Land Serwis

Zielonek po EVOlucji. Nowe zdjęcia!

Któż z Was nie zna Zielonka, bodaj najbardziej zielonego (w dosłownym znaczeniu) Samuraia w Polsce? Rajdówka Kamila Konefała i Pawła Assmana (Kotelnica Off-Raod team) przeszła w tym roku dużą metamorfozę i w zasadzie już jest gotowa do rozpoczęcia... sezonu 2013!

Przebudowa auta zakończyła się dosłownie kilka dni temu, a wczoraj Kamil pochwalił się nim na stronach naszego Garażu. - Koncepcja Zielonka EVO była prosta: zejść z waga w dół oraz obniżyć cały samochód, a co za tym idzie środek ciężkości - wyjaśnia „Konefka”. - To umożliwi nam szybsze pokonywanie ostrych trawersów.

Cel udało się osiągnąć, zmieniając przy okazji wygląd auta. Zielonek (tak wyglądał kiedyś: http://www.forum.terenowo.pl/index.php?/garage/vehicle/31-suzuki-zielonek/) przeszedł kurację odchudzającą, w trakcie której zrzucił ponad 140 kilogramów! Obecnie jego waga wynosi 1580 kg, a w wersji gotowej do startu - 1620 kg. Rajdówka również nieco... zmalała. Z dwumetrowego dryblasa stała się 180-centymetrowym (zielonym wprawdzie) przystojniakiem.


Ważne zmiany zastosowano również w zawieszeniu, w którym miejsce „zwykłych” amortyzatorów Old Man Emu zajęły coil-overy Gazshocks. - Amortyzatory charakteryzują się 12-calowym skokiem, co w zupełności image_url-91-1354134148wystarcza przy tych gabarytach samochodu - mówi Kamil. - Zmiana zawieszenia była spowodowana tym, że w przyszłym roku chcemy uderzyć bardziej w rajdy typu maraton, famous people gdzie poza przeprawami są również długie i szybkie odcinki dojazdowe.

Pod maską Zielonka mruczy dotychczasowy 3-litrowy silnik V6 o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm. Modyfikacji nie potrzebował również układ napędowy, w którym pracują mechanizmy Toyoty (m.in. reduktor i mosty napędowe z blokadami: ARB i LockRight). Hamulce tarczowe również noszą znaczek Toyoty, a na felgi założono 35-calowe Simexy i beadlocki.

Tak przebudowane auto potrafi pędzić z prędkością 150 km/h i spalić każdą ilość paliwa. W kryzysowych sytuacjach pomagają mu wyciągarki – przedni mechanik Stara i tylny „grzechotnik” Warna.

Teraz pozostaje już tylko czekać na wiosnę...

text: Arek Kwiecień, fot. Archiwum Kotelnica Off-Road Team

 
forum.terenowo.plW jaki sposób Zielonek trafił na TERENOWO.PL? Jego właściciel zamiast czekać na opieszałych redaktorów, wziął sprawę we własne ręce i opublikował jego opis na FORUM.TERENOWO.PL. A to już prosta droga na główną stronę naszego portalu. Zachęcamy - zakładajcie blogi i dodawajcie swoje terenówki do garażu. Zaprezentujcie przed off-roaderami swoje firmy, imprezy, które organizujecie, i zespoły, w których startujecie. To szybki, prosty, a przede wszystkim darmowy sposób na reklamę, uznanie sponsorów i poklask kibiców. Korzystajcie z okazji!

A dla najaktywniejszych co tydzień rozdajmy 500-złotowy bon TITANIUM WINCH. Do wykorzystania przy zakupach powyżej 2500 zł - ZOBACZ: Konkurs Titanium Winch – bony 500 zł dla aktywnych!

Inne zmoty:

  • Grat 3 bez tajemnic. Opowiada Dominik Samosiuk
    Grat 3 bez tajemnic. Opowiada Dominik Samosiuk
    Imię „Grata” zobowiązuje. Grat 3 choć zadebiutował niecały miesiąc temu, zdążył już wywalczyć jedno z najważniejszych trofeów w Europie – puchar za zwycięstwo w Breslau Poland 2014. Samochód Roberta Kufla i Dominika Samosiuka, który jest jego konstruktorem, swój pierwszy egzamin zdał celująco, co było największą nagrodą za ciężką, dwuletnią pracę całego zespołu 4xDrive. By zobrazować Wam, jak ogromnym wyzwaniem jest budowa profesjonalnej rajdówki z ambicjami, poprosiliśmy Dominika, aby opowiedział nam o narodzinach Grata 3. Posłuchajcie:
  • Toyota BJ40 Darka Luberdy (2009) - serwisówka totalna
    Toyota BJ40 Darka Luberdy (2009) - serwisówka totalna
    Darek Luberda przyzwyczaił już nas do swoich nietuzinkowych samochodów. Ostatnią nowością w jego garażu jest czerwona (a jakże!) Toyota Land Cruiser, która w zamierzeniu miała być jego wozem... serwisowym.  Przebudowa sprawiła, że powstało auto zdolne wygrać niejeden rajd ekstremalny. Czyli... bez zaskoczeń:)
  • Suzuki Maja (2008) Jacka Ambrozika i Mariusza Borowskiego - mistrz wagi lekkiej
    Suzuki Maja (2008) Jacka Ambrozika i Mariusza Borowskiego - mistrz wagi lekkiej
    Sympatia Jacka Ambrozika do małych terenówek jest powszechnie znana. Przez lata startował Samuraiem, w ubiegłym roku przesiadł się do Suzuki Jimny, którą wraz z Mariuszem  skonstruowali we własnym warsztacie MaJa4x4. Kilka dni temu obaj zawodnicy osiągnęli swój największy sukces w karierze – zwyciężyli Magam Trophy 2008 i w nagrodę pojadą w grudniu do Malezji na słynny Rainforest Challenge.
  • Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe
    Fiat Ducato 4x4 Expedition - obieżyświat w wersji de luxe

    Gwiazdą targów caravaningowych w Düsseldorfie w Niemczech, które odbyły się w dniach 28 sierpnia - 6 września był off-roadowy kamper - Fiat Ducato 4x4 Expedition zbudowany został na bazie Ducato w wersji z długim rozstawem osi oraz wysokim dachem. Auto powstało we współpracy z prawdziwymi profesjonalistami w swojej branży: firmą Tecnoform zajmującą się wyposażeniem wnętrza, firmą Olmedo, która odpowiadała za personalizację nadwozia, oraz firmą Dangel, która była odpowiedzialna za opracowanie napędu 4x4.

  • Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem
    Porsche Cayenne T2 – porzucone dziecko z dużym potencjałem

    Produkowane od 2002 roku Porsche Cayenne od lat stanowi dla wielu zespołów konstruktorskich pokusę, by zamienić je w wysokiej klasy rajdówkę. Sportowa kariera SUV-a Porsche jest silnie związana z polską sceną off-roadową.

  • Suzuki Samurai 1.3 (2004) - Rafał Ciepły
    Suzuki Samurai 1.3 (2004) - Rafał Ciepły

    Czy autem wartym 15 tysięcy złotych można w rajdach przeprawowych udanie rywalizować z potworami kosztującymi dziesięciokrotnie więcej? Okazuje się, że tak, czego dowodem jest Suzuki Samurai Rafała Ciepłego, który w ubiegłym roku zajął 2. miejsce na finałowej rundzie Pucharu Polski w Ekstremalnej Jeździe Samochodami Terenowymi.