TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Już za kilka dni siedem nowych samochodów koncepcyjnych Jeep wyposażonych w bogatą gamę akcesoriów firmy Mopar i Jeep Performance Parts uda się na podbój wymagających szlaków wokół miasta Moab w Utah (USA), w ramach corocznej imprezy Easter Jeep Safari, która potrwa od 19 do 27 marca. Swój przyjazd na jubileuszową 50. edycję zlotu, która zbiega się z obchodami 75-lecia istnienia marki Jeep, zapowiedziało tysiące fanów jazdy w terenie.
Siedem samochodów koncepcyjnych Jeepa, wyprodukowanych na tę edycję imprezy w Moab, zostało stworzonych przez inżynierów pasjonatów, konstruktorów i producentów, którzy poświęcają się indywidualizacji produkowanych samochodów już od 2002 roku i którzy do tej pory zrealizowali ponad 50 prototypów na Easter Jeep Safari.
Jeep Crew Chief 715 został zaprojektowany jako hołd dla samochodów wojskowych Jeepa, w szczególności dla modelu Kaiser M715. Ten koncept z otwieranym dachem, oparty na wersji Unlimited modelu Wrangler, charakteryzuje się przysadzistą architekturą oraz elementami wyposażenia w stylu retro. W Crew Chief 715 zastosowano nowoczesne materiały i techniki konstrukcyjne, z siedzeniem tylnym i dodatkowymi drzwiami do wygodniejszego przewozu pasażerów, nie odrywając się przy tym od swoich korzeni, wywodzących się z wojskowego charakteru.
Oryginalne samochody wojskowe Jeep zasłynęły z umiejętności przewożenia żołnierzy po każdym rodzaju nawierzchni, w tym po tych najtrudniejszych. Jeep Crew Chief 715 pozostaje wierny tej chlubnej tradycji. Wykonany ze stali zderzak tylny i przedni, 20" obręcze kół z systemem Beadlock oraz opony wojskowe NDT 40" są wyrazem hołdu dla oryginalnych pojazdów wojskowych Jeepa; poza tym, Crew Chief 715 jest wyposażony w instalację pneumatyczną ze sztywną złączką do szybkiego odłączania, mogącą dostarczyć sprężone powietrze samochodowi lub zapewnić pomoc innym autom na trasie. Inne elementy wyposażenia to: zmodyfikowany układ zasysania zimnego powietrza i zmodyfikowany układ wydechowy.
Elementy nadwozia zwiększające możliwości Crew Chief 715 to progi ochronne Jeep Performance Parts, wciągarka zamontowana na zderzaku tylnym i przednim, osie przednie i tylne Dana 60 oraz zawieszenie podniesione o 4 cale z amortyzatorami Jeep Performance Parts/Fox 2.0 z oddzielnym zbiornikiem. Kolor „Tactical Green" pokrywa cały samochód od przodu inspirowanego M715, aż po pokrywę bagażnika. Model Crew Chief 715 wyposażony jest w długą na 152 cm przestrzeń załadunkową z wojskowym wzorem.
Wewnątrz znajdują się otulające fotele ze skóry ze wstawkami z materiału, przełączniki inspirowane lotnictwem oraz dywaniki Mopar. Instalacja multimedialna obejmuje wbudowany centralnie kompas do nawigacji.
W Jeepie Crew Chief 715 zamontowany jest silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra, z 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Jeep Shortcut to koncepcyjny samochód oparty na modelu Wrangler, wyprodukowany z niesamowitą dbałością o detale, nawiązuje do niezapomnianego modelu Jeepa CJ-5 oraz ducha lat 50. w XX w., poprzez niewielkich rozmiarów nadwozie oraz charakteryzującą go funkcjonalną prostotę.
Pośród ekskluzywnych, stylowych detali nadwozia znajduje się: grill, maska silnika, pokrywa bagażnika, nadkola przednie i tylne oraz chromowany, zindywidualizowany zderzak tylny i przedni. Kultowego wyglądu Jeepowi Shortcut nadaje zmodyfikowany układ wydechowy, 17" obręcze kół z czerwonej stali oraz 35" opony BF-Goodrich Mud-Terrain T/A KM2.
Wysokiej jakości części zamienne Jeep Performance Parts występujące w Shortcutcie to: osie przednie i tylne Dana 44 oraz zawieszenie podniesione o 2 cale z amortyzatorami Fox. Całkowita długość nadwozia została skrócona o ponad 30 cm tak, aby samochód pozostał lekki i zawsze łatwy w prowadzeniu, nawet na najtrudniejszych trasach.
Wewnątrz uwagę zwraca proste i funkcjonalne wzornictwo z otulającymi fotelami ze skóry z niskim oparciem i wstawkami we wzór w kratkę, kulista gałka dźwigni zmiany biegów w kolorze czerwonym, klatka bezpieczeństwa z czterema punktami mocowania oraz dywaniki Mopar.
W Jeepie Shortcut zastosowano silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra oraz automatyczną, pięciostopniową skrzynię biegów.
Samochód koncepcyjny Jeep Renegade Commander jest wyposażony w bogatą gamę części zamiennych Mopar i Jeep Performance Parts, idealnie nadających się do przygód off-roadowych. Podniesione o 2 cale zawieszenie, 17" aluminiowe obręcze kół Rubicon oraz opony BF-Goodrich All Terrain T/A KO2 29,5" zwiększają właściwości terenowe Jeepa Renegade Commander.
Jeśli chodzi o nadwozie, to na szczególną uwagę zasługuje ekskluzywna kolorystyka „Fluorescent Gray" oraz otwierany dach MySky ze zdejmowanymi panelami, naklejki custom na karoserię, progi ochronne Mopar do off-roadowej jazdy, płyty osłonowe podwozia oraz zmodyfikowany wydech. Jeep Renegade Commander wyposażony jest ponadto w uchwyt na hak holowniczy marki Mopar oraz dodatkowe światła przednie i tylne.Wyróżniające elementy wyposażenia wnętrza Renegade'a Commandera obejmują tapicerkę Katzin, wykończenie ramek w kolorze nadwozia, zestaw pedałów i zestaw off-roadowy Mopar oraz dywaniki Mopar.
Jeep Renegade Commander napędzany jest silnikiem Tigershark o pojemności 2,4 litra MultiAir2, zestawionym z 9-stopniową, automatyczną skrzynia biegów i systemem napędu 4x4 Jeep Active Drive Low.
Bazujący na modelu Renegade Jeep Comanche to samochód, któremu niegroźna jest off-roadowa jazda, co nie wpływa jednak na jego funkcjonalność. Samochód koncepcyjny Comanche, nawiązujący do pickupów Jeepa z przeszłości, zapożycza stylowe detale od zabytkowych Jeepów zarówno cywilnych, jak i wojskowych.
Zastosowany eksperymentalnie lakier nadwozia „Beige Against the Machine" współgra z maską silnika Satin Black, koncepcyjnym przednim pasem nadwozia, wciągarką, stalowym zderzakiem tylnym, miękkim dachem oraz kołem zapasowym zamocowanym z tyłu kabiny. Rozstaw osi zwiększono o około 15 cm w stosunku do seryjnie produkowanego Renegade'a, zapewniając miejsce dla 1,5 m paki ładunkowej.We wnętrzu Comanche'a znajdziemy customowe pokrycie foteli, nakładki na pedały oraz całosezonowe maty Mopar. Umiejętności off-roadowe Comanche'a zapewnione są przez wysokiej jakości części zamienne Jeep Performance Parts, takie, jak progi ochronne off-road, podniesione o 2 cale zawieszenie oraz wciągarkę. Comanche wyposażony jest w 16"lakierowane obręcze kół oraz 32" opony BF-Goodrich All Terrain T/A.
Zamontowany jest w nim silnik diesla 2.0 litra I-4, zestawiony z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, z systemem napędu 4x4 Jeep Active Drive Lock, który obejmuje reduktor terenowy oraz blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Prawdziwy „wół pociągowy" Made in USA, Jeep FC 150 to samochód z bogatą historią, sięgającą 1960 roku. Został wyprodukowany do mierzenia się zarówno z trudnymi, kamienistymi trasami w Stanach Zjednoczonych, jak i ciężkimi warunkami na ranczach dzikiego zachodu. Produkowany w latach 1956-1965, FC 150 oparty jest na CJ-5 i jest to samochód idealnie nadający się do transportu materiałów, ponieważ dzięki mniejszej długości, znacznie poprawiła się jego zwinność. Oprócz tego, ma również przestrzeń załadunkową „full-lenght".
Ten zabytkowy samochód marki Jeep wykorzystuje jeszcze swoje oryginalne nadwozie ze stali, naznaczone czasem i tysiącem przygód; w każdym razie, elementy jego wnętrza zostały całkowicie odnowione. Znacznie zwiększono umiejętności off-roadowe FC 150 poprzez zastosowanie ramy Jeepa Wranglera z 2005 roku, zmodyfikowanej w taki sposób, aby mogła przyjąć oś przednią Dana 44, oś tylną Dana 60 oraz stalowe, białe 17" obręcze kół z 33" oponami BF-Goodrich Mud-Terrain T/A KM2. We wnętrzu FC 150 pojawiła się tapicerka wykonana ze sztucznej skóry, a poszycie dachu zindywidualizowano wzorami vintage, które nawiązują do polowania na kaczki. Oprócz tego wnętrze wyposażone jest w radio CB, analogową busolę i dywaniki Mopar.
Samochód zabytkowy Jeep FC 150 wyposażony jest w silnik PowerTech I6 o pojemności 4,0 litrów oraz automatyczną, 3-biegową skrzynię.
Koncepcyjny samochód Jeep Trailcat to wyjątkowy samochód off-roadowy, który świetnie nadaje się zarówno na niedostępne trasy Moab, jak i na drogi szybkiego ruchu. Wyposażony w doładowaną wersję silnika HEMI® Hellcat V8 o pojemności 6,2 litra z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów ze zindywidualizowaną gałką dźwigni zmiany biegów i widocznym logo Hellcat, samochód Trailcat został zaprojektowany, aby pozostawić za sobą w obłoku kurzu inne samochody.
Projektanci nie tylko wydłużyli o 30 cm rozstaw osi Trailcata, aby mógł pomieścić silnik Hellcat o mocy 707 KM, ale również skrócili o 5 cm szybę przednią, nadając przez to samochodowi bardziej agresywnego wyglądu.
Wyposażenie nadwozia oferowane przez Mopar przewiduje maskę silnika z wlotami powietrza Power Dome, grill Satin Black, ledowe reflektory i światła przeciwmgielne oraz specjalne progi ochronne.Agresywny wygląd prawdziwej terenówki jest dodatkowo podkreślony poprzez stalowy zderzak tylny i przedni, 17-calowe koła z systemem Beadlock i oponami BF-Goodrich Krawler T/A KX w rozmiarze 39,5", a także przez przedni i tylny most Dana 60 oraz amortyzatory Fox.
Eleganckie elementy designu, takie jak naklejki Hellcat na panelach drzwi przednich i logo Trailcat z boku na masce silnika, podkreślają moc jego koni mechanicznych i odróżniają tę wersję od seryjnego Wranglera. Wnętrze Trailcat jest proste i funkcjonalne: sportowe siedzenia z włókna węglowego (te same, co w Dodge'u Viper), pokryte tapicerką ze skóry Katzkin z ozdobnymi przeszyciami.
Koncepcyjny samochód Trailstorm to wersja Jeepa Wranglera odpowiednia do najbardziej ekstremalnych przygód i idealna na wszystkie terenowe szlaki. Oparta na wersji Jeepa Wrangler Unlimited, jest w stanie osiągnąć każdy najtrudniejszy cel dzięki miejscu na dodatkowy ekwipunek i kanistry z paliwem.
Terenowe zdolności samochodu zostały dodatkowo wzmocnione przez specjalne części z gamy Jeep Performance Parts, do których należą 17" obręcze kół „concept" zaprojektowane do zastosowań off-road i wyposażone w 37" opony, zestaw podnoszący zawieszenie o 2" z amortyzatorami Jeep Performance Parts/Fox, wciągarka Rubicon Jeep Performance Parts oraz przedni i tylny most Dana 44. Połówkowe drzwi zapewniają doskonałą widoczność, która pomaga w pokonywaniu różnych przeszkód, oraz ułatwiają dostęp do wnętrza, aby je wysprzątać po długim dniu na terenowym szlaku.Wyposażenie nadwozia oferowane przez Mopar obejmuje zderzak z mocowaniem wyciągarki, grill Satin Black, ledowe reflektory i światła przeciwmgielne, maskę silnika z wlotami powietrza Power Dome, specjalne off-roadowe progi ochronne Mopar, zestaw hamulców „Big Brake", składany dach soft top z funkcją szybkiego otwierania, osłony reflektorów tylnych i klapkę wlewu paliwa Mopar. Dodatkowym uzupełnieniem nadwozia Trailstorm są stalowe zderzaki przednie i tylne Rubicon, a także windę koła zapasowego Jeep Performance Parts. Całość dopełnia militarny kolor nadwozia typu camouflage, który idealnie wtapia się w tło otaczającego krajobrazu pustyni Utah.
We wnętrzu wyróżniają się tapicerka Katzkin i dywaniki Mopar. Jeep Trailstorm wyposażony jest w 3,6-litrowy silnik Pentastar V6 z automatyczną, 5-stopniową przekładnią.
MM