TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Z czym kojarzy się Volvo? Z bezpieczeństwem, statecznością i... nudą, o której wkrótce nikt już nie będzie pamiętał, ponieważ szwedzkiego producenta, należącego obecnie do chińskiego koncernu Geely, czeka elektryzująca (dosłownie!) przyszłość. Zaprezentowane dziś koncepty: Volvo 40.1 oraz 40.2 stanowią zapowiedź nowego crossovera XC40 oraz sedana S40.
Nas interesuje oczywiście Volvo 40.1, czyli przyszłe (prawdopodobnie) XC40, które zwraca uwagę zwiększonym prześwitem, plastikowymi osłonami progów, błotników i zderzaków, oraz czarnym dachem i słupkami. Nie jest uterenowionym hatchbackiem, jakim było Volvo V40CC, ale zbudowanym od podstaw crossoverem, który ma poradzić sobie w (nietrudnym) terenie.
Zaprezentowane światu 40-ki korzystać będą z nowej platformy modułowej CMA – mniejszej od SPA (wykorzystywanej przez XC90/S90/V90) i przystosowanej do użycia napędu hybrydowego. Producent przewiduje montaż zestawu złożonego z 3-cylindrowej jednostki benzynowej, silników elektrycznych oraz 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. W przyszłości mamy również doczekać się XC40 w wersji w pełni elektrycznej (wcześniej, w okolicach 2019 roku, zadebiutuje jednak elektryczny pojazd zbudowany na platformie SPA). Niestety auto prawdopodobnie będzie dostępne tylko z napędem na przednią oś.
Debiut nowego Volvo XC40 spodziewany jest już w 2017 roku.
MM