Gelenda 2015. Moc legendy

Klasyczna terenówka Mercedesa rozpoczyna nowy rozdział w swojej imponującej, 35-letniej historii. Pod maskę Gelendy trafia nowa jednostka 4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny, zaprezentowana niedawno w prototypie G 500 4x4². Inżynierowie ze Stuttgartu na nowo zestroili zawieszenie i zmodyfikowali ustawiania układu ESP. Zmieniły się także wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, a ofertę uzupełniła ekskluzywna, specjalna edycja AMG.

8-cylindrowy silnik, który trafi pod maskę Gelendy, wywodzi się z nowej generacji V-ósemek Mercedes-AMG, stosowanych już w modelach GT oraz C 63. Na użytek Klasy G został zmodyfikowany – w wersji G 500 dostarcza moc 422 KM oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jego wysokie osiągi to zasługa między innymi dwóch turbosprężarek, które zamontowano nietypowo, bo między głowicami. Motor zaopatrzono w efektywny, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.

Silniki pozostałych odmian Klasy G również zostały udoskonalone pod kątem uzyskania wyższej siły napędowej i optymalizacji zużycia paliwa. Modele G 350 d, G 500 oraz AMG G 63 są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop, unieruchamiającą jednostkę napędową na postoju w celu minimalizacji zużycia paliwa.

G2015 silniki
Odnowiona Klasa G zachowała swoją tradycyjną, solidną konstrukcję z ramą podłużnicową, która mimo zwiększenia mocy nadal ma wysokie rezerwy wytrzymałości. Model niezmiennie legitymuje się też wysokimi walorami terenowymi – wyposażono go w stały napęd 4x4, reduktor i trzy blokady dyferencjałów, włączane lub wyłączane na postoju lub podczas jazdy.

Dzięki zastosowaniu zmodyfikowanych amortyzatorów ograniczono niepożądane ruchy nadwozia. Jednocześnie Klasa G zapewnia jeszcze lepszy komfort jazdy na utwardzonych drogach. System ESP został na nowo zestrojony pod kątem zwiększonej dynamiki jazdy oraz bezpieczeństwa prowadzenia. Optymalizacja działania układów ABS i ASR zaowocowała poprawą trakcji, a przy okazji pozwoliła skrócić drogę hamowania.

Dodatkowo, model G 500 może być opcjonalnie wyposażony w nowe zawieszenie o zmiennym stopniu tłumienia z dwoma trybami pracy: Comfort i Sport. W programie Sport zmniejsza ono typowe dla aut terenowych przechyły w zakrętach i łączy znacznie większą zwinność na asfalcie ze znakomitymi własnościami terenowymi.

Z wyglądu nowe modele G 350 d oraz G 500 łatwo rozpoznać przede wszystkim dzięki przeprojektowanym zderzakom oraz lakierowanym osłonom nadkoli AMG, które dołączyły do wyposażenia seryjnego. G 350 d jest teraz standardowo zaopatrzony w 18-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami. Wyróżniającą się stylizację ma nowy, specjalny model EDITION 463, dostępny w wersjach Mercedes-AMG, który oferowany jest dla wariantów G 63 oraz G 65.
MM