Land Serwis

Rezvani Tank – kup sobie czołg

04 Pazdziernika 2017

Terenówka na sztywnych mostach to klasyka off-roadu, ale niestety coraz mniej producentów posiada w swej ofercie auta, których głównym przeznaczeniem jest jazda w terenie. Skończyła się produkcja Defendera, niebawem czeka nas premiera Klasy G na niezależnym zawieszeniu...Wybór jest coraz mniejszy, ale na szczęście sytuację próbują ratować mniejsze firmy. Kalifornijski producent Rezvani opracował model stuprocentowej terenówki Tank, którą bez obaw można ruszyć prosto z salonu na podbój bezdroży.

Stylizowany na pojazd wojskowy Rezvani Tank posiada wiele cech, które bardzo cenimy. Pod jego maską umieszczono potężną V-ósemkę SRT o pojemności 6,4 l i mocy 500 KM, której maksymalny moment obrotowy wynosi 583 Nm. Kierowca ma więc czym zakręcić kółkami...

Auto będzie sprzedawane w dwóch opcjach: standardowej i ekstremalnej. Wyjściowy model opiera się na mostach Dynatrac ProRock 44/60 wyposażonych w blokady elektromagnetyczne. Charakteryzuje się 6-calowym liftem, posiada 2,5-calowe amortyzatory FOX z zewnętrznym zbiorniczkiem i porusza się na 37-calowych oponach terenowych TOYO. Wersja Extreme korzysta m.in. z mostów Dynatrac ProRock XD60/80 z pneumatycznymi blokadami, 2-calowych amorów FOX-a z bypassem i hamulców Dynatrac ProGrip. Napęd 4x4 jest rozłączany, by celeb gossip nie przeszkadzał podczas jazdy po szosie. W terenie dużym atutem Tanka są krótkie zwisy, dzięki którym dysponuje ponadprzeciętnym kątami natarcia i zejścia. Wysoko uniesione błotniki nie blokują potężnych kół podczas wykrzyżu.


Czasy spartańsko wyposażonych terenówek już minęły – jeśli ktoś gotów jest wydać co najmniej 178,5 tys. dolarów na samochód do jazdy off-roadowej, ma zwykle również spore wymagania. Rezvani chce je zaspokoić za pomocą eleganckiego wykończenia wnętrza, wyświetlacza head-up i rozbudowanego systemu infotainment korzystającego z 7,9-calowego ekranu. Jeśli komuś zależy dodatkowo na bezpieczeństwie, może zażyczyć sobie pancerną karoserię i kuloodporne szyby i opony, a także cały zestaw osłon: podwozia, baku paliwa czy chłodnicy. W nocy kierowca na pewno doceni mocne światło produkowane przez listwę LED-ową umieszczoną na dachu. W sukurs przyjść mu może również system termowizyjny.

Chętnych do zakupu własnego „Czołgu” w USA, a może i w innych częściach świata na pewno nie zabraknie. Nowoczesne auto na sztywnych mostach powoli staje się rarytasem... Inna sprawa, że Rezvani Tank to tak naprawdę „ładnie” opakowana, nieźle wyposażona zmota, którą wiele serwisów, również polskich, jest w stanie „wyprodukować” samodzielnie.
MM, fot. Rezvani

 

Inne zmoty:

  • Mitsubishi Pajero T2 w wykonaniu 3City Garage - sprawdzona receptura
    Mitsubishi Pajero T2 w wykonaniu 3City Garage - sprawdzona receptura
    Niegdyś zatrzęsienie 'miśków' oglądaliśmy na niemal każdym rajdzie terenowym, ostatnimi czasy ta silna reprezentacja znacznie się wykruszyła (przynajmniej na rajdach amatorskich). A szkoda, bo to naprawdę dzielne i szybkie auta, dobrze sprawdzające się rajdach Cross Country.
  • JEEP. There's only one! - nowy Wrangler (2008) Wojtka Polowca
    JEEP. There's only one! - nowy Wrangler (2008) Wojtka Polowca
    - W porównaniu do mojego poprzedniego samochodu nowy Jeep miał być lżejszy, niższy, posiadać zwolnice i wyciągarkę mechaniczną zsynchronizowaną z kołami – mówi o początkach prac nad nowym autem Wojciech Polowiec, zwycięzca Pucharu Polski 2003, wielokrotny triumfator słynnych rajdów KCS w Austrii oraz niezliczonej ilości innych rajdów przeprawowych w Polsce i za granicą. Nowego Wranglera, który powstał w krakowskim serwisie Raffi  według projektu Pawła "Szwagra" Przybyłowskiego, mogliśmy po raz podziwiać przed tygodniem na inauguracyjnej rundzie Pucharu Polski 2008 w Bojanowie. Jeep, dla którego był to pierwszy poważny test w życiu, zdał go z bardzo dobrym rezultatem – Wojtek ze „Szwagrem” zajęli V miejsce. Teraz planują drobne poprawki, po wprowadzeniu których samochód ma już się bić o najwyższe lokaty. O Wranglerze Wojtka Polowca pewnie nie raz jeszcze będzie głośno na Terenowo.pl.
  • Czort z piekła rodem
    Czort z piekła rodem

    W pocie czoła, przez długie dni i miesiące… Budowa samochodu to nie żadna przysłowiowa bułka z masłem. Jednak wszystkie wysiłki, trudy i wyrzeczenia opłaciły się. Oto jestem w stanie przedstawić Wam pojazd będący spełnieniem mojej wizji, moich marzeń oraz pracy. Projekt SVM, który ochrzczony został imieniem... Czorta.

  • Nissan Patrol K160/260 wg Peepuck! - na dobre i na złe
    Nissan Patrol K160/260 wg Peepuck! - na dobre i na złe
    Po okresie dłubania w szczepowym GAZ-ie 69 i długim rozbracie z off-roadem, w 2005 roku stałem się posiadaczem własnego samochodu terenowego - Nissana Patrola K160/260.
  • Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    Suzuki Vitara X-90 – sukces małym kosztem
    W czasach zagrażającej nam recesji, a jednocześnie galopującego wyścigu zbrojeń w off-roadzie przykład niskobudżetowej Suzuki Vitara X-90 zbudowanej przez Suzuki-serwis.pl, która w sezonie 2012 rozwiązała worek z pucharami (m.in. wygrywając klasyfikację generalną Serii 4x4 w klasie Sport) jest niezwykle budujący. Okazuje się, że zwycięstwa w prestiżowych zawodach nie zawsze muszą kosztować mnóstwo pieniędzy...
  • Projekt SVM inż. Rafała Radulskiego – ciąg dalszy nastąpił
    Projekt SVM inż. Rafała Radulskiego – ciąg dalszy nastąpił

    Od ukazaniu światu pierwszego opisu Projektu SVM minęło ponad dwa lata. Czas niekrótki, ale wykorzystany pracowicie. Swój pomysł rozwijałem nieśpiesznie, ale szczegółowo, przemyślanie. Dziś jest gotowym do wdrożenia projektem, dokumentacją techniczną, a efektem końcowym ma być samochód terenowy... Ale zacznijmy od początku.