Land Serwis

Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!

Któż z Was nie zna Zielonka, bodaj najbardziej zielonego (w dosłownym znaczeniu) Samuraia w Polsce? Rajdówka Kamila Konefała i Pawła Assmana (Kotelnica Off-Raod team) przeszła w tym roku dużą metamorfozę i w zasadzie już jest gotowa do rozpoczęcia... sezonu 2013!

Przebudowa auta zakończyła się dosłownie kilka dni temu, a wczoraj Kamil pochwalił się nim na stronach naszego Garażu. - Koncepcja Zielonka EVO była prosta: zejść z waga w dół oraz obniżyć cały samochód, a co za tym idzie środek ciężkości - wyjaśnia „Konefka”. - To umożliwi nam szybsze pokonywanie ostrych trawersów.

Cel udało się osiągnąć, zmieniając przy okazji wygląd auta. Zielonek (tak wyglądał kiedyś: http://www.forum.terenowo.pl/index.php?/garage/vehicle/31-suzuki-zielonek/) przeszedł kurację odchudzającą, w trakcie której zrzucił ponad 140 kilogramów! Obecnie jego waga wynosi 1580 kg, a w wersji gotowej do startu - 1620 kg. Rajdówka również nieco... zmalała. Z dwumetrowego dryblasa stała się 180-centymetrowym (zielonym wprawdzie) przystojniakiem.


Ważne zmiany zastosowano również w zawieszeniu, w którym miejsce „zwykłych” amortyzatorów Old Man Emu zajęły coil-overy Gazshocks. - Amortyzatory charakteryzują się 12-calowym skokiem, co w zupełności image_url-91-1354134148wystarcza przy tych gabarytach samochodu - mówi Kamil. - Zmiana zawieszenia była spowodowana tym, że w przyszłym roku chcemy uderzyć bardziej w rajdy typu maraton, famous people gdzie poza przeprawami są również długie i szybkie odcinki dojazdowe.

Pod maską Zielonka mruczy dotychczasowy 3-litrowy silnik V6 o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm. Modyfikacji nie potrzebował również układ napędowy, w którym pracują mechanizmy Toyoty (m.in. reduktor i mosty napędowe z blokadami: ARB i LockRight). Hamulce tarczowe również noszą znaczek Toyoty, a na felgi założono 35-calowe Simexy i beadlocki.

Tak przebudowane auto potrafi pędzić z prędkością 150 km/h i spalić każdą ilość paliwa. W kryzysowych sytuacjach pomagają mu wyciągarki – przedni mechanik Stara i tylny „grzechotnik” Warna.

Teraz pozostaje już tylko czekać na wiosnę...

text: Arek Kwiecień, fot. Archiwum Kotelnica Off-Road Team

 
forum.terenowo.plW jaki sposób Zielonek trafił na TERENOWO.PL? Jego właściciel zamiast czekać na opieszałych redaktorów, wziął sprawę we własne ręce i opublikował jego opis na FORUM.TERENOWO.PL. A to już prosta droga na główną stronę naszego portalu. Zachęcamy - zakładajcie blogi i dodawajcie swoje terenówki do garażu. Zaprezentujcie przed off-roaderami swoje firmy, imprezy, które organizujecie, i zespoły, w których startujecie. To szybki, prosty, a przede wszystkim darmowy sposób na reklamę, uznanie sponsorów i poklask kibiców. Korzystajcie z okazji!

A dla najaktywniejszych co tydzień rozdajmy 500-złotowy bon TITANIUM WINCH. Do wykorzystania przy zakupach powyżej 2500 zł - ZOBACZ: Konkurs Titanium Winch – bony 500 zł dla aktywnych!

Inne zmoty:

  • Hendrick Commando, czyli Wrangler w kamaszach
    Hendrick Commando, czyli Wrangler w kamaszach

    Jeep Wrangler, podobnie jak jego pradziad Willys MB, ma szansę zostać wcielony w szeregi US Army, która szuka obecnie pojazdu terenowego charakteryzującego się niską ceną, skromną wagą i wysoką uniwersalnością. Wrangler spełnia wszystkie te oczekiwania i na dodatek jego wersje militarne są już gotowe. Skonstruował je... zespół wyścigowy (specjalizujący się w serii NASCAR) - Hendrick Motorsports, nadając im nazwę Hendrick Commando.

  • Mechaniczna Pomarańcza - cięta riposta na wozy szejków
    Mechaniczna Pomarańcza - cięta riposta na wozy szejków

    Czym jest Mechaniczna Pomarańcza w wydaniu Walterteam.pl? To Nissan Patrol Y61 GU3 zbudowany od podstaw w naszym warsztacie, stanowiący próbę realizacji wizji naszego klienta/byłego członka zespołu/obecnie jednego z najszybszych kierowców quadów w Polsce - Arka.

  • Easy Rider - KTM 530 EXC-R (2009) - Miłosz Jaskólski
    Easy Rider - KTM 530 EXC-R (2009) - Miłosz Jaskólski
    Miłosz Jaskólski to jeden z nielicznych polskich motocyklistów, który regularnie staje w jednym szeregu z samochodami na starcie rajdów off-roadowych. W sezonie 2009 zajął m.in. 3. miejsce w rajdzie Great Escape Rally, 8. na Baja Saxonia, wygrał klasę motocykli w Transgothica Maraton, a na RMF Morocco Challenge pozwolił się prześcignąć jedynie Wojciechowi Renczowi. W odniesieniu tych sukcesów pomógł mu zmodernizowany motocykl KTM 530 EXC-R. To pierwszy jednoślad w historii Terenowo.pl, którego opis prezentujemy. Jednocześnie jest nam miło poinformować, że nasz portal – w uznaniu dla talentu i osiągnięć Miłosza – objął patronatem medialnym jego występy, a także działalność Motoracer Rally Team.
  • Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach
    Iveco Daily 4x4 - hotel na eMTekach

    Oto przed Wami samochód wyprawowy zbudowany na bazie nowego modelu Iveco Daily 4x4. Piszemy o nim, ponieważ po części budowaliśmy i tuningowaliśmy ten samochód – oczywiście nad wszystkim czuwał właściciel Iveco i pomysłodawca całej tej operacji - Jurek Bodzioch z Rally Camp.

  • Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem
    Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem

    Produkowane od 2002 roku Porsche Cayenne od lat stanowi dla wielu zespołów konstruktorskich pokusę, by zamienić je w wysokiej klasy rajdówkę. Sportowa kariera SUV-a Porsche jest silnie związana z polską sceną off-roadową.

  • Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Mitsubishi L200 Strakar Łukasza Komornickiego – mistrzowska ewolucja
    Rok 2003. Carlos Sousa i Henri Magne zajmują 4. miejsce w rajdzie Dakar i wygrywają Puchar Świata FIA w rajdach cross-country. 10 lat później Łukasz Komornicki i Artur Kołodziej zdobywają tytuły wicemistrzów FIA CEZ i II wicemistrzów RMPST 2013. Co ich łączy? To samo auto – Mitsubishi L200 Strakar.