Range Rover Evoque - najmniejszy, najlżejszy, najwydajniejszy...

RR_Evoque_10Już za kilka dni, dokładnie 30 września, na wystawie Paris Motor Show zadebiutuje nowa terenówka marki Land Rover – Range Rover Evoque. Ma to być najmniejszy, najlżejszy i najwydajniejszy model brytyjskiego (a w zasadzie już hinduskiego:)) producenta.

- Evoque zdefiniuje nowy segment premium dla kompaktowych SUV-ów, bardziej stylowych i sportowych. Jest prezentacją kierunku przyszłego rozwoju marki Range Rover, podnoszącej swoją atrakcyjność i kierującą ofertę do szerokiej rzeszy klientów kupujących samochody klasy premium - powiedział Ralf Speth, dyrektor wykonawczy, Jaguar Land Rover.

Range Rover Evoque powstał na bazie modelu koncepcyjnego LRX, wiernie oddającego ducha pomysłu na projekt typu cross-coupe. Szeroki rozstaw osi i kół auta pozwolił uzyskać bardziej zdecydowany wygląd samochodu: nadkola są szerokie, ale miękko zintegrowane z nadwoziem. Atrakcyjnie wyrzeźbione narożniki redukują wizualnie nawis z przodu i z tyłu. Kierowca siedzi niżej niż w większych Range Roverach, ale równocześnie zachowuje pozycję umożliwiającą pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo nisko poprowadzonej linii dachu charakterystycznej dla coupe, Evoque oferuje większą niż w wielu sportowych sedanach ilość miejsca nad głową kierowcy.

- Ustawiliśmy parametry podwozia i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w Evoque tak, aby zapewnić precyzyjne, szybkie reakcje na ruchy kierownicy przy niskiej prędkości, sprawiając, że samochód ten jest zwinny i doskonale przygotowany do jazdy po mieście. Evoque jest lżejszy i bardziej kompaktowy, dzięki czemu przy większych prędkościach manewry można wykonać szybko i bezbłędnie. Energiczni kierowcy otrzymają takie prowadzenie, jakiego oczekują od sportowego samochodu – mówi Murray Dietsch, dyrektor programów Land Rovera.


Na pierwsze jazdy testowego nowym Evoque musimy jeszcze zaczekać, ale producent deklaruje, że jego samochód doskonale sprawdza się w każdych warunkach. Podobnie jak jego więksi bracia, nowy model, wspierany przez najnowszą wersję systemu Terrain Response, ma zapewniać bezpieczną jazdę bez względu na pogodę czy ukształtowanie terenu.

Evoque będzie pierwszym Range Roverem, który zapewni klientom wybór: standardowego, inteligentnego stałego napędu na cztery koła, gwarantującego dobre osiągi i przyczepność na każdej nawierzchni oraz opcję napędu na dwa koła - charakteryzującą się niskim poziomem emisji dwutlenku węgla i jeszcze niższym zużyciu paliwa.

Klienci mogą wybierać spośród udoskonalonych jednostek wysokoprężnych z turbodoładowaniem o pojemności 2,2 litra TD4 o mocy 190 KM lub 150 KM. Wersja z napędem na cztery koła w połączeniu z 2,2-litrową jednostką 150 KM zapewni spalanie na poziomie 5,65 l/100 km oraz emisję 145 g/km CO2.

Absolutnym hitem ekologicznym, który off-roaderów zapewne jednak nie zainteresuje, jest model z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, z wysokowydajną wersją silnika benzynowego 240 KM Si4 o pojemności 2 litrów, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, zapewniającą poziom emisji poniżej 130 g/km CO2.

AK
(25/09/2010)


{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Newsy/Evoque" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}

 

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.