Adam Małysz i Rafał Marton odebrali kluczyki do Mitsubishi Pajero Dakar

_MG_5379Polski oddział Mitsubishi Motors wspiera zespół rajdowy Adam Małysz – Rafał Marton, który w tym roku walczy w pełnym cyklu CEZ (Central Europe Zone) Of Cross Country Cup samochodem Mitsubishi L200. W ramach współpracy firma Mitsubishi przekazała zawodnikom samochód Pajero w wersji Dakar, który jako oficjalny pojazd zespołu będzie im służyć w charakterze samochodu Assistance we wszystkich startach i sesjach treningowych w sezonie 2012.

Kluczyki do oficjalnego pojazdu Assistance wręczali dziś zawodnikom Prezes MMC Car Poland Hyoe Ooku i dyrektor zarządzający firmy Arkadiusz Tomala. - Cieszymy się, że to właśnie Mitsubishi Pajero, które udało nam się poznać z najlepszej strony zarówno w wersji rajdowej, jak i  drogowej będzie naszym pojazdem Assistance w czasie przygotowań do rajdów i pomoże wygodnie przebyć wiele tysięcy kilometrów dróg w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji – mówił Adam Małysz, odbierając kluczyki do nowego pojazdu.

_MG_5481Współpraca polskiej filii Mitsubishi Motors z zespołem Adama Małysza i Rafała Martona rozpoczęła się we wrześniu 2011 roku, kiedy to słynny polski skoczek podjął decyzję o starcie za kierownicą Mitsubishi Pajero w rajdzie Dakar. Pierwszy start Małysza w Dakarze był  udany – jako jeden z niewielu debiutantów zdołał dojechać do mety, zajmując 37. pozycję w klasyfikacji generalnej.

W sezonie 2012, który załoga traktuje jako trening i przygotowanie do rajdu Dakar 2013, Małysz i Marton startują w cyklu CEZ Cross Country, który potrwa aż do trzeciej dekady października.

Terminarz FIA CEZ:
- Baja Rabakoz (11-13.05.2012 - Węgry)
- Baja Puglia&Lucania (2-3.06.2012 - Włochy)
- Baja Carpathia (29.06.-01.07.2012 - Polska)
- Baja Gyulai (3-5.08.2012 - Węgry)
- Baja Poland (13-16.09.2012 - Polska)
- Baja Vsetin (28-29.09.2012 – Czechy)
- Baja Slovakia (19-21.10.2012 - Słowacja)

- W 2012 roku wystartujemy także w dwóch lub trzech rajdach zaliczanych do Pucharu Świata i przynajmniej raz w miesiącu dzięki uprzejmości Wojska Polskiego będziemy trenować na terenie poligonów wojskowych w Drawsku Pomorskim  i Żaganiu – uzupełnia Rafał Marton.

Pojazd za kierownicą którego  ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w grupie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Samochód wyposażony jest w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA i szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.
MM