Land Serwis

Toyota Tacoma TRD Pro - śnieżna bestia

Toyota Tacoma TRD Pro to najnowsze dzieło specjalistów z Toyota Racing Development (TRD), którzy przystosowali seryjny model pickupa do jazdy w trudnym terenie. Auto zostało zaprezentowane na Chicago Auto Show.

TacomaTRD 03Założona w 1954 roku firma TRD (Toyota Racing Development) zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów japońskiego koncernu i od niemal pół wieku tworzy dla nich akcesoria tuningowe. Tym razem specjaliści z TRD na warsztat wzięli Tacomę Off-Road 4x4 Double Cab Short Bed z 24-zaworowym, 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6, współpracującym z 6-biegową przekładnią.

Samochód wyposażony jest w system rozłączanego napędu 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu Auto LSD (Automatic Limited-Slip Differential) i blokady tylnego mechanizmu różnicowego.

TacomaTRD 05W wersji z przekładnią automatyczną system Toyota Multi-terrain Select udostępnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół. Podczas jazdy z małą prędkością funkcja Crawl Control (CRAWL) inteligentnie sterującą przepustnicą i hamulcami, co pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu. Ruszanie pod górę ułatwia system Hill Start Assist Control (HAC). Wersja z przekładnią manualną zaopatrzona jest w system Active Traction Control (A-TRAC), kontrolujący trakcję poszczególnych kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS.

TacomaTRD 07Zmodyfikowane zawieszenie wyposażono w dostrojone przez TRD 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem (z przodu ze sprężynami coil-over) oraz  resory TRD. Koła o zwiększonym o 1 cal rozstawie z 16-calowymi, czarnymi felgami ze stopów lekkich zaopatrzono we wzmocnione kevlarem opony Goodyear Wrangler All-Terrain.

Standardowym wyposażeniem są światła przeciwmgielne Rigid Industries na diodach LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Reflektory i lampy tylne zyskały czarną oprawę, czarny jest też chwyt powietrza na masce, nakładki błotników i zabezpieczająca przednią część spodu pojazdu  płyta z 6,5-milimetrowej blachy aluminiowej.

TacomaTRDFotele w czarnej, skórzanej tapicerce z logo TRD Pro na zagłówkach wyposażono w podgrzewanie. Skórą pokryta jest również wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania telefonem i wysokiej jakości systemem audio Entune zintegrowanym z nawigacją.

Analogowe przyrządy uzupełniono wielofunkcyjnym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, który oprócz informacji takich jak temperatura zewnętrzna, przebieg czy zużycie paliwa może też pokazywać inklinometr i wskaźnik przechyłu. Podobnie jak wszystkie modele Tacoma, wersja TRD Pro ma zainstalowany na przedniej szybie uchwyt dla kamery GoPro HERO.

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro będzie dostępna w trzech kolorach nadwozia: Cement, Barcelona Red Metallic oraz Super White i trafi na rynek jesienią famous people tego roku. Auta będą montowane w zakładach Toyota Motor Manufacturing, Texas, Inc. (TMMTX) w San Antonio.
MM

Inne zmoty:

  • Krok po kroku... prosto na Dakar. Mitsubishi Pajero T2  Norberta
    Krok po kroku... prosto na Dakar. Mitsubishi Pajero T2 Norberta "Walka" Walkiewicza
    Oglądając styczniowe zmagania podczas jednego z najsłynniejszych rajdów świata, często wydaje nam się, że jest to impreza zamknięta, niedostępna dla ludzi, którzy po prostu chcieliby wziąć w niej udział. Niestety bywa i tak, ale co zrobić, gdy chęć udziału w rajdzie staje się głównym celem w życiu i kiedy wszystkie plany powoli zaczynają układać się tylko w tym kierunku – w stronę Dakaru? Najlepiej iść krok po kroku do celu – celu, który obrał człowiek taki jak my sami. Czy jego zmagania okażą się  walką z wiatrakami, czy wręcz przeciwnie – wyjedzie na swój wymarzony rajd? Tego dzisiaj jeszcze nie wiemy, ale mamy okazję, aby przyjrzeć się nieco bliżej przygotowaniom i planom Norberta "Walka" Walkiewicza ze sQuadu Olsztyn Rally Team, które swój finał mają znaleźć w Ameryce Południowej.
  • Mitsubishi 4000 (2005) - Mariusz Ryczkowski
    Mitsubishi 4000 (2005) - Mariusz Ryczkowski

    To był najpiękniejszy pojedynek sezonu. Podczas V rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2004 w Podolanach w walce o zwycięstwo liczyły się jedynie Mitsubishi 4000 Mariusza Ryczkowskiego i Land Rover 4000 Pawła Oleszczaka - późniejszego mistrza Polski. M. Ryczkowski przegrał o sekundy...

  • Nowe życie weterana. Range Rover Classic pełen tajemnic
    Nowe życie weterana. Range Rover Classic pełen tajemnic

    Terenowy klasyk uzbrojony w dwie wyciągarki (w tym jedną mechaniczną!), 33-calowe koła, blokady Maxi Drive i profesjonalne zawieszenie Equipe? Podzespoły, z których posiadania dumna mogłaby być niejedna zmota, to rzadko spotykane wyposażenie w aucie budzącym szacunek z racji swego wieku i dostojeństwa. Czarny Range Rover Classic zbudowany przez krakowski Land Serwis skrywa tajemnice, które czynią go na wskroś wyjątkowym.

  • Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni
    Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni
    Czy zwycięstwo w rajdzie „Dakar” przypisane jest wyłącznie samochodom produkowanym przez ogromne koncerny motoryzacyjne? – Niekoniecznie – twierdzi Drew Bowler, właściciel niewielkiej angielskiej firmy, którą raz na dwa miesiące opuszcza profesjonalny pojazd rajdowy budowany na podzespołach Land Rovera.
  • Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Samochód Dariusza i Małgorzaty Żyłów to terenówka o bogatej przeszłości. Wiele lat temu jej protoplastą jeździł czołowy zawodnik Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Dariusz Andrzejewski. Później jego Jeep trafił w ręce Kazimierza Twarkowskiego, znanego lepiej pod pseudonimem „Szary”. Nowy właściciel zaaplikował mu poważną przebudowę – wówczas pod maskę trafił silnik BMW, a układ napędowy wyposażono w mosty Mercedesa G. Właścicielami tak zmodyfikowanej rajdówki Darek i Małgorzata Żyłowie stali się w kwietniu 2007 roku. W ich warsztacie samochód znów poddano kompleksowej modernizacji, wstawiając m.in. nowy silnik, ramę, klatkę i wymieniając karoserię. Z oryginału, którym jeździł Andrzejewski, pozostały tylko fragmenty ramy...
  • Oferta specjalna: Subaru 5700 RMPST 2 (2007) Piotra Domownika
    Oferta specjalna: Subaru 5700 RMPST 2 (2007) Piotra Domownika
    Pierwsza w Polsce rajdówka terenowa na niezależnym zawieszeniu, jeden z pierwszych 4x4 z silnikiem umieszczonym z tyłu, zwycięzca mistrzostw Polski 2007, wicemistrz 2008. Po kilku latach trzymania "pod plandeką" Piotr Domownik z żalem rozstaje się z ulubionym samochodem - Subaru 4700 Evo II, czyli słynnym Pająkiem.