Land Serwis

Superfrog wg RemX – zielono mi!

Cztery miesiące – tyle trwałe prace nad nowym dziełem serwisu RemX z Trójmiasta. Właściciel samochodu Roman Junka zlecił przygotowanie auta zdolnego do walki w klasie Advance w cyklu Poland Trophy. A jego życzenie zostało spełnione...

Frog (skąd wzięła się nazwa, wystarczy spojrzeć na zdjęcia...) już wcześniej został wyposażony w Gdańsku w zawieszenie pneumatyczne ze sterowaniem automatycznym oraz manualnym o skoku 24 cm. Zawieszenie pneumatyczne pozwala w głębokiej wodzie podnieść samochód do góry, natomiast na trawersie maksymalnie obniżyć, tak aby „przykleić” pojazd do zbocza.

W aucie pracuje silnik Suzuki 1.3 16V, z którego napęd przekazywany jest na mosty Toyoty Lj 70 z blokadami ARB (przód i tył). Za temperaturę jednostki odpowiada chłodnica umieszczona z tyłu, owiewana przez wentylator SPAL. W instalacji użyto także dodatkową pompę obiegową.

IMG_0106Wymogi klasy sprawiają, że potrzeba dużo „prądu”, dlatego Frog został wyposażony w dwa alternatory BMW 140A każdy. Za wyciąganie do przodu odpowiedzialny jest „grzechotnik” ze sterowaniem pneumatycznym sprzęgła, natomiast asekuracja dachowa oraz wyciąganie do tyłu spoczywa na klasycznej wyciągarce.

Zimowe prace w warsztacie RemX polegały na zbudowaniu nadwozia, które będzie bezpieczne i ergonomiczne z punktu widzenia walki w terenie. Wykonanie auta zostało ukierunkowane tak, by mogło ono swobodnie pokonywać ciasne odcinki bez niebezpieczeństwa uszkodzenia nadwozia oraz elementów mechanicznych. Duża przednia szyba oraz niezasłonięty tył daje kierowcy doskonałą widoczność w każdym kierunku.

W pełni uzbrojona i zatankowana (65 l) „Żabka” waży w sumie 1315 kilogramów. Jej właściciel zacznie się uczyć obchodzenia z nią już na najbliższej edycji Poland Trophy, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia w Bobolicach.
Info: www.remx.pl, AK, fot. studio-a-propos.com


 

Inne zmoty:

  • Autokreacja, czyli buggy w pięciu odsłonach
    Autokreacja, czyli buggy w pięciu odsłonach
    Łatwo jest zbudować dobrą terenówkę, gdy ma się duże fundusze, a do dyspozycji doświadczony serwis off-roadowy. O wiele trudniej – gdy miesiącami pracuje się samemu, przy ograniczonym budżecie, po drodze ucząc się na błędach. Znój takiej pracy później wynagradzany jest jednak przyjemnością, jaką czerpie się z jazdy pojazdem zbudowanym własnymi rękami, i satysfakcją z ukończonego dzieła. Konrad Wiktorowski wraz ze swoim bratem są tego najlepszym dowodem. Oto nadesłanych przez nich do naszej redakcji wieloletnia historia pracy nad pojazdem typu buggy, zakończona niedawną premierą kolejnej, piątej już ewolucji terenówki. Kolejne... w przygotowaniu!;)
  • SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury
    Dopiero zadebiutował (przed tygodniem na rajdzie Hungarian Baja 2010), w dodatku niezbyt udanie (nie dotarł do mety), a jednak już wzbudza ogromne zainteresowanie, a fachowcy wróżą mu świetlaną przyszłość. SAM Mercedes 35 CC to profesjonalnie zaprojektowana i zbudowana na ramie przestrzennej rajdówka cross-country spełniające wymogi najnowszych przepisów FIA. Jej celem są zwycięstwa w najtrudniejszych i najszybszych rajdach na świecie. I czołowe miejsca w Dakarze.
  • Peugeot 2008DKR16 - walka o tron
    Peugeot 2008DKR16 - walka o tron

    Sukces odniesiony przez zespół Peugeota w niedawnym China Silk Road Rally dowodzi, że przebudowa rajdówki 2008 DKR zmierza we właściwym kierunku. Tylnonapędowa bestia już niebawem będzie gotowa do startu w rajdzie Dakar 2016.

  • Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Samochód Dariusza i Małgorzaty Żyłów to terenówka o bogatej przeszłości. Wiele lat temu jej protoplastą jeździł czołowy zawodnik Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Dariusz Andrzejewski. Później jego Jeep trafił w ręce Kazimierza Twarkowskiego, znanego lepiej pod pseudonimem „Szary”. Nowy właściciel zaaplikował mu poważną przebudowę – wówczas pod maskę trafił silnik BMW, a układ napędowy wyposażono w mosty Mercedesa G. Właścicielami tak zmodyfikowanej rajdówki Darek i Małgorzata Żyłowie stali się w kwietniu 2007 roku. W ich warsztacie samochód znów poddano kompleksowej modernizacji, wstawiając m.in. nowy silnik, ramę, klatkę i wymieniając karoserię. Z oryginału, którym jeździł Andrzejewski, pozostały tylko fragmenty ramy...
  • Land Rover Defender 110 (2008) - grecki voyager
    Land Rover Defender 110 (2008) - grecki voyager
    Dokładnie 100 lat temu, zimą 1908 roku z Nowego Jorku wyruszył Wielki Wyścig samochodowy (The Great Race), którego meta wyznaczona była w... Paryżu. Tak, to nie pomyłka. Trasa prowadziła przez Alaskę, Japonię, Syberię i Europę, a w straceńczych zawodach wzięło udział 6 załóg z Ameryki, Francji, Włoch i Niemiec. Po półrocznej (!) walce ze śniegiem Alaski i błotem Syberii ostatecznie zwyciężyli Amerykanie.
  • Land Rover Defender 90 (2005) - Marek Janaszkiewicz
    Land Rover Defender 90 (2005) - Marek Janaszkiewicz

    Marek Janaszkiewicz ma bardzo egzotyczną pasję. Rokrocznie uczestniczy swoim Land Roverem w malezyjskim rajdzie Rainforest Challenge, którego trasa wiedzie przez tropikalną dżunglę.