Dacia Duster nowej generacji – skazana na sukces

Ładna, niezbyt droga, nieźle wyposażona, a co najważniejsze przyzwoicie radząca sobie w terenie. Dacia Duster doczekała się udoskonalonej i unowocześnionej wersji, która debiutuje na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Druga generacja Dustera ma szansę pokonać w rankingach popularności swoją poprzedniczkę, która cieszyła się dużym powodzeniem.

Duster2017 02Choć producent auta twierdzi, że jego wygląd zmienił się diametralnie, można z nim polemizować, bowiem Duster 2017 pod wieloma względami nie różni się od modelu, którego dobrze już znamy. Proporcje i wymiary auta nie uległy większym przeobrażeniom (nieznacznie zwiększył się rozstaw kół), a jego aparycja uległa jedynie drobnym korektom: zauważyć można bardziej wyrazisty grill, mocniej „napompowane” błotniki, zmodyfikowany zderzak i tylny dyfuzor, a także nowe aluminiowe relingi dachowe. Duster II wydaje się przy tym bardziej muskularny i zadziorny, co z pewnością przypadnie do gustu czytelnikom TERENOWO.PL.

Producent nie ujawnił jeszcze gamy silników, które znajdą się w ofercie sprzedażowej, ale raczej nie rozczaruje swych klientów, spodziewających się „budżetowych” propozycji. Nie zawiedzie również miłośników jazdy w terenie, dla których przygotował udoskonalony system napędu na cztery koła (auto dostępne będzie również z napędem na przednią oś).

Duster2017 03Dustera pierwszej i drugiej generacji łatwo będzie odróżnić, zaglądając do środka kabiny: debiutujący model otrzymał między innymi zmodernizowaną deskę rozdzielczą, przeprojektowany panel środkowy, nowe wyświetlacze i kierownicę. Co warto podkreślić, na jego wyposażeniu znalazły się również nowoczesne systemy wspomagające – m.in. kamera parkowania czy asystent martwego pola. Klienci z pewnością docenią także zalety automatycznej klimatyzacji i możliwość otwarcia drzwi bez konieczności wyciągania kluczyków.

Cena nowego Dustera póki co nie została jeszcze ujawniona, ale ma być „niezwykle atrakcyjna”. To zapowiada rynkowy sukces Dacii, która pod wieloma względami nie ustępuje innym SUV-om, a jest od nich o wiele tańsza.
MM, fot. Newpress, Dacia