Land Serwis

Adeli przybędzie konkurent. Crossover Fiat 500X zadebiutuje w 2013 r.

Fiat500X_1Fiat 500 4x4 Jurka Bodziocha, zwany pieszczotliwie „Adelą”, to unikat na skalę światową. Pewnie nie jest jedynakiem, bo Google wypluwa jeszcze kilka zmotanych pięćsetek, ale na pewno jest to pojazd wyjątkowy. Do czasu jednak. Za około półtora roku Fiat planuje rozpoczęcie produkcji modelu 500 w wersji crossover wyposażonego w napęd na wszystkie koła.

ZOBACZ TAKŻE: Jeep kontratakuje: 4 nowe modele przed 2014 r. | Ofensywa Jeepa – 2 (i pół) nowe terenówki

Fiat 500X, która być odpowiedzią włoskiego koncernu na pojawienie się MINI Countrymana, a w przyszłości np. Forda EcoSport, dołączy do 3-drzwiowego hatchbacka stanowiącego podstawowy model pięćsetki, kabrioletu 500C, pięciodrzwiowego 500L i sportowego 500 Abarth. Crossover będzie wykorzystywał tę samą płytę podłogową co wydłużony 500L, który w tym roku zadebiutował w Genewie. Będzie od niego jednak nieco dłuższy i wyższy, stając się największą pięćsetką w Fiat500X_3rodzinie. Za źródło napędu mają mu służyć dwa silniki benzynowe: dwucylindrowy 0,9 l TwinAir i czterocylindrowy 1,4 l, a także wysokoprężny 1.3 l MultiJet II. W Stanach być może pojawią się również wersje ze wzmocnionym silnikiem 1.4 MultiAir. Samochód będzie produkowany we włoskiej fabryce w Mirafiori; docelowo ma powstawać 280 tys. egzemplarzy rocznie.

Dla nas najważniejszą wiadomością jest zamiar wyposażenia pięćsetki w napęd 4x4 (4x2 również będzie dostępny). Fiat 500X ma być bowiem przymiarką do stworzenia małego crossovera marki Jeep, który spodziewany jest około 2013-2014 roku. Podobno nowy Jeep ma być „trail-rated”, co oznacza, że nie będzie ot takim celebrity news zwykłym, miejskim crossoverem, ale pełnoprawną terenówką. Marka „Jeep” do czegoś jednak zobowiązuje!

AK, fot. na zdjęciach preznetujemy wizje terenowego Fiata 500 znalezione na: www.madeinfiat.net, visions-autos.sport24.com


A czy tak będzie wyglądał "Baby Jeep"?:) (źrodło: Jalopnik)

jeep_pygmy


Inne zmoty:

  • I tak oto stał się Savage EVO.6 - narodziny Dzikusa
    I tak oto stał się Savage EVO.6 - narodziny Dzikusa

    Pięć lat pracy. Sześć wcieleń pojazdu, które na początku było zwykłą Toyotą Land Cruiser 2.4, by z czasem przeistoczyć się wyczynową zmotę klasy Adventure. Mnóstwo pomysłów, modyfikacji i testów. Poznajcie historię Savage'a EVO.6, czyli po polsku - Dzikusa, spisaną przez jego właściciela Marcina „SAWKĘ” Sawę.

  • Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem
    Hellcat 6.2 HEMI Darka Luberdy – z piekła rodem

    Zwyciężył rajd Croatia Trophy 2006. Zdobył 3. miejsce w malezyjskim Rainforest Challenge 2004. Wielokrotnie triumfował w Magam Trophy – niegdyś najtrudniejszym polskim extremie. Dziesięć lat temu nazwisko Darka Luberdy (oraz jego pilota – Szymka Polaka) budziło podziw i szacunek jak off-roadowa Polska długa i szeroka. Po wielu latach przerwy Darek powraca – w aucie godnym króla.

  • Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!
    Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!
    Któż z Was nie zna Zielonka, bodaj najbardziej zielonego (w dosłownym znaczeniu) Samuraia w Polsce? Rajdówka Kamila Konefała i Pawła Assmana przeszła w tym roku dużą metamorfozę i w zasadzie już jest gotowa do rozpoczęcia... sezonu 2013!
  • Sztuka off-roadu, czyli jak z Defendera wykluł się Tomcat zespołu Scarab Team
    Sztuka off-roadu, czyli jak z Defendera wykluł się Tomcat zespołu Scarab Team

    Scarab Team, czyli Piotra Florczaka i Karola Sobonia znają doskonale wszyscy obserwatorzy rajdów przeprawowych. Załoga jest stałym uczestnikiem rajdów od ponad 10 lat, odnosząc liczne sukcesy w klasie Adventure (m.in. zwycięstwa w Poland Trophy, dwa tytuły wicemistrzowskie w Pucharze Polski). Od początku wierni marce Land Rover, a konkretnie sukcesywnie przybudowywanemu i doposażanemu Defenderowi, zdecydowali o jego przeistoczeniu w wyczynowego Tomcata. Proces transformacji dokonał się w warsztacie ARS4x4 Andrzeja Sołgały, pracami eliminującymi problemy wieku dziecięcego zajął się Land Serwis.

  • Tomcat Evo II (2009), czyli przeprawowy kocur z pazurami
    Tomcat Evo II (2009), czyli przeprawowy kocur z pazurami
    Tomcat to nazwa, która już na dobre zadomowiła się na listach startowych rajdów cross country na całym świecie. Jednak w konserwatywnej ojczyźnie Kocura nikt nie przypuszczał, że auto stworzone wyłącznie do rajdów szybkich można zmodyfikować tak, aby powstała jedna z najgroźniejszych przeprawówek.
  • Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Jeep po przejściach, czyli Wrangler Dariusza i Małgorzaty Żyłów (2008)
    Samochód Dariusza i Małgorzaty Żyłów to terenówka o bogatej przeszłości. Wiele lat temu jej protoplastą jeździł czołowy zawodnik Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Dariusz Andrzejewski. Później jego Jeep trafił w ręce Kazimierza Twarkowskiego, znanego lepiej pod pseudonimem „Szary”. Nowy właściciel zaaplikował mu poważną przebudowę – wówczas pod maskę trafił silnik BMW, a układ napędowy wyposażono w mosty Mercedesa G. Właścicielami tak zmodyfikowanej rajdówki Darek i Małgorzata Żyłowie stali się w kwietniu 2007 roku. W ich warsztacie samochód znów poddano kompleksowej modernizacji, wstawiając m.in. nowy silnik, ramę, klatkę i wymieniając karoserię. Z oryginału, którym jeździł Andrzejewski, pozostały tylko fragmenty ramy...