Kolejne Graty zjeżdżają z taśmy montażowej serwisu 4xDrive

Grat8_WalterJak Polska długa i szeroka w warsztatach wre praca nad autami, bo zima się już kończy, a na horyzoncie pierwsze rajdy! Dziś zajrzeliśmy do jednego z najbardziej zapracowanych serwisów off-roadowych w Polsce. U Dominika Samosiuka w 4xDrive trwa już montaż Grata numer... 9, w przyszłym tygodniu rusza produkcja jubileuszowego Grata nr 10, a to tylko skromny wybór z dłuuugiej listy zadań serwisu.

ZOBACZ TAKŻE: Grat 2 (2009) - Robert Kufel i Dominik Samosiuk | SAM MRT08 kontra Grat 2 (2009): Równi, ale różni | Premiera SAM EVO3 - Łukaszewski i Duhanik ruszają na podbój Europy

Rok 2012 serwis 4xDrive zakończył z ośmioma Gratami na koncie. Grat nr 8, a konkretnie baza auta, który miał zostać dopiero wykończony, odjechał do chłopaków Walterteamu, którzy zamienili go już w pełnowartościową rajdówkę, ochrzczoną wdzięcznym imieniem Rumburak 2.0. Jego tajną bronią będą m.in. pneumatyczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowanego. W 2013 roku będziemy świadkami debiutu Rumburaka na trasach rajdowych, a dla podgrzania emocji prezentujemy film z jego narodzin:


Grat nr 9 ma dopiero 3 tygodnie, ale jego ramoklatka jest już w zasadzie gotowa, a dziś rozpoczęto jej finalne spawanie i piaskowanie. W samochodzie zamontowany będzie najnowszy model zawieszenia SX Racing z wewnętrznym Bypassem. W przyszłym tygodniu rozpoczną się zaś prace nad jubileuszowym Gratem 10.


W „międzyczasie” w serwisie 4xDrive powstają projekty dwóch kolejnych Gratów – przeprawowego modelu „MINIgrata”, który ma mieć „mini” rozmiary, ale za to „maxi” możliwości (laplanderów raczej się nie spodziewajcie) i osławionego już Grata 3, którego przeznaczeniem będą rajdy cross-country (szczegóły wkrótce). Jakby tego było mało, do startów szykowane są jeszcze dwie Navary T2, a także nowy Wilk Wojtka Tolaka...

I gdy czytacie o tym, nie czujecie już powiewów zbliżające się wiosny?:)
AK