Fiat Toro. Użytkowe oblicze Renegade'a

październik 15, 2015

Kupienie marki Jeep przez koncern Fiata zaowocowało powstaniem Renegade'a, którego wygląd - zwłaszcza u ortodoksyjnych miłośników amerykańskich terenówek - budził niemałe kontrowersje.   Są jednak i dobre strony owej transakcji. Brazylijski oddział Fiata zaprezentował właśnie bardzo ładnie prezentującego się pickupa - Fiata Toro, którego konstrukcja bazuje na... Jeepie Renegade.

Oko cieszy jego zgrabna sylwetka, światła LED-owe do jazdy dziennej i aluminiowe osłony podwozia. Samochód ma blisko 5-metrów długości, może nim podróżować (podobno w luksusowych warunkach) pięć osób, a na jego pace można przewieźć ładunek o wadze jednej tony. 

Auto powstało z myślą o rynku Ameryki Południowej i Afryki, ale prawdopodobnie trafi również do Europy, tyle że pod inną nazwą. Najważniejsze, że Toro będzie dostępny z napędem na cztery koła (i oczywiście również z napędem na jedną oś).

Wersja 4x2 napędzana będzie silnikiem benzynowym 1.8 16V współpracującym z 6-biegową skrzynią automatyczną. Ci, którzy nie wybierają się w teren, mogą również zażyczyć sobie turbodiesla 2.0 16V Mulitijet. Napęd 4x4 oferowany będzie wyłącznie w parze z 2-litrowym Multijetem, którego pracą sterować będą 6-biegowy manual lub 9-biegowy automat.

Napęd na jedną oś oferowany będzie w trzech wersjach wyposażenia: Urban, Adrenaline i Country, natomiast napęd 4x4 występować będzie wyłącznie w topowej wersji Country. Jej cechami wyróżniającymi będą m.in. 18-calowe felgi, off-roadowe zawieszenie, system Hill Descent Control i dwustrefowa klimatyzacja.  

Sprzedaż Fiata Toro rozpocznie się na początku 2016 roku. Linia montażowa samochodu już działa w brazylijskiej fabryce w Pernambuco.
MM