TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Wyobrażenie, jaka przyszłość czeka terenowe modele Nissana, daje prezentowany właśnie na wystawie w Genewie Nissan Hi-Cross Concept. Samochód ma reprezentować kierunek rozwoju takich modeli jak Juke, Qashqai oraz Murano, i stanowi z prawdopodobnie zapowiedź nowej generacji Nissana X-Trail.
Nissan Hi-Cross Concept z zewnątrz wygląda całkiem niepozornie i nawet dość – powiedziałbym - tradycyjnie (jego rozmiary to: 4660 mm długość, 1850mm szerokość and 1670mm wysokość, 2780mm rozstaw osi). Prawdziwe rarytasy skrywa jednak w swym bogatym wnętrzu.
Źródłem napędu jest hybrydowy układ, w skład którego wchodzi silnik elektryczny (czerpiący prąd z akumulatora litowo-jonowego wyprodukowanego przez Nissana) połączony z 2-litrową jednostką benzynową. Zdaniem producenta możliwości tego duetu odpowiadają osiągom tradycyjnego silnika 2,5-litrowego, ale jednocześnie rozwiązanie to gwarantuje niskie zapotrzebowanie na paliwo oraz niedużą emisję spalin. Samochód jest wyposażony w system bezstopniowej przekładni XTRONIC, która może pracować w aucie z napędem na jedną, jak i dwie osie.
Najciekawiej prezentuje się z pewnością futurystyczne wnętrze Hi-Crossa – z profilowanymi fotelami i dotykowym, trójwymiarowym panelem na desce rozdzielczej, nakryte szklanym dachem. Tak z pewnością będą kiedyś wyglądały auta... Ale chyba jeszcze nie dziś.
AK
Nissan Hi-Cross Concept z zewnątrz wygląda całkiem niepozornie i nawet dość – powiedziałbym - tradycyjnie (jego rozmiary to: 4660 mm długość, 1850mm szerokość and 1670mm wysokość, 2780mm rozstaw osi). Prawdziwe rarytasy skrywa jednak w swym bogatym wnętrzu.
Źródłem napędu jest hybrydowy układ, w skład którego wchodzi silnik elektryczny (czerpiący prąd z akumulatora litowo-jonowego wyprodukowanego przez Nissana) połączony z 2-litrową jednostką benzynową. Zdaniem producenta możliwości tego duetu odpowiadają osiągom tradycyjnego silnika 2,5-litrowego, ale jednocześnie rozwiązanie to gwarantuje niskie zapotrzebowanie na paliwo oraz niedużą emisję spalin. Samochód jest wyposażony w system bezstopniowej przekładni XTRONIC, która może pracować w aucie z napędem na jedną, jak i dwie osie.
Najciekawiej prezentuje się z pewnością futurystyczne wnętrze Hi-Crossa – z profilowanymi fotelami i dotykowym, trójwymiarowym panelem na desce rozdzielczej, nakryte szklanym dachem. Tak z pewnością będą kiedyś wyglądały auta... Ale chyba jeszcze nie dziś.
AK