TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
W okolicach koła podbiegunowego Mercedes testuje lekki wóz opancerzony, który zbudowany został na bazie modelu G500 4x4. Swoją odwagą i walecznością pojazd ten ma przewyższać swego poprzednika – koncepcyjnego Mercedesa LAPV 6.X.
ZOBACZ TAKŻE: Mercedes-Benz LAPV 6.X Concept - uniwersalny żołnierz
Póki co wszystkie informacje na temat rekruta są tajne. Ze zdjęć można wywnioskować, że auto zyskało wzmocnione nadwozie, potężny zderzak i jest przygotowane do założenia kuloodpornej zbroi, która ma być zastosowana w jego wersji produkcyjnej. Snorkel pozwala na brodzenie w głębokie wodzie, terenowe opony zostały zabezpieczone beadlockami, a przy każdym z kół zastosowano dwa grubaśne amortyzatory.
Sercem pojazdu jest 3-litrowy diesel V6 o mocy 181 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm połączony z 5-biegową skrzynią automatyczną. Auto rozwija prędkość maksymalną 140 km/h.
Bojowa Gelenda ma być godnym sukcesorem LAPV 6.X, który wydawał się terenówką nieomal idealną – między innymi za sprawą mostów portalowych, centralnego systemu pompowania kół i regulowanym (również w trakcie jazdy) amortyzatorom. Jeśli plotki te okażą się prawdą, byłby to kolejny nieprzeciętny model Mercedesa G.
MM, fot. Motor1.com