Indyjska Mahindra – w off-roadowym tyglu

Indyjska marka Mahindra w środowisku terenowym kojarzona jest często z produkowanym na licencji archaicznym Jeepem CJ. Nie wszyscy zaś wiedzą, że za tą nazwą kryje się jeden z najpotężniejszych hinduskich koncernów motoryzacyjnych, do którego należy m.in. koreański SsangYong, pakiet kontrolny Peugeot Motorcycles i 76 procent słynnego włoskiego studia projektowego Pininfarina. Jedną ze specjalności Mahindra & Mahindra są nadal auta terenowe.

KUV100Jednym z nich jest Mahindra KUV 100 - nieduży SUV "dla młodzieży", zwracający na siebie uwagę... niską ceną, która wynosi zaledwie 6600 dolarów. Samochód oferowany jest do wyboru: z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l i mocy 83 KM lub 1,2-litrowym dieslem o mocy 77 KM. Ciekawostką jest liczba pasażerów, którzy mogą podróżować autem - obok standardowego wariantu 2+3 producent oferuje również system siedzeń w układzie 3+3. Napędu na cztery koła w tak tanim i małym aucie raczej spodziewać się nie możemy, podobnie jak jego wizyty w Polsce, bowiem stworzono go z myślą o rynku krajowym.

Mahindra XUVSzansę na globalną karierę ma natomiast Mahindra XUV Aero, która zadebiutuje w lutym na salonie motoryzacyjnym w New Delhi. SUV-y w wersji coupe są ostatnio bardzo modne, tak więc istnieje szansa, że wkrótce Hindusi rzucą rękawicę BMW X6 czy Mercedesowi MLC.

Jeśli jesteście jednak przywiązani do tradycji, interesującą propozycją pozostaje zawsze Mahindra Thar - następczyni produkowanej do 2010 roku Mahindry CJ. Napęd na 4 koła, reduktor, blokada tylnego dyfra, zawieszenie zależne (jest też wersja z niezależnym przodem), szyby na korbki, hardtop... Czegóż chcieć więcej? 
MM
Mahindra Thar: