Defender (póki co) ma się dobrze. W 2012 z nowym silnikiem

Def2012_EngineKrążą pogłoski, iż podczas zbliżających się targów we Frankfurcie Land Rover zaprezentuje nowego Defendera w wersji koncepcyjnej, jednak na razie firma oficjalnie „przyznaje się” jedynie do rozszerzenia oferty o nową wersję silnikową i wprowadzenia dwóch opcjonalnych pakietów wyposażeniowych.

CZYTAJ TAKŻE: Niepewna przyszłość Land Rovera Defendera


Defender z rocznika modelowego 2012 otrzyma nową jednostkę wysokoprężną o pojemności 2,2 litra EU5, która zastąpi oferowany do tej pory silnik 2,4 litra EU4. Pomimo mniejszej pojemności skokowej, czterocylindrowy diesel 2,2 ma te same wartości mocy (122 KM przy 3 500 obr./min.) i momentu obrotowego (360 Nm przy 2 000 obr./min.), co jego starszy brat. Nowy silnik został także wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, który pozwala na obniżenie emisji szkodliwych substancji do 266 g/km w przypadku wersji 90 i 295 g/km w modelach 110 i 130. Osiągi dynamiczne utrzymują się na podobnym poziomie (prędkość maksymalna 145 km/h), natomiast moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni GFT MT 82.

Dodatkowo, modele 2012 będzie można opcjonalnie wyposażyć w dwa nowe pakiety:

Comfort – klimatyzacja, odtwarzacz CD, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek. Cena pakietu 1 650 funtów.

Off-Road – ABS, wzmocnione felgi i opony, hak holowniczy oraz dodatkowe osłony podwozia. Cena pakietu 1 500 funtów.

Sprzedaż odświeżonego modelu rozpocznie się w Wielkiej Brytanii w listopadzie tego roku. Najtańszy model z nowym silnikiem będzie kosztował 20 995 funtów.



Info: AK, Mototarget.pl