Nie od dziś wiadomo, że Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik – załoga teamu Off-roadsport, która w ostatnich latach dominowała w polskich (i nie tylko) rajdach przeprawowych (zwycięstwa m.in. w Magam Trophy, MT Rally czy Drezno-Wrocław), postanowiła przenieść się do szybkich rajdów cross-country. By to uczynić, potrzebny był jedynie dobry samochód grupy T1.ZOBACZ TAKŻE: Opel Astra CC klasy T1 – światowy debiut | Kup sobie mistrza – do sprzedania Patrol Oleszczaka, SAM Łukaszewskiego, Wilk Tolaka... |
Premiera SAM EVO3 - Łukaszewski i Duhanik ruszają na podbój EuropyPo wielu miesiącach poszukiwań klamka zapadła – samochód dla Marcina i Magdy zbuduje portugalska firma DEpieres Competição znana m.in. z udanej konstrukcji
Opla Astra Proto T1, którym startują Nuno Matos i Filipe Serra. Nie oznacza to, że Polacy będą jeździć Oplem, ale być może ich rajdówka będzie miała z nim kilka wspólnych cech. Samochód Matosa napędzany jest 6-cylindrowym, 3-litrowym turbodieslem o mocy 280 KM i momencie 640 Nm. Wyposażony jest w skrzynię biegów Sadeva i zawieszenie Ohlinsa. Rama przestrzenna jest autorską konstrukcją DEpieres Competição. Astra T1 waży 1900 kilogramów i rozpędza się do 190 km/h.
Czy nowe auto zespołu Off-roadsport będzie do Astry podobne? Być może, ale szczegółów nie znamy, bo Marcin nie chce uchylić nawet rąbka tajemnicy...
Znając go (vide SAM EVO3) na pewno będzie „nieco” poprawione. O wszystkim przekonamy się prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września, na rajdzie Baja Poland 2013, na którym będzie miał miejsce debiut nowego auta.
AK, fot. Off-roadsport