń oraz pracy. Projekt SVM, który ochrzczony został imieniem... Czorta.

  • Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem
    Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem

    Zwyciężył rajd Croatia Trophy 2006. Zdobył 3. miejsce w malezyjskim Rainforest Challenge 2004. Wielokrotnie triumfował w Magam Trophy – niegdyś najtrudniejszym polskim extremie. Dziesięć lat temu nazwisko Darka Luberdy (oraz jego pilota – Szymka Polaka) budziło podziw i szacunek jak off-roadowa Polska długa i szeroka. Po wielu latach przerwy Darek powraca – w aucie godnym króla.

  • Terenowa egzotyka - Fiat Freemont by Extrem 4x4
    Terenowa egzotyka - Fiat Freemont by Extrem 4x4
    Jak wiecie, Fiat po przejęciu marki Chrysler., a wraz z nią - Jeepa i Dodge'a, stał się właścicielem znanych fabryk samochodów terenowych. Współpraca z Amerykanami doprowadziła do powstania Fiata Freemonta, częściowo opartego na podwoziu Dodge, ale wyposażonego w dynamiczne i oszczędne silniki fiatowskie.
  • Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne
    Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne

    Podstawą do stworzenia tej zmoty był Nissan Patrol GR. Po zakupie auto było już dobrze wyposażone między innymi w: snorkel, 35-calowe BF Goodrich MT, elektryka... Wielu osobom właściwie już by to wystarczyło do dobrej zabawy w terenie, ale nie Jackowi. Podczas jednego z wypadów w teren w gospodarstwie rolnym należącym do Belgów zauważył nieużywanego… Unimoga. No i zaczęło się.

  • O'Range Rover (2005) - Krzysztof Turchan
    O'Range Rover (2005) - Krzysztof Turchan

    Choć Range Rover Classic bywa czasem przezywany kioskiem na kołach, w rzeczywistości stanowi wdzięczny materiał na wyczynową terenówkę. Samochód Krzysztofa Turchana, który - z racji koloru swego nadwozia - nazwany został O'Range Roverem, jest tego najlepszym dowodem.

  • Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Rok 2003. Carlos Sousa i Henri Magne zajmują 4. miejsce w rajdzie Dakar i wygrywają Puchar Świata FIA w rajdach cross-country. 10 lat później Łukasz Komornicki i Artur Kołodziej zdobywają tytuły wicemistrzów FIA CEZ i II wicemistrzów RMPST 2013. Co ich łączy? To samo auto – Mitsubishi L200 Strakar.