TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
John Deere wprowadza elektryczne wspomaganie kierownicy jako standardowe wyposażenie Gatora XUV 855D 4x4. Ten napędzany silnikiem Diesla pojazd użytkowy przeznaczony jest do wykonywania prac w trudnym terenie. Nowy układ powoduje, że Gator cechuje się większą wydajnością i łatwością prowadzania.
Gator XUV 855D 4x4 to najmocniejszy przedstawiciel grupy terenowych pojazdów użytkowych produkowanych przez John Deere - amerykańskiego potentata w dziedzinie wytwarzania maszyn rolniczych i budowlanych. Pojazdy te przeznaczone są głównie do pracy w bardzo trudnym terenie. Od klasycznych side by side'ów, przeznaczonych do celów sportowych i zabawy, różnią się mocą i maksymalną prędkością.
Gator XUV 855D to propozycja dla osób potrzebujących mocnego, solidnego UTV-a do codziennych prac: drwali, leśników, właścicieli dużych farm lub firm budowlanych itp. Za granicą pojazd ten cieszy się dużym powodzeniem także w gronie osób, których w dziewiczy teren ciągną liczne pasje np.: wędkarzy czy myśliwych.
Dzięki napędowi na 4 koła i dużemu przyspieszeniu, niezależnie zawieszonym kołom oraz sporemu prześwitowi pojazdy Gator z tej serii z łatwością pokonują trudne przeszkody. Gator 855D cechuje się solidną konstrukcją. Hydroformowana rama przypomina rozwiązania stosowane w samochodach ciężarowych. Duże dwutłoczkowe hamulce hydrauliczne z tarczami o średnicy 8,25 cala, pewnie i szybko zatrzymują maszynę w każdych warunkach.
Pojazd napędza 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny silnik Diesla o pojemności skokowej 854 cm3 i mocy 22 KM, charakteryzujący się dużym momentem obrotowym. Sprawne przełożenie napędu na koła zapewnia dwuzakresowa bezstopniowa przekładnia CVT.
Gator 855D mierzy 157 cm szerokości, 302 dł długości i ok 190 cm wysokości z kabiną. Maszyna, która z pełnym bakiem waży ok. 877 kg, może przewieźć ładunek 635 kg i posiada siłę uciągu ok. 680 kg. Jej maksymalna prędkość to 52 km/h. To mniej niż osiąga np. sportowy kuzyn – niedostępny jeszcze w Europie Gator RSX 850i Sport (max. 85 km/h), ale bardzo dużo jak na przeznaczony głównie do pracy pojazd użytkowy.
Napęd realizowany jest zarówno w trybie 4WD, jak i 2WD. Sprawną zmianę zapewnia zamontowany na desce rozdzielczej przełącznik kołyskowy. W dodatku elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zapobiega przełożeniu całej mocy na koło, które utraciło przyczepność. Pojazd wyposażono w niezależna zawieszenie przednie i tylne z podwójnym wahaczem typu A-arm, regulowane z tyłu. Prześwit pod pojazdem wynosi 267 mm. Duże skoki przedniej i tylnej osi (odpowiednio 203,2 mm i 228,9 mm) zapewniają komfortową jazdę w trudnym terenie oraz znaczne możliwości holownicze.
Poruszanie się po trudnej nawierzchni ułatwia również dobór odpowiedniego ogumienia. Ten model Gatora może być wyposażony w 3 jego rodzaje. Dostępne są opony uniwersalne All Terrain, przeznaczone do jazdy po drogach publicznych i w terenie, opony Ancla Extreme Terrain z agresywnym bieżnikiem, zapewniającym doskonałe parametry trakcyjne na błotnistym podłożu, albo opony Maxxis Xtreme Terrain na 14-calowych obręczach z lekkich stopów, które dzięki 6 warstwom opasania wyróżniają się dużą odpornością na przebicia i długą żywotnością.
W Polsce pojazd jest dostępny z dwóch wersjach kolorystycznych: oliwkowo-czarnej oraz zielono-żółtej charakterystycznej dla maszyn John Deere. Kierowca może wybrać fotele kubełkowe z wysokim oparciem, szeroką ławę do siedzenia lub wygodne siedziska sportowe. Bezpieczeństwo zapewnia m.in. 3-punktowy pas.
W opcji dostępna jest również luksusowa, w pełni przeszkloną kabina. Dostępne są też takie opcje, jak skrzynka narzędziowa, mocowany na masce dodatkowy bagażnik, wyciągarka, osłona przednia, a nawet uchwyty na broń lub narzędzia oraz skrzynia ładunkowa. Ta ostatnia ma pojemność 460 l (nie licząc dostępnych przedłużeń) oraz 20 wbudowanych punktów mocowania i podnośnik z siłownikiem gazowym lub opcjonalną blokadą mechaniczną.
Opisywany powyżej Gator XUV 855D to jeden z wielu przedstawicieli rodziny pojazdów użytkownych Gator obecnych na polskim rynku. W ofercie John Deer znajduje się m.in. słabszy model XUV 550 oraz czteromiejscowy XUV 550 S4.
MM
Gator XUV 855D 4x4 to najmocniejszy przedstawiciel grupy terenowych pojazdów użytkowych produkowanych przez John Deere - amerykańskiego potentata w dziedzinie wytwarzania maszyn rolniczych i budowlanych. Pojazdy te przeznaczone są głównie do pracy w bardzo trudnym terenie. Od klasycznych side by side'ów, przeznaczonych do celów sportowych i zabawy, różnią się mocą i maksymalną prędkością.
Gator XUV 855D to propozycja dla osób potrzebujących mocnego, solidnego UTV-a do codziennych prac: drwali, leśników, właścicieli dużych farm lub firm budowlanych itp. Za granicą pojazd ten cieszy się dużym powodzeniem także w gronie osób, których w dziewiczy teren ciągną liczne pasje np.: wędkarzy czy myśliwych.
Dzięki napędowi na 4 koła i dużemu przyspieszeniu, niezależnie zawieszonym kołom oraz sporemu prześwitowi pojazdy Gator z tej serii z łatwością pokonują trudne przeszkody. Gator 855D cechuje się solidną konstrukcją. Hydroformowana rama przypomina rozwiązania stosowane w samochodach ciężarowych. Duże dwutłoczkowe hamulce hydrauliczne z tarczami o średnicy 8,25 cala, pewnie i szybko zatrzymują maszynę w każdych warunkach.
Pojazd napędza 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny silnik Diesla o pojemności skokowej 854 cm3 i mocy 22 KM, charakteryzujący się dużym momentem obrotowym. Sprawne przełożenie napędu na koła zapewnia dwuzakresowa bezstopniowa przekładnia CVT.
Gator 855D mierzy 157 cm szerokości, 302 dł długości i ok 190 cm wysokości z kabiną. Maszyna, która z pełnym bakiem waży ok. 877 kg, może przewieźć ładunek 635 kg i posiada siłę uciągu ok. 680 kg. Jej maksymalna prędkość to 52 km/h. To mniej niż osiąga np. sportowy kuzyn – niedostępny jeszcze w Europie Gator RSX 850i Sport (max. 85 km/h), ale bardzo dużo jak na przeznaczony głównie do pracy pojazd użytkowy.
Napęd realizowany jest zarówno w trybie 4WD, jak i 2WD. Sprawną zmianę zapewnia zamontowany na desce rozdzielczej przełącznik kołyskowy. W dodatku elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zapobiega przełożeniu całej mocy na koło, które utraciło przyczepność. Pojazd wyposażono w niezależna zawieszenie przednie i tylne z podwójnym wahaczem typu A-arm, regulowane z tyłu. Prześwit pod pojazdem wynosi 267 mm. Duże skoki przedniej i tylnej osi (odpowiednio 203,2 mm i 228,9 mm) zapewniają komfortową jazdę w trudnym terenie oraz znaczne możliwości holownicze.
Poruszanie się po trudnej nawierzchni ułatwia również dobór odpowiedniego ogumienia. Ten model Gatora może być wyposażony w 3 jego rodzaje. Dostępne są opony uniwersalne All Terrain, przeznaczone do jazdy po drogach publicznych i w terenie, opony Ancla Extreme Terrain z agresywnym bieżnikiem, zapewniającym doskonałe parametry trakcyjne na błotnistym podłożu, albo opony Maxxis Xtreme Terrain na 14-calowych obręczach z lekkich stopów, które dzięki 6 warstwom opasania wyróżniają się dużą odpornością na przebicia i długą żywotnością.
W Polsce pojazd jest dostępny z dwóch wersjach kolorystycznych: oliwkowo-czarnej oraz zielono-żółtej charakterystycznej dla maszyn John Deere. Kierowca może wybrać fotele kubełkowe z wysokim oparciem, szeroką ławę do siedzenia lub wygodne siedziska sportowe. Bezpieczeństwo zapewnia m.in. 3-punktowy pas.
W opcji dostępna jest również luksusowa, w pełni przeszkloną kabina. Dostępne są też takie opcje, jak skrzynka narzędziowa, mocowany na masce dodatkowy bagażnik, wyciągarka, osłona przednia, a nawet uchwyty na broń lub narzędzia oraz skrzynia ładunkowa. Ta ostatnia ma pojemność 460 l (nie licząc dostępnych przedłużeń) oraz 20 wbudowanych punktów mocowania i podnośnik z siłownikiem gazowym lub opcjonalną blokadą mechaniczną.
Opisywany powyżej Gator XUV 855D to jeden z wielu przedstawicieli rodziny pojazdów użytkownych Gator obecnych na polskim rynku. W ofercie John Deer znajduje się m.in. słabszy model XUV 550 oraz czteromiejscowy XUV 550 S4.
MM