Fuso Canter 4x4 – bestseller ze stajni Daimlera

12A147__Large_W październiku 2011 r. na rynku pojawił się zupełnie nowy, odmieniony Fuso Canter. Teraz, po raz pierwszy w historii modelu, do europejskiej oferty dołącza wersja z napędem na wszystkie koła. Produkcja modelu w portugalskiej fabryce w Tramagal rusza w lutym br.

Canter 4x4, o którym mowa, to wersja 6C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 tony, wyposażona w kabinę Comfort o szerokości dwóch metrów oraz silnik o mocy 129 kW (175 KM). Standardowo uzbrojona jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia i 5-stopniową przekładnię mechaniczną. Przełożenie tylnej osi wynosi 1:5,285. Napęd na wszystkie koła może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy. Efekt? Canter 4x4 legitymuje się całkiem rozsądnym zużyciem paliwa.

Klienci mają do wyboru komfortową kabinę pojedynczą single cab lub podwójną crewcab o rozstawie osi 3415 lub 3865 mm (odpowiednio, 3 lub 7 miejsc). Ładowność podwozia waha się od 3500 do 3735 kg. Zabudowa napędu na obie osie pozwoliła osiągnąć kąt natarcia równy 35 stopni (dla Cantera 4x2 wynosi on 18 stopni), a zejścia - 24 stopnie (11 stopni dla Cantera 4x2).11C771_166 Prześwit wersji 4x4 wzrósł z 219 aż do 320 mm.

Zdolności terenowe czynią Cantera 4x4 interesującą propozycją dla firm wykonujących pracę z dala od utwardzonych dróg - na przykład na budowach, w sektorze energetycznym oraz w służbach pożarniczych czy komunalnych. Szeroka na dwa metry kabina sprawia, że niestraszne mu są nawet wąskie przejazdy.

Nowy Canter 4x4 łączy wszechstronność użytkowania z korzystnymi warunkami eksploatacji. Przykłady? Wysoka ładowność, przystępne koszty serwisowania, dostępna opcjonalnie funkcja start/stop oraz napęd na obie osie, który może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy, zależnie od warunków drogowych.

12A148__Large_Tradycyjnie, niezmienne pozostają praktyczne zalety Cantera: dobra zwrotność (promień skrętu Cantera 4x4 wynosi 13,5 lub 15,1 m, zależnie od włączenia napędu na cztery koła), kompaktowe nadwozie, solidna konstrukcja, ergonomiczny kokpit z dźwignią biegów umieszczoną na tablicy przyrządów oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, za który odpowiada przemyślana koncepcja kabiny i zastosowany seryjnie hamulec silnikowy, umożliwiający niższe zużycie hamulców.

Ciekawostką jest – jak twierdzi producent – że Fuso Canter to najlepiej sprzedająca się na świecie ciężarówka Daimlera.
MM